Як українці платять комуналку за себе й за сусіда (ФОТО)
Попри постійне зростання тарифів нарахування у квитанціях й досі – не прозорі
Встановлення лічильників на воду, газ та світло безпосередньо у квартирі для багатьох уже десятками років є звичною практикою. Найпроблемніша ситуація з приладами обліку тепла – вони зазвичай загальнобудинкові.
Постійне зростання вартості теплової енергії викликало такий феномен, як відмова від централізованого опалення, від якого почали відключатися цілими будинками, вулицями, а то і містами. У моду почали входити індивідуальні котельні, - пише видання Апостроф.
Крім опалення, подорожчала суттєво й гаряча вода. Українці почали встановлювати бойлери, адже раніше електроенергія не дорожчала не так стрімко.
Але з цього року змінилися деякі правила оплати гарячого водопостачання. Киянин, що проживає в новобудові, розповів виданню, що комунальники з «Київтеплоенерго» поставили власників квартир перед фактом, що тепер вони повинні оплачувати гарячу воду не тільки за лічильником, а й різницю з показником загальнобудинкового лічильника - пропорційно обсягам споживання.
Раніше така методика діяла (і продовжує діяти) щодо опалення, що зрозуміло, оскільки батареї є не тільки у квартирах, але і в під'їздах, і за це теж треба платити.
- Різниця в показаннях виникає через втрати всередині будинку, - каже експерт у сфері ЖКГ Сергій Дяченко.
У цьому ж бачить причину і глава Союзу споживачів комунальних послуг Олег Попенко.
Втрати гарячої води відбуваються в будинкових мережах. Вони не утеплені, більшість з них в поганому стані. Тому втрати гарячої води в будинку іноді досягають 20-25%, - сказав експерт в коментарі виданню.
Але є й інші причини, і головна з них - людський фактор. «Розумники» навчилися використовувати різноманітні хитрощі – як от встановлювати на лічильники магніт. Це ж підсумку й призводить, до різниці між показаннями загальнобудинкового лічильника і деяких квартирних приладів.
На жаль, комунальні підприємства не мають впливу на співвласників багатоквартирних будинків. Такий закон.
Насправді мають бути служби - в більшості країн це так звана житлово-комунальна інспекція, яка може прийти й перевірити, чи є порушення.
А у Швеції, наприклад, це відповідальність компаній-управителей - там навіть без її дозволу розетку не можна замінити, не кажучи вже про більш серйозні речі. А у нас же система управителів не працює - розповів Олег Попенко.
Однак найчастіше комунальні підприємства, які відповідальні, до речі, не тільки за надання тієї чи іншої послуги, а й за її якість, навіть не намагаються провести аудит і здійснити хоча б поверхневу перевірку. Але ж несанкціоноване втручання в роботу мереж загального користування - це правопорушення, і ними повинні займатися правоохоронні органи.
Але проводити перевірки - це додаткові витрати.
Ще одним нововведенням може стати зміна підходу до обліку води. Аби нарахування здійснювати за кубами спожитої води – а за гігакалоріями.
Відомо, що «Київтеплоенерго» вже почали переговори з низкою ОСББ щодо змін методики підрахунку послуг.
Представники будинків різко виступають проти ідеї комунальників - хоча б тому що у квартирах в абсолютної більшості власників стоять лічильники з підрахунку обсягу води, а не гігакалорій.
Закономірно, що в ОСББ небезпідставно вважають, що завдяки переходу на нову схему підрахунку послуг столичні комунальники отримають прекрасну можливість «малювати» в платіжках завищені суми.
За матеріалами видання Апостроф
Радіо Трек: НОВИНИ