Інженери – понад Усе: те, чого не хоче розуміти – міністр освіти та науки України? (ФОТО)

Розчарування року (АК)

Серед найбільших розчарувань року, безперечно, й новий міністр освіти. Буквально тому, що на вигляд людина – красива, достойна, з рисами навіть – шляхетності.

Більше того: його «призвали» до кабміну, фактично, з передової. Принаймні, так це подавали.

Здавалося,

От прийшов чоловік з лінії фронту: знає про всі реальні потреби ЗСУ, значить, зараз він перебудує все – під потреби Війни та оборони України

 

На диво – ні.

Першим ділом, з’ясувалося, що в красивого міністра – сплагіачена наукова робота.

Оксен Лісовий з переляку кинувся узаконювати порушення правил української мови й публічно дозволив писати: Росія, Путін, Москва – з маленької літери.

Це видатне досягнення, вочевидь буде навічно занесене в аннали. Однак, хотілося б дещо іншого.

Наприклад, от про що пише Вячеслав Бельбас – СЕО «Української бронетехніки» – найбільшого приватного оборонного підрядника України в інтерв'ю УП:

«Часто кажуть, що головна проблема галузі – це корупція. Та ні!

 

Якщо розібратись, то головна проблема у відсутності людей та компетенцій. Якщо я захочу побудувати завод, я не знайду ані технолога, ані головного інженера, ані конструктора.

 

У нас немає освіти. Оце проблема.

 

І коли західні компанії прийдуть зі своїми людьми, знаннями та технологіями – це абсолютний позитив».

Як мав би на це все реагувати Міністр та його Міністерство?...

Ми пропонуємо таке:

  1. Оголосити всім, що студенти інженерних професій (а також математичних, фізико-технічних і природознавчих дисциплін) мають гарантовану бронь та отримують стипендію від Держави
  2. Всі вони, однак, повинні будуть – в подальшому – відпрацювати обов’язкових 5 років на оборонних підприємствах України
  3. Оголосити, що бронь також поширюється на тих, хто отримує професії механіків, токарів, слюсарів і т. п.

Перелік критично важливих технічних та інженерних професій можна розширити.

Важливо, що міністерство мало б саме на них зробити головний акцент своєї роботи, бо це та сфера, яка здатна врятувати Україну у війні з набагато сильнішим ворогом.

Окремо стоїть питання розвитку прикладної науки.

 

І, знову ж таки, не гуманітарної сфери, а всього того, що може допомогти нашим Силам Оборони та ЗСУ.

 

Чи можете ви пригадати хоч якісь кроки міністерства та міністра в цьому напрямку? Про що їх останні ініціативи?

ВАЖЛИВО

Враховуючи те, що в Україні через від’їзд людей та мобілізацію виникає нестача педагогів, МО мало б прискорено – через мережу інститутів підвищення кваліфікації – запустити по всій Україні 6-місячні курси перепрофілювання для людей, які не мають педагогічної освіти, але мають іншу профільну вищу освіту. Припустимо – біологія, англійська мова тощо.

Після проходження відповідних курсів, люди, які їх успішно закінчують, повинні отримувати змогу працювати учителями в школах.

 

Подібна практика навіть – без війни – діє нині в Британії.

*АК -- авторська колонка

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook