Кому і за що банк може заморозити кошти на картці?
Пояснюємо, які операції з грошима у банку можуть розцінити як «небезпечні»
Українці останнім часом часто скаржаться на блокування карт різними банками. Наприклад, як повідомляється на спеціалізованому інтернет-порталі «Мінфін», в одного з клієнтів ПриватБанку нещодавно заблокували гроші при спробі провести операцію на десяток тисяч гривень.
У відповідь на обурення клієнта, у Приваті відповіли:
«У своїй діяльності банк керується виключно вимогами чинного законодавства України та нормативно-правовими актами НБУ, що регулюють відносини у сфері банківської діяльності».
При цьому, як повідомляє «Обозрєватєль», на сьогодні заблокувати гроші банки можуть з низки причин. Насамперед - через занадто велику суму поповнення картки або проведення нетипової для клієнта операції.
«Небезпечними» у банку можуть визнати:
- клієнта, який не хоче приносити у відділення додаткові документи;
- клієнтів, у яких занадто багато платіжних карт (причому без вказівки точного числа);
- клієнтів, з якими оператору не вдалося зв'язатися за строго вказаним номером телефону та адресою;
- клієнта, який нервує без «видимих причин» або такого, який нібито зайво цікавиться законодавством України стосовно фінмоніторингу;
- клієнта, який вимагає, щоб його обслуговував лише конкретний працівник банку.
При цьому, окрім норми про 5 000 грн (саме таку суму можна перевести анонімно, не використовуючи свій рахунок), нещодавно в Нацбанку ввели ще деякі обмеження. Нині банки зобов'язані перевіряти клієнтів, в тому випадку, якщо:
- обсяг готівкових операцій за рахунками не відповідає типовому обсягу для такого клієнта;
- постійно проходять операції з готівкою на великі суми;
- клієнт регулярно обмінює дрібні банкноти на великі.
Радіо Трек: НОВИНИ