10 запитань до «Нафтогазу», який тепер забезпечує газом більшість населення країни

Про оплату, борги, показники лічильника й нові угоди з постачальником

Ми повідомляли, що з 1 травня населення України забезпечує газом переважно «Нафтогаз». Попередні постачальники в умовах воєнного стану не мали змоги забезпечувати населення. Відтак споживачів автоматично перевали до постачальника останньої надії, компанії «Нафтогаз».

Наведемо 10 найпоширеніших запитань до постачальника.

  1. Хто став клієнтом «Нафтогазу»?

З 1 травня близько 9 мільйонів домогосподарств стали клієнтами «Нафтогазу». Це споживачі, які раніше отримували природний газ від сімнадцяти постачальників під брендом «Твій газзбут» і «Одесагаз-Постачання». Таким чином, зміна постачальника газу торкнулася мешканців Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Рівненської, Сумської, Харківської, Хмельницької, Чернівецької та Чернігівської областей.

  1. Чи потрібно укладати новий договір?

Перехід від старого постачальника до ПОН стався автоматично. За правилами, споживачі мусили через 60 днів обрати собі нового постачальника і підписати заяву-приєднання. Але Оператор газотранспортної системи України (ОГТСУ) заднім числом ухвалив рішення про підключення споживачів до реєстру клієнтів «Нафтогазу». А це означає, що «Нафтогаз» для вказаних споживачів з 1 травня 2022 року став повноправним постачальником (вже не ПОН), і нову заяву-приєднання оформляти не обов’язково.

  1. Як дізнатися новий номер особового рахунку?

У нового постачальника газу абоненти мають інший номер особового рахунку. Його можна дізнатися кількома способами:

  • на сторінці сайту gas.ua обрати розділ «Дізнатися номер рахунку»;
  • у чатах GASUA у «Вайбері», «Телеграмі»;
  • у месенджері «Фейсбук»;
  •  на платіжках газопостачальної компанії «НафтогазУкраїни» ;

 за телефонами контакт-центру :

Водафон: (066) 300-2-888;
Київстар: (098) 300-2-888;
Лайфсел: (093) 300-2-888.

Для ідентифікації на електронних ресурсах потрібно буде ввести персональний EIC-код.

Це 16 алфавітно-цифрових символів, які можна знайти в заявах-приєднаннях до умов договорів з постачання або розподілу природного газу, а також – на старих платіжних квитанціях та в особистому кабінеті. Ще один варіант – з’ясувати EIC-код у колишнього постачальника або в облгазі.

  1. Кому і як платити?

Нові клієнти здійснюють оплату за газ, спожитий до 30 квітня 2022 року, попередньому постачальнику, а з 1 травня 2022 року – «Нафтогазу України».

  1. Який тариф у «Нафтогазу»?

Компанія пропонує один із найнижчих тарифів за тарифним планом «Фіксований» – 7,96 гривні за кубометр (з ПДВ, але без урахування транспортування). Він діє до 1 травня 2023 року.

Оплачувати рахунки треба до 25 числа місяця, що йде за розрахунковим. Для споживачів, які розраховуються раніше, діє знижка. 

 

Так, оплачуючи газ до 15 числа в особистому кабінеті або чат-боті, одержуєте знижку 1%.

  1. Як отримати рахунок на оплату?

Отримати рахунок за спожитий газ можна кількома способами, зокрема:

  • в особистому кабінеті на my.gas.ua (після реєстрації на сайті);
  • у чаті GASUA у «Вайбері», «Телеграмі»;
  • у месенджері «Фейсбук»;
  • по «Укрпошті» (після 20 числа поточного місяця і лише у тих регіонах, де немає активних бойових дій).
  1. Які реквізити вказувати під час оплати?

Якщо робити оплату в банку або поштою, слід вказати такі реквізити:

ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України»

ЄДРПОУ: 40121452

IBAN: UA893004650000000260323012042 в АТ «Ощадбанк» м. Києва

МФО 300465

Також оплату можна здійснити онлайн (в особистому кабінеті, зазначених вище електронних засобах зв’язку, через сайти банків, «Укрпошти», «Нової пошти»).

  1. Як перевірити стан рахунку у «Нафтогазу»?

Можна зайти в особистий кабінет my.gas.ua або скористатися чат-ботами GASUA у «Вайбері» або «Телеграмі» і сформувати довідку про стан рахунку. Це можна зробити в розділі «Послуги онлайн» (опція «Документи»).

У кого немає можливості користуватися інтернетом, можна зателефонувати до контакт-центру компанії.

  1. Що робити, якщо є борг за газ?

Попри те, що споживача обслуговує інша компанія, договір з попереднім постачальником залишається чинним, доки клієнт повністю не розрахується за спожитий газ. Тобто він отримуватиме рахунки від двох постачальників: від старого – з наявним боргом і від нового – за газ, спожитий у попередньому місяці.

Найкращий спосіб розв'язувати питання з боргами – оформити договір реструктуризації боргу.

Якщо з’явиться заборгованість перед «Нафтогазом», провести реструктуризацію, за повідомленням компанії, можна онлайн – через чат-бот GASUA у Вайбері та Телеграмі.

  1. Як повернути переплату за газ?

Значна частина споживачів із великим запізненням дізналася про те, що стали клієнтами «Нафтогазу». Хтось навіть встиг розрахуватися за травневий газ зі старим постачальником. На жаль, взаємозарахування цих грошей між підприємствами неможливий. Споживач повинен сам подбати про повернення власних грошей, і цей процес потребуватиме певних зусиль.

Власник особового рахунку повинен звернутися до старого постачальника із заявою про повернення надмірно сплаченої суми та додати пакет документів:

  •  копію паспорта (перші дві сторінки та реєстрація);
  •  копію ідентифікаційного коду;
  •  довідку з реквізитами карткового рахунку з банку;
  •  копію квитанції про оплату природного газу у період, коли виникла переплата.

Усі копії документів мають бути засвідчені споживачем, а саме містити напис «Згідно з оригіналом», дату і підпис. Документи можна віднести особисто або надіслати поштою, у тому числі – на електронну скриньку постачальника. Гроші повинні повернути протягом 14 календарних днів, але в умовах воєнного стану цей період може бути більшим.

Цифрові технології допоможуть не усім

Компанія «Нафтогаз» стала монополістом на роздрібному ринку газу. Сьогодні вона має 98% побутових споживачів. Ще два місяці тому газопостачальних компаній було 59, залишилося лише 14. Якщо говорити про плюси, то це, безумовно, тариф. Він у «Нафтогазу» привабливіший, ніж у деяких старих постачальників.

Ну а найбільший мінус – в основному щодо комунікації з населенням.

  • По-перше, підприємство не має центрів обслуговування абонентів на місцях. Тобто піти та поспілкуватися не вдасться.
  • По-друге, запропоновані електронні засоби зв’язку – не варіант, особливо для людей похилого віку.

Чат-бот – це робот, який не може дати відповіді на індивідуальні запитання, він їх не розуміє. По-третє, додзвонитися до контакт-центру теж непросто. Якщо вдається – знову говорить робот із пропозиціями натиснути то одну цифру, то іншу. До живого оператора (треба натиснути цифру 8) справа практично не доходить – або зривається дзвінок, або потрібно запастися терпінням.

Погано й те, що на сайті «Нафтогазу», у розділі «Контакти», немає адреси для листів, як і інформації про посадових осіб компанії. А за такої величезної кількості абонентів напевно буде і багато запитань. Куди їх писати пенсіонерам і кому адресувати?

При цьому слід зазначити ще позитивний момент – автоматичне переведення нових клієнтів з ПОН на стандартні умови. Інакше людям довелося б мізкувати, намагаючись оформити договір на сайті «Нафтогазу», що теж викликає певні труднощі, або оббивати пороги партнерів підприємства («Ощадбанку», банків ПУМБ і ТАС, «Нової Пошти») з пакетом документів. Для тих, хто може користуватися інтернетом і не любить ставити запитання – гарний варіант з особистим кабінетом. Він працює і містить історію розрахунків, чинний тариф, суму до оплати та іншу інформацію.

 Кому передавати показники лічильника?

Показники лічильника, як і раніше, треба передавати в облгаз (Оператору газорозподільної системи) з 1-го по 5 число місяця. Також Оператору ГРС треба платити за транспортування (розподіл) газу.

Джерело: На пенсії

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook