Начальник МіськШЕУ просить водіїв Рівного на дороги не виїжджати. Якщо можна (ФОТО)

У вихідні. Каже, що сам спить по три-чотири години на добу, а МіськШЕУ працює, як прокляте

Цими днями на стан доріг у Рівному звучало чимало скарг та нарікань

Віктор Якович Климук – начальник Рівненського МіськШЕУ (шляхо-експлуатаційного управління) не побоявся прийти сьогодні до Радіо Трек, на прямий ефір.

Було багато дзвінків. Климук тримався впевнено, спокійно, але визнає, що скарги на роботу його служби – небезпідставні.

Ми працюємо, як можемо. З усіх сил, але такої зими, як цього року, в нас не було давно.

 

Готувалися до одного, отримали дещо інше. Зовсім інше.

При цьому порівнювати Рівне з Києвом чи Львовом не можна.

Там інший принцип фінансування дорожніх служб.

У них в бюджеті передбачені спеціальні видатки для підготовки до зими. Ми ж – комунальне підприємство і нам платять лише – за фактом робіт. Тобто, зробили ми щось, виставляємо рахунок місту, місто оплачує нашу роботу.

Грошей, як ми зрозуміли з розмови, управлінню хронічно не вистачає, хоча останніми роками фінансування стало дещо кращим і парк почали оновлювати.

Кожного року місто купує якусь одиницю техніки для МіськШЕУ. За останні вісім років придбали вісім автомобілів. Але...

Ми зараз маємо надолужувати застій і провал 90-х, коли десять років від 1991-го нічого хронічно не купувалося.

До речі, Віктор Климук почав працювати у Рівненському МіськШЕУ саме в 1991р., а керівником цього управління – 15 років тому – його призначив саме Віктор Чайка.

Теоретично зрозуміло, що Климук, маючи такий стаж і досвід, добре знає, як прибирати вулиці і цілком здатен організувати відповідну роботу в місті.

Що ж йому заважає?

- Це проблема комплексна. Я не виправдовуюся, але візьмемо один аспект: кожне місто, виходячи з протяжності своїх доріг, повинно мати енну кількість техніки для обслуговування цих доріг. Тут немає місця вигадкам, це – стандарти. Навіть не західні, наші.

- А яка у нас площа?

- Загальна протяжність вулиць міста складає 305 км. Ми маємо 425 вулиць у Рівному. Для їх обслуговування ми маємо 20 одиниць снігоприбиральної техніки: ми маємо вісім автомобілів МАЗ із плужним обладнанням для розчищення доріг (з відвалами спеціальним), ми маємо три автогрейдери, маємо два трактори для посипання пішохідних зон і маємо ще чотири трактори МТЗ 80, якими можна розчищати або пішохідні зони, або незначні проїзди.

- Добре, а скільки вам потрібно техніки? Для от такої зими, як сьогодні.

- Згідно з розрахунками, виходячи з площі твердого покриття вулиць міста, нам потрібно 27 автомобілів з відвалами.

- Тільки автомобілів тереба 27, ви ж маєте – вісім. А грейдерів скільки треба?

- Сім.

- А маєте три, та й то старі.

- Головна проблема навіть не самі грейдери, хоча вони потрібні. Один грейдер, до речі, коштує десь два мільйони грн, але… Хто буде на них працювати? Рівняни не хочуть йти працювати до нас.

- Скільки отримує механізатор грейдера в МіськШЕУ?

- 5000 грн, але ми не можемо знайти нікого. Навіть готові взяти людину, яка нічого не вміє. Щоб відправити її на навчання. Ми все оплатимо.

- Гаразд, але поясніть: от літо, попереду зима. Хіба не повинне місто укласти угоди з усіма підприємствами, які мають відповідну техніку – ті ж самі грейдери, щоб вони, при потребі, включалися до роботи, брали на себе розчистку тих чи інших територій, а потім, щоб місто з ними розраховувалося?

- Така робота й проводиться. Але в основному з комунальними підприємствами, бо приватних, які мають необхідну техніку, їх дуже мало.

- Але ви, МіськШЕУ, комунальне підприємство – власність міста. Вашу роботу оплачує міська рада – зі свого бюджету. А міська рада представляє мешканців міста, які потерпають від проблем зимою, бо МіськШЕУ не виділяють достатньо ресурсів і коштів. Чому б вам не витребувати від міської ради більшого фінансування? Який у вас річний бюджет?

- 60 млн грн.

- То виходить, що, коли збільшити вам бюджет на 20-30 мільйонів цього року, то ви майже все необхідне собі зможете купити. Чому ви не звернетеся до міста, до депутатського корпусу, щоб дали вам ці 20-30 млн?

- Ми звернемося, але питання не тільки в МіськШЕУ. Якісне прибирання доріг потребує і самих – якісних доріг. Для них теж є свої стандарти і розрахунки – як, з якою періодичністю мають проводитися капітальні ремонти. Це ще більші мільйони. І це тільки в останні роки місто змогло приступити до відновлення доріг більш-менш системно. Але скільки років було втрачено, і як тепер те все надолужувати?... У нас, куди не глянь – кругом треба гроші.

- До речі, вам закидають, що грейдери їздять містом з піднятими відвалами, а значить витрачають менше солярки, а значить «вони списують соляру».

- Це домисли, або, можливо, люди бачать техніку не МіськШЕУ. Може це була техніка Облавтодору, який перекидав свої автомобілі та механізми через місто з одного напрямку на інший. Може вони з піднятими відвалами їхали коли, але не думаю. Навпаки, ми маємо домовленість, що вони, проїжджаючи через місто, мають нам допомагати, і вони таки допомагають розчищати вулиці.

- Інший закид вам: чому в Європі всі використовують як реагент якісь рідини, а в нас – лише сіль?

- Це не зовсім так. У Європі теж використовують як реагент сіль. Просто там не такі низькі температури, як у нас. Плюс там, і в Києві тепер, і у Львові – сіль подають зволоженою. А це важливо.Бо за низьких температур сіль зразу не може вступити в реакцію. Якщо ж вона волога, то цей процес йде на багато швидше. Якщо ж іще й температура не опускається нижче 5-ти градусів, то іще швидше.

- А в нас нижче?

- У нас цієї зими одне на одне навалилося: ми мали недостатні для таких погодних умов запаси солі та відсіву, маємо брак техніки, людей. Одних двірників у нас – 50 незайнятих позицій. І це зараз їм підняли зарплати, і робота наче як «некваліфікована».

- Але дивно з тією сіллю. То що, Європа теж використовує як основний реагент – сіль?

- Так, але там іде зволожена суміш, плюс вони дають принципово іншу суміш, ніж ми. У нас 90% відсіву та 10% солі, а в них – 90% солі та 10% відсіву. Але там важливо, що суміш, коли розкидається, то одразу зволожується соляним розчином. А тому одразу вступає в реакцію. Це спеціальні автомобілі потрібні. У Львові та Києві такі є, у нас поки немає.

- Це знову таки питання коштів. До речі, у вас який автомобіль?

- У мене службовий «Ford Focus».

- Ви самі як оцінюєте стан доріг у місті?

- Оцінюю об’єктивно, стан важкий. Але на вихідні будемо пробувати збивати наледеніння. Уже почали. Тому прошу водіїв у суботу-неділю, якщо немає великої потреби, то не виїжджати, бо ми будемо працювати.

Довідково:

 

Площа твердого покриття вулиць міста складає 2 280 000 м.кв.

 

Якщо за одну ніч випадає 20 см. снігу, то...

 

Сумарно це 400 тисяч кубічних метрів снігу, що його необхідно прибрати

 

400 тисяч метрів кубічних  це велике число

Радіо Трек: НОВИНИ

Микола Кульчинський Радіо Трек
Поширити в Facebook