Не піддаються навчанню: науковець про відкат назад сучасних студентів
Через зниження якості освіти в Україні
Завідувач лабораторії прикладної фізики Національної академії наук Сергій Шарапов у своєму дописі у Facebook висловив стурбованість рівнем знань сучасних студентів. Зокрема, він порівняв сьогоднішню ситуацію в нашій державі з романом «Етичний інженер» американського письменника-фантаста Гаррі Гаррісона:
В результаті влаштованої героєм роману аварії, космічний корабель падає на планету, заселену здичавілими людьми. Описується супільство, де фундаментальна наука забута, але залишилися феодальні клани, кожний з яких володіє секретами якоїсь технології - видобування і переробки нафти, електрики, парові машини, виробництво хімікалій. Наукові знання засекречені і оберігаються псевдорелігійними культами.
Проведену паралель науковець пояснив так:
В мої часи навчання на фізфаку усіх студентів, як майбутніх теоретиків, так і експериментаторів навчали однаковим курсам лінійної алгебри, матаналізу, загальній та теоретичній фізиці (та сама квантова механіка).
Тепер же рівень математичної підготовки студентів настільки впав, що ті, хто обирає експериментальну фізику, не тягнуть курси з вищої математики та теоретичної фізики.
Тому пропонується із самого початку навчати теоретиків окремо.
На думку автора такий стан справ ставить під сумнів «створення ядерної зброї і, взагалі, будь-якої зброї в Україні».
Допис зібрав понад сотню фахових коментарів та викликав дискусію. Подаємо її частину:
Це відкат назад якийсь, до фізики 20го століття, коли між теоретиками й експериментаторами була відчутна прірва. Я відмовляюсь сприймати це й на прикладі хороших студентів й учнів бачу зворотнє.
Oleh Yermakov на жаль, бачать, що не дужі хороші студенти, які б, мабуть, і не мали б студентами бути, не піддаються навчанню.
Ну ось і до Ваших столиць вже докотилося те, що в наших провінціях спостерігалося вже років так 8-10 тому у вигляді неілюзорно потужного відсотка спудеїв, що вступили по ЗНО, які не знають таблицю множення, не можуть перенести чиселки через знаки в нерівностях/рівностях, не можуть правильно розкрити дужки і т.д. .
Так і з біологією те саме. Зараз все більше йде спеціалізація і по факту часто готують якісних лаборантів, які володіють методиками, але не всією картиною
Можливо проблема не рівні освіті абітурієнтів загалом, а в тому, що абітурієнтам із гарним рівнем знань із математики нецікаво вчитися на цих спеціальностях?
абсолютно згоден, але фактично ситуація набагато гірша.
Може причина не лише в студентах, але і в якості викладання теж? Ну і якась спеціалізація математичних курсів таки потрібна. Не всі навіть теоретики будуть займатися КТП. Просто фізика сьогодні стала дуже велика і відповідно математичний інструментарій теж. Впихнути в одну голову це вже дуже важко.
Радіо Трек: НОВИНИ