«Грантик розпиляли, рекомендації спапуасили»: освітяни критикують нову систему оцінювання у школах
Що придумали у Міністерстві освіти і що не подобається учителям?
Днями Міністерство освіти і науки України оприлюднило нові рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів.
У деталізації нової системи зазначається:
Усі критерії оцінювання мають чотири рівні. Кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові.
При цьому один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12:
- початковий (1–3 бали),
- середній (4–6 балів),
- достатній (7–9 балів),
- високий (10–12 балів).
У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання.
Окрім того, в документі запропоновано форму учнівського Свідоцтва досягнень.
Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
- характеристика навчальної діяльності та
- характеристика результатів навчання.
На новації доволі жорстко відреагував екскерівник Центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук. Найбільше його стурбувало навіть не сім сторінок, які потрібно буде у табелі заповнювати учителю:
Стараюся, намагаюся, але не можу зрозуміти ЧОМУ і головне - для чого Міністерство затверджує Рекомендації з оцінювання. Оцінювання - один із видів педагогічної діяльності. Відповідно до ст.54 Закону «Про освіту», у своїй педагогічній діяльності вчитель вільний обирати її форми і методи. То у цьому контексті МОН могло б розробити якісь Рекомендації щодо оцінювання. У такому випадку - Виконувати їх чи не виконувати - воля вчителя. Але, якщо їх затвердили, то вони стають обовʼязковими. То де тут педагогічна свобода? І хто її руйнує?
Іще про одне. Рекомендації розробили, затвердили, а хтось може гарантувати, що вони будуть результативними і сприятимуть покращення результативності навчання? Думаю, що ніхто не зможе. Бо для того, щоб це сталося, мала б бути якась експериментальна перевірка їхньої ефективності. Хтось про неї чув?
І насамкінець. Кому-кому, а вчителям роботи додасться чималенько. От стосовно цього сумнівів немає. Адже відтепер у Табелі успішності (стара назва), тепер буде не менше СЕМИ сторінок… Котрі заповнюватимуться вчителями…
Чимало коментарів із критикою від освітян і під самим дописом Міносвіти:
Коли ж я просто буду працювати з дітьми, спілкуватися з ними , ділитися....
Постійно оці папери, папери , папери. Проходить життя, на жаль , нічого не змінюється.
Щороку напередодні 1 вересня МОН «турбується» про створення здорового психологічного клімату для вчителів і відсіювання «зайвих» людей з освіти. Але нафантазувати такий табель ще ніхто до цього року не міг! Якби я мала не 34 роки педагогічного стажу, а 10 чи 15, то вже, мабуть, після цих рекомендацій змінила б вид діяльності. Цікаво, скільки випускників педвузів цьогоріч залишаться в освіті?
Ті, хто пише ці рекомендації, спочатку самі би спробували оцінити знання учнів за цими критеріями, позаповнювати журнати і т.д.
У чому ж Новизна системи?! Ще 2000 року було введено Критерії оцінювання навчаьних досягнень учнів за 12-бальною шкалою, які , як виявилося, спираються на піраміду Блума - про його доробок не згадується , а видається , як know-how. Функції оцінювання відомі ще з минулого століття
Таке враження, що працівники МОН , аби якось виправдати своє існування, роблять все, щоб забити мізки вчителям якимись «новаціями».Все це , на жаль, не на користь освіті.
Грантик розпиляли, рекомендації спапуасили... Про економію праці не згадали. Чи працюватимуть вони в наших умовах? Точно, ні. Як не запрацювали і не могли запрацювати, наприклад, мотиваційні листи. Ідея то гарна, але ментальність і звичні практики у нас інші.
Радіо Трек: НОВИНИ