Вступна кампанія-2019 у розпалі: головне для абітурієнтів
Що де шукати і куди з цим йти
Вже кілька років українські вступники можуть подавати заяви до вишів онлайн. У Міносвіти запевняють, що це економить час і гроші вступників, а також нерви приймальної комісії, адже зменшує навантаження на її членів.
Більше про цьогорічні тонкощі вступної кампанії підготували кореспонденти ВВС News Україна.
Електронний кабінет абітурієнта: що це і «з чим його їдять»?
Для того, щоб подати заяву до вишу, треба спочатку зареєструвати електронний кабінет абітурієнта. Це місце, куди майбутні студенти мають завантажити свої документи з оцінками і звідки вони згодом подаватимуть заяви до вишів.
В окремих випадках заяви доведеться подавати все ще у паперовій формі. Йдеться про спеціальні умови для вступу - співбесіди та конкурси, тому з умовами прийому у виші потрібно ознайомлюватись дуже детально.
Створити особистий кабінет для вступу потрібно на сайті Єдиної державної електронної бази з питань освіти. Реєстрація вступників почалася 1 липня. Зареєструватися можна ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.
У спеціально відведеному полі потрібно ввести свою електронну адресу. Саме на неї надійде лист для активації доступу до кабінету абітурієнта. Ця адреса стане вашим логіном для входу до електронного кабінету. Крім того, для реєстрації потрібно вигадати (і запам’ятати!) пароль.
Після цього необхідно ввести дані сертифікату ЗНО: 7-значний номер сертифікату, 4-значний пін-код, а також рік отримання сертифікату.
Також потрібно вказати дані атестату про повну середню освіту: серію (2 літери), номер (8 цифр) і середній бал атестату.
Важливо! Подавати заяви онлайн можна з сертифікатами ЗНО за 2017, 2018 і 2019 роки.
Як порахувати середній бал атестату?
Середній бал додатка свідоцтва/атестата потрібно вирахувати самостійно. Для цього оцінки з усіх предметів та екзаменів атестату треба додати і поділити на їхню кількість. Отриманий результат округлюють до десятих частин балу (до прикладу, 10,2 / 8,4 / 6,9 тощо).
Для розрахунку середнього балу можна скористатись спеціальним калькулятором. Отримані результати потрібно перевести у 200-бальну шкалу.
Що робити в кабінеті вступника?
Якщо під час реєстрації ви все зробили правильно, на вказану вами адресу електронної пошти надійде лист для активації електронного кабінету абітурієнта. Виконайте рекомендації та активуйте кабінет.
Зайшовши до нього, потрібно заповнити поля про особисті дані та завантажити сканкопії документів.
Важливо! Ці документи дозволяють подавати електронні заяви до вишів.
Потрібно ввести контактні телефони. Співробітники приймальних комісій повинні мати оперативний зв'язок зі вступниками чи їхніми батьками, тому краще вказувати одразу кілька номерів.
Також там потрібно завантажити електронне та кольорове фото вступника - файл у форматі jpg (jpeg, png), максимальний розмір файлу - 1 Мб.
Важливо! Селфі для цього не підходять.
Опісля необхідно завантажити додаток до свідоцтва/атестата про повну загальну середню освіту вступника - файл у форматі jpg (jpeg, png) розміру до 1 Мб.
У цей же кабінет, за потреби, завантажують і документ, який підтверджує реєстрацію у сільському населеному пункті.
Як писати заяву до вишів?
Вступники мають близько двох тижнів, аби подати електронні заяви до вишів з електронного кабінету:
З 8:00 10 липня до 18:00 16 липня - для тих, хто вступає на основі співбесіди, вступних іспитів чи творчих конкурсів;
З 8:00 10 липня до 18:00 22 липня - для тих, хто вступає тільки за результатами ЗНО.
У Міносвіти наголошують, що дата подачі заяви не впливає на шанси вступити до ВНЗ.
В електронному кабінеті потрібно натиснути кнопку «Подача заяви», обрати заклад освіти і форму навчання. При цьому, предмети ЗНО повинні відповідати передбаченому навчальним закладом переліку. Заповнивши всі необхідні поля, потрібно натиснути «Подати заяву».
Важливо! Після подання першої заяви та її реєстрації у виші внести зміни вже буде неможливо, тож заповнюйте форми максимально обережно.
До скількох вишів можна вступати?
За умовами вступної кампанії 2019 року, абітурієнти можуть подавати на бюджет лише 7 заяв на чотири спеціальності.
До прикладу, можна подати усі заяви до одного вишу або по одній заяві до семи університетів. Враховуються заяви як на денну, так і заочну форми навчання (сумарно не більше семи заяв).
Вступники обирають пріоритетність для кожної заяви - від 1 до 7. Таким чином, вони вказують, до якого вишу хотіли б потрапити найбільше. Для навчання за контрактом таких обмежень немає.
У які заклади освіти можливо подавати електронну заяву?
Вступник може подати електронну заяву до таких закладів освіти: технікум (училище), коледж, інститут, університет, академія, консерваторія (музична академія) та їх філії.
Чи можуть подавати електронні заяви випускники шкіл минулих років?
Так. Згідно з правилами вступної кампанії-2019, електронні заяви можуть подавати вступники, які закінчили школу у 2000 році і пізніше. Також це можуть робити вступники, які у 2017, 2018 та 2019 роках складали ЗНО з тих предметів, які є у правилах прийому вишу.
Виключенням є тільки сертифікати ЗНО з іноземної мови – цьогоріч ВНЗ приймають сертифікати лише 2018 та 2019 років.
Як дізнатися результати?
Після подачі всіх заяв у кожному навчальному закладі формується рейтинговий список випускників за кожною окремою спеціальністю.
На місце вступника у рейтинговому списку впливає конкурсний бал, до якого входять результати ЗНО, середній бал атестата та інші показники. Цей бал розраховується за спеціальною формулою.
Кінцевий рейтинговий список мають опублікувати на сайті Вступ.ОСВІТА.UA до 18:00 26-го липня (остання п’ятниця місяця). На бюджетні місця рекомендуватимуть вступників, які мають більші конкурсні бали за заявами з найвищим пріоритетом.
Вступити на бюджет можна буде лише до одного вишу. Рекомендовані до зарахування вступники повинні до 18:00 31-го липня подати оригінали документів до ВНЗ.
Наші новини у Тelegram. Номер у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ