Грандіозна афера чи геніальний хід? Як американець заробив мільйонні статки на продажі звичайного каміння

Про те, як копірайтер став мільйонером

Американця Гері Росса Даля називають генієм маркетингу. Разом з тим його називають геніальним шахраєм. Він винайшов «Pet Rock» – звичайні камені з пляжу під виглядом домашніх улюбленців.

Його ідею назвали «сміхотворно успішною маркетинговою схемою», адже вона дозволила звичайному копірайтеру стати мільйонером.

Компанія «Pet Rock» проіснувала на ринку близько 5 років, але зробила свого творця багатієм. Успіх «Pet Rock» припав на 1975 рік – період повального захоплення американців іграшками та іншими «безглуздими» подарунками. Але Даль, по суті, розбагатів не на камінні, а на картонній коробці, що служила упаковкою, пише obozrevatel.

Даль у працював позаштатним рекламним копірайтером у Каліфорнії. Ідея створення компанії народилася під час посиденьок із друзями у барі. Друзі Даля обговорювали те, як їхні коти та собаки псують меблі та як важко доглядати домашніх вихованців. На що сам Даль жартома відповів, що йому нема про що турбуватися, тому що у нього є «улюблений камінь».

Всі посміялися, але Даль вирішив, що вдалий жарт може зайти далі.

 

Прийшовши додому, він почав писати інструкцію для власника гіпотетичного улюбленця-каменя, в якому докладно описувалося, як з ним краще поводитися, які трюки він може виконувати (наприклад, «прикинутись мертвим») і як він може залишатися вірним компаньйоном завдяки своїй «довгій тривалості життя».

- Жодного безладу. Жодної алергії, — йшлося в описі «вихованця». На додаток до керівництва Даль придумав картонну коробку з вентиляційними отворами, що нагадує ту, що використовується в зоомагазинах.

Якщо, коли ви виймаєте камінь із коробки, він здається схвильованим, покладіть його на старі газети. Камінь знатиме, для чого потрібний папір, і не вимагатиме подальших вказівок. Він залишиться на папері, поки ви його не перенесете, – зауважував маркетолог.

Свій товар Даль представив на виставці подарунків у Сан-Франциско у серпні 1975 року. «Pet Rocks» з'явилися на ринку саме до Різдва 1975 року. Незабаром вони були представлені на вечірньому шоу та в газетних статтях.

Усього за кілька місяців було продано близько мільйона каменів. Даль купив нову машину і переїхав до будинку з басейном.

Але мода на каміння незабаром минула. Проте, гроші, зароблені на «Pet Rock», Даль та його дружина пустили на бар Carry Nations Saloon у Лос-Гатосі.

Пізніше Даль повернувся до реклами та написав книгу «Реклама для чайників».

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook