На зимівлю з України: виїжджають за кордон та купують додому Старлінки
Скількох українців налякала загроза відсутності світла і тепла взимку?
Українці очікують холодів без зайвої паніки. Це підтверджують результати опитування, проведеного ZN.UA та соціологічною службою Центра Разумкова.
Запитання до українців прозвучало так:
Чи плануєте ви виїхати з України «на зимівлю», якщо РФ знову вдаватиметься до енергетичного терору?
Так відповіли лише 5% респондентів, більшість (89%) обрали варіант «Ні», ще 5,8% — варіант «Важко відповісти».
Люди, що досі не виїхали або вже повернулися, принаймні не прив’язують своїх міграційних рішень до наявності світла й опалення в оселях.
Логічно було б припустити, що це результат досвіду проходження попереднього осінньо-зимового періоду, втім, очікуваної одностайності у відповіді на запитання «Чи підготувалися ви до зими з огляду на досвід минулого опалювального сезону?» соціологи не побачили).
Ствердно відповіли тільки 49% опитаних, майже 35% обрали варіант «Ні», ще 16% — варіант «Важко відповісти».
Результати опитування свідчать, що
- на 7,5% в оселях українців побільшало акумуляторів для живлення електроприладів,
- на 5% зросла кількість павербанків,
- майже на 5% додалося незалежних від централізованого джерел опалення.
Більшість людей, як і минулоріч, не мають вдома електрогенераторів (86,6%), акумуляторів для живлення побутових приладів (68,9%), сонячних панелей (96,4%) і незалежних від централізованого джерел опалення (62,2%).
Головні «рятувальники» від блекаутів в Україні — це павербанки (68,3%), акумуляторні освітлювальні прилади (54,5%) і запас води (67%).
Близько чверті опитаних усе ж зазначили, що провели мінімальну термомодернізацію: утеплили будинок (квартиру) до зими (26,6%) і замінили вікна на кращі (23,7%). Також 18,7% респондентів встановили для обігріву кондиціонер, 18% — перейшли до інтернет-провайдера, який надає послуги Інтернету навіть під час блекаутів, 15,9% — придбали прилад резервного живлення, 12,4% — придбали генератор, 8,9% — замінили котел на кращий.
Лише 1,9% респондентів зазначили, що, готуючись до зими, придбали «Старлінк», що не дивує, зважаючи на вартість такої покупки.
Радіо Трек: НОВИНИ