Навчання влітку та репетиторство: освітній омбудсмен про необхідність компенсації освітніх втрат через війну

Інакше Україна не досягне економічного успіху

Вже не вперше освітній омбудсмен Сергій Горбачов піднімає тему вимірювання та компенсації освітніх втрат. Він впевнений: їх мають практично всі українські діти шкільного віку, де б вони не знаходилися – у відносно спокійних областях, тимчасово окупованих територіях, і навіть за кордоном.

Через тривалі перебої й відсутність електропостачання та інтернет-зв'язку, перебування в укриттях, освітні втрати мають ті, хто зараз перебуває на контрольованих Україною територіях. Не мають доступу до української освіти, а відповідно мають суттєві освітні втрати ті діти, які перебувають на тимчасово окупованих територіях. Діти, які перебувають за кордоном, змушені навчатися у двох школах, але більшість обирає навчання у школі країни перебування, і переходить на сімейне навчання, за якість якого відповідають лише батьки.

Компенсаційне навчання можна організувати не лише зараз, а навесні та на початку літа, - вважає омбудсмен.

Бажано, щоб таке навчання проходило в невимушеному форматі, який можна запланувати спільно з батьками. Як варіант, це може бути пришкільний табір у червні з навчанням з основних предметів.

Сергій Горбачов наводить дані Світового банку: через прогалини в шкільній освіті втрати доходів у дорослому житті учнів можуть бути більше ніж 10%. Також освітні втрати в майбутньому вплинуть на ВВП усієї країни.

Світовий банк у своєму галузевому огляді «Освіта: наслідки війни в Україні» дає пораду: зосередитися на оцінюванні втрат, підтримці та репетиторстві, щоб забезпечити досягнення мінімального рівня знань.

Читачі соцмережі залишили ось такі коментарі до допису омбудсмена:

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook