Гарування від світанку до пізньої ночі: чому українські випускники відстають від європейських?

Винна війна чи система освіти?

Вимушений виїзд українців за кордон через війну та навчання українських дітей у тамтешніх школах продемонстрували доволі високий рівень знань наших учнів. Особливо це стосується учнів початкової та середньої школи.

Натомість у старшій школі починають проявлятися деякі пробіли в українській шкільній програмі.

Про це ми писали у матеріалі:

«З цим просто біда!» - несподівано найпроблемніший предмет українських дітей у школах за кордоном

Дані про рівень знань випускників українських шкіл підтвердив голова комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак в інтерв'ю Інтерфакс-Україна.

Українські випускники школи в середньому на два роки відстають за рівнем навчальних досягнень від своїх європейських однолітків

За його словами, наразі єдиним інструментом вимірювання освітніх втрат є міжнародне дослідження PISA.

Наразі єдина оцінка, на яку ми можемо спиратися – це дослідження PISA, яке координує Організація з економічного співробітництва та розвитку. Воно проводилося в Україні в 2018 році, а також, попри війну, у жовтні 2022 року. Це дозволяє нам оцінити себе в порівнянні з іншими країнами OECР.

 

Через рік після вимірювань вони публікують звіт з аналізом результатів і рекомендаціями для країн. І от звіт в 2019 році показав, що наш випускник школи в середньому відстає від європейського на один рік. Результат останнього вимірювання буде в жовтні 2023 року. За нашими попередніми оцінками, ми відстали ще на рік, – наголосив голова парламентського освітнього комітету.

Також він зазначив, що результати ЗНО або національного мультипредметного тесту НЕ МОЖНА ВВАЖАТИ релевантною системою оцінювання освітніх втрат через те, що у ньому не беруть участь усі школярі.

Наше зовнішнє незалежне оцінювання, або національний мультипредметний тест, стосується лише частини випускників, які йдуть в університети. Крім того, там є чимала частина випускників попередніх років. Тому ця система оцінювання освітніх втрат не релевантна, – зауважив Бабак.

Обговорюючи цей аналіз на сайті Освіта.ua, українці вказують на причини погіршення результатів: війна в країні та перенавантаження випускників у школі, в той час, коли в Європі старша школа є профільною.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook