Як українці платять комуналку за себе й за сусіда (ФОТО)

Попри постійне зростання тарифів нарахування у квитанціях й досі – не прозорі

Встановлення лічильників на воду, газ та світло безпосередньо у квартирі для багатьох уже десятками років є звичною практикою. Найпроблемніша ситуація з приладами обліку тепла – вони зазвичай загальнобудинкові.

Постійне зростання вартості теплової енергії викликало такий феномен, як відмова від централізованого опалення, від якого почали відключатися цілими будинками, вулицями, а то і містами. У моду почали входити індивідуальні котельні, - пише видання Апостроф.

Крім опалення, подорожчала суттєво й гаряча вода. Українці почали встановлювати бойлери, адже раніше електроенергія не дорожчала не так стрімко.

Але  з цього року змінилися деякі правила оплати гарячого водопостачання. Киянин, що проживає в новобудові,  розповів виданню, що комунальники з «Київтеплоенерго» поставили власників квартир перед фактом, що тепер вони повинні оплачувати гарячу воду не тільки за лічильником, а й різницю з показником загальнобудинкового лічильника - пропорційно обсягам споживання.

Раніше така методика діяла (і продовжує діяти) щодо опалення, що зрозуміло, оскільки батареї є не тільки у квартирах, але і в під'їздах, і за це теж треба платити.

- Різниця в показаннях виникає через втрати всередині будинку, - каже експерт у сфері ЖКГ Сергій Дяченко.

У цьому ж бачить причину і глава Союзу споживачів комунальних послуг Олег Попенко.

Втрати гарячої води відбуваються в будинкових мережах. Вони не утеплені, більшість з них в поганому стані. Тому втрати гарячої води в будинку іноді досягають 20-25%, - сказав експерт в коментарі виданню.

Але є й інші причини, і головна з них - людський фактор. «Розумники» навчилися використовувати різноманітні хитрощі – як от встановлювати на лічильники магніт. Це ж підсумку й призводить, до різниці між показаннями загальнобудинкового лічильника і деяких квартирних приладів.

На жаль, комунальні підприємства не мають впливу на співвласників багатоквартирних будинків. Такий закон.

 

Насправді мають бути служби - в більшості країн це так звана житлово-комунальна інспекція, яка може прийти й перевірити, чи є порушення.

 

А у Швеції, наприклад, це відповідальність компаній-управителей - там навіть без її дозволу розетку не можна замінити, не кажучи вже про більш серйозні речі. А у нас же система управителів не працює - розповів Олег Попенко.

Однак найчастіше комунальні підприємства, які відповідальні, до речі, не тільки за надання тієї чи іншої послуги, а й за її якість, навіть не намагаються провести аудит і здійснити хоча б поверхневу перевірку. Але ж несанкціоноване втручання в роботу мереж загального користування - це правопорушення, і ними повинні займатися правоохоронні органи.

Але проводити перевірки - це додаткові витрати.

Ще одним нововведенням може стати зміна підходу до обліку води. Аби нарахування здійснювати за кубами спожитої води – а за гігакалоріями.

Відомо, що «Київтеплоенерго» вже почали переговори з низкою ОСББ щодо змін методики підрахунку послуг.

Представники будинків різко виступають проти ідеї комунальників - хоча б тому що у квартирах в абсолютної більшості власників стоять лічильники з підрахунку обсягу води, а не гігакалорій.

Закономірно, що в ОСББ небезпідставно вважають, що завдяки переходу на нову схему підрахунку послуг столичні комунальники отримають прекрасну можливість «малювати» в платіжках завищені суми.

За матеріалами видання Апостроф 

Радіо ТРЕК у Telegram.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Знайдено посвідчення водія

Знайдено посвідчення водія на прізвище Ярошик Олександр.  

Знайдено паспорт

Знайдено паспорт на прізвище Єфімчук Анастасія.    

Загублено документи на Войцеховський

Загублено документи на прізвище Войцеховський Віталій. Прохання повернути загублене за винагороду.  

Більше оголошень