Оновлення мрії: митники на одному пункті працюватимуть не більше ніж три місяці

Прем’єр хоче дотиснути питання, аби митницю реформували цього року, попри війну

Від 2021 року уже немає обмеження в отриманні дозволів на виїзд в Європу, хоча раніше бізнес на це нарікав. Відтоді уряд підписав економічний безвіз із країнами ЄС – були зняті всі мита та бар’єри для торгівлі. Був також підписаний транспортний безвіз. Ще одним досягненням є вхід України у європейську мережу спільного транзиту. Тобто завантажившись у Європі, автівка розмитнюється вже безпосередньо у пункті призначення в Україні. 

Втім, митницю чекають ще кілька важливих і вкрай суттєвих оновлень. 

Це моя мрія, відколи я почав обіймати цю посаду. Я буду тиснути, щоб ця реформа була реалізована цього року. 

 

Ми вже домовилися з президентом Єврокомісії щодо відкриття поетапного доступу до спільних баз даних. Зараз у транзитних деклараціях, наприклад, не відкрита вартість товару, а це дуже важливий показник, бо дає розуміння щодо податкових відрахувань, - каже прем'єр Денис Шмигаль.

Очільник уряду назвав ще 6 важливих кроків щодо реформування митниці:

Запровадження спільних пунктів пропуску та спільної бази даних із країнами ЄС, зокрема з Польщею. Коли в базах даних Польщі та України буде однакова інформація, все вирівняється. Корупція з точки зору контрабанди зменшиться на 98%. 

Диджиталізація всіх процесів та впровадження електронної черги. Не треба боротися з корупцією, не треба бігати за корупціонерами, треба прибрати можливість цю корупцію вчиняти.

Ротації на митниці кожні три місяці. Якщо бригади з Черкас, чи з Полтави будуть на три місяці їхати на західний кордон, буде складно будувати корупційні схеми. 

Збільшити кількість пунктів пропуску. Чим більше пунктів пропуску, тим менше навантаження, менше черг, менша корупція. Ми над цим уже активно працюємо. Вперше за 24 роки Україна відкрила два нових пункти пропуску з Румунією.

Ризикоорієнтований підхід. Наприклад, якщо їдуть автомобілі великої міжнародної продуктової компанії зі списку S&P500, співробітники митниці чітко розуміють, що вони везуть, наприклад харчові продукти, а не щось заборонене. Такі фури мають проїжджати митницю по «зеленому коридору». А «білий бус» із заржавілими порогами, несиметричними колесами, перевантажений на один бік – потрапляє до «червоного коридору». 

Встановлення справних сканерів на всіх митних пунктах пропуску. Уряд уже домовився з польськими партнерами про купівлю перших 13 сканерів. 

Джерело: Forbs

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook