Які права має гравець у ліцензійних казино України: куди звертатися у разі спірних ситуацій
Якщо щось пішло не так: покроковий план дій у спірній ситуації

З моменту переходу азартного бізнесу у правове поле у 2020 році користувачі відчули новий рівень обслуговування. Зі звичайних відвідувачів платформ гемблери перетворилися на повноправних партнерів ігрового процесу. Річ у тому, що всі ліцензійні казино України підпорядковуються державному регулятору «Плей Сіті», а він стає на сторону гемблерів в разі порушення їхніх прав. Тому розуміння принципів роботи азартних компаній та законів стає головною зброєю гравців.
У цій статті експерти інтернет-порталу ProInternet розкажуть, як діяти людям у разі спірних ситуацій з казино.
«Золотий стандарт»: ваші ключові права, гарантовані ліцензією
Відповідно до статті 48 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» кожен заклад повинен пройти перевірку та отримати ліцензію. Наявність дозвільного документа у бренду не лише свідчить про його прозору роботу, а й захищає права гравця в казино.
Державний регулятор азартних ігор PlayCity має розширені повноваження, і може моніторити роботу закладів в реальному часі. В разі порушення норм закону на компанії накладають штрафи. Наші експерти добре обізнані у реальному застосуванні законодавчих норм, тому вони склали список основних прав гравців:
- Сертифікована гра. Легальні казино зобов’язуються використовувати слоти, які пройшли тестування у незалежних лабораторіях (eCOGRA, GLI тощо). Це свідчить, що гемблери отримують чесні результати раундів.
- Прозорі умови роботи закладу. Відповідно до закону про азартні ігри, компанії зобов’язані повідомляти повну та чесну інформацію про бонуси, вимоги до їхнього відіграшу. Тобто на сайті мають бути вказані умови вейджера.
- Вчасні перекази коштів. Зазвичай казино потрібно від кількох годин до кількох днів на перерахування коштів. Проте вони не можуть затримувати транзакції. А невиплата виграшу загрожує штрафом чи відкликанням ліцензії.
- Конфіденційність персональної та фінансової інформації. Надійні заклади використовують протоколи шифрування даних SSL/TLS, складні системи виявлення вторгнень IDS/IPS та захисту фінансових операцій.
- Право на відповідальну гру. Для запобігання та протидії лудоманії азартні заклади зобов’язані надавати інструменти для самообмеження гравців. Також компанії повинні повідомляти дані реабілітаційних центрів, які надають допомогу залежним людям.
На захисті прав гравців стоїть національний регулятор PlayCity, до якого можна звертатися в разі порушення одного з цих пунктів.
Якщо щось пішло не так: покроковий план дій у спірній ситуації
Надійні азартні заклади докладають зусиль, щоб зробити дозвілля гравців комфортним. Проте інколи трапляються спірні ситуації, наприклад, відбувається затримка виплати, чи казино анулює бонуси. В таких випадках не варто панікувати. Експерти підготували покрокову інструкцію дій для різних обставин.
Крок 1. Комунікація з казино
У разі виникнення будь-яких труднощів спочатку варто звертатися до служби підтримки казино. Найпростіше зв’язатися з менеджером можна за допомогою онлайн-чату, який працює 24/7. Потрібно чітко сформулювати свою проблему, надати оператору необхідні дані, наприклад, фото квитанції про переказ депозиту тощо. Також варто робити скриншоти листування та зберігати їх до розв'язування питання.
Крок 2. Офіційна претензія
Якщо онлайн-підтримка не допомогла, варто відправити офіційний лист на електронну пошту казино. Кожна легальна компанія вказує email на офіційному сайті. Як і у випадку з онлайн-чатом, потрібно детально описати причину звернення. Важливо надати додаткові документи чи скриншоти (заявку на виведення коштів, скрин бонусного рахунку тощо).
Крок 3. Скарга до регулятора (Play City)
Інколи люди не знають, куди скаржитись на казино в разі грубого порушення їхніх прав. Державний регулятор «Плей Сіті» приймає звернення громадян та виступає головним важелем впливу на азартні заклади. Звертатися до держагентства потрібно тоді, коли спілкування з представниками азартного закладу не дало потрібного ефекту. Отже, у Play City скаргу можна подати таким чином:
- Зібрати потрібні докази: скриншоти листування, копії квитанцій, дані про верифікацію гравця тощо.
- Зайти на офіційний сайт регулятора https://playcity.gov.ua.
- Заповнити форму зворотного зв’язку, прикріпивши документи.
- Перевірити інформацію та відправити дані.
Очікування відповіді потребує різного часу, залежно від складності проблеми користувача.
Коли казино має рацію: поширені причини блокувань та відмов
Гравцям неприємно, коли вони не можуть повноцінно скористатися перевагами роботи онлайн казино. Наприклад, коли відбувається блокування рахунку, анулюються бонуси тощо. У цьому випадку можна звернутися за допомогою в онлайн-чат. Проте інколи правила роботи порушують саме користувачі. Ліцензійне казино України має право накладати санкції на гемблерів у таких випадках:
- Виявлення мультиакаунтів користувача. За правилами роботи казино одна людина може мати лише один обліковий запис. За порушення цих умов кабінет гравця можуть заблокувати.
- Відмова від верифікації. За українським законом, всі гравці повинні підтвердити свої дані. Таке правило введено для запобігання допуску до ігор неповнолітніх осіб. Якщо учасник не хоче проходити верифікацію, не зможе повноцінно користуватись платформою.
- Зловживання бонусною політикою казино. Гемблерів можуть запідозрити у так званому бонус-хантингу. Тобто інколи гравці «полюють» на заохочення, проте не хочуть виконувати вимоги щодо їхнього відіграшу.
- Також блокування рахунка може статися через шахрайські дії користувача. Наприклад, якщо гравець хоче переказати виграш на карту третьої особи, казино має право заборонити йому доступ на платформу.
Кожна компанія вказує правила роботи на офіційному сайті. Всі гемблери повинні дотримуватися цих вимог.
Висновок
Легалізація грального бізнесу дала гемблерам правовий захист. Знання закону та вміння застосовувати на практиці його норми допомагає клієнтам казино відновлювати справедливість. Звичайно, на розв'язування спірних питань потрібен час, проте в перспективі гравці відстоюють свої права. В разі порушення роботи зі сторони казино не треба боятися звертатись до державних органів контролю, адже вони на стороні гравця.
*
Радіо Трек: НОВИНИ