Невдячні біженці, -  що ховається за «криком душі» про ледачих українців, які багатіють на соціалці за кордоном

Шукай, кому вигідно

Організація CAT-UA, яка займається вивченням українського інформаційного поля, зокрема, російської пропаганди, за підтримки CRDF GLOBAL INFORMATION випустила дослідження «Стратегії поширення російської пропаганди і дезінформації». 

В його фокусі – аналіз пропагандистських кампаній рашизму за допомогою соцмереж з початку повномасштабного вторгнення і до 31 серпня 2023 року.

Дослідниками було проаналізовано 8,2 мільйона повідомлень опублікованих на платформах Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Telegram, Vkontakte, TikTok та «Однокласниках» українською та російською мовою.

Польща та Молдова посідали центральне місце в поширенні цього наративу. Хоча тема поширювалася у росії, Україні, Італії, Німеччині, Польщі, Ізраїлі та інших країнах. 

Для поширення дискредитації та часткової дегуманізації українців росіяни просували меседжі про агресивність і жадібність наших земляків, погіршення кримінальної ситуації в «країнах приймання» та начебто дивні вимоги біженців, які, неадекватні.

Тематика подавалась через персоналізовані історії: залучались блогери, спікери «з народу». І навіть офіційні пропагандисти посилались на історії, начебто почуті від їх учасників.

Типовими меседжами у березні 2022 року, які судячи з усього, були підготовлені ще до повномасштабного вторгнення були такі: 

  • «українці гучно себе поводять у Молдові, хизуються грошима, дратують місцевих»,
  • «Молдова виганяє біженців»,
  • «українці забирають роботу в Польщі»,
  • «порушують закони в Німеччині»,
  • «українці завезли венеричні захворювання в Естонію» тощо.

Дослідники CAT-UA припускають, що ціллю цього наративу на початку великої війни було спонукати українців їхати до Росії, а не до Європи, де, мовляв, «нас усіх не люблять». Метою для західної аудиторії було посварити місцевих мешканців з українцями та переконати у настанні гуманітарної кризи.

Наратив «не вихованих біженців» набув популярності і в Facebook та інших соцмережах.

Користувачі з України масово поширювали заклики поводитися за кордоном пристойно: «не на відпочинок приїхали». 

Тексти вперше з’являються в польських пабліках. Часто вони дубльовані польською мовою і подаються як крик душі і українців, і поляків. При цьому самі поляки поширюють і цей заклик, і розвінчання російської пропаганди про невдячних біженців, – йдеться в дослідженні.

Також серед ТОПових тем, які обирали для розкрутки російські пропагандисти:

  1. Заперечення злочинів росіян у Бучі. 
  2. Фейки про продаж українських дітей.
  3. Повідомлення про знищення західної зброї в Україні.  
  4. Брехня про перепродаж цієї зброї Україною. 
  5. Начебто хвороба Володимира Зеленського. 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook