Вартість будівництва та ремонту доріг в Україні тепер рахуватимуть по-новому
Тепер запрацюють прозоріші механізми міжнародних стандартів ціноутворення
В Україні набрала чинності нова методика ціноутворення в дорожньому будівництві. Завдяки цій реформі дорожня галузь зможе користуватись інструментами закупівель та ціноутворення робіт і послуг, які були розроблені та випробувані на практиці в низці країн.
Нова Методика дозволяє відмовитись від фіксованих цін на ресурси, що дозволить підвищити рівень прозорості, підзвітності та довіри в галузі.
Поки сусіди-неандертальці марять денацифікацією, ми зробили ще один дуже важливий крок до цивілізованого світу.
Тридцять років втечі від «совку» українські замовники та підрядники обраховували проєктування, будівництво та утримання дорожньої інфраструктури за старими радянськими нормами та правилами.
Рік тому ми поставили собі мету позбавитись цих рудиментів. І навіть попри війну нам це вдалось. В Україні скасовані й більше не використовуватимуться старі «квадратно-гніздові» правила калькуляції вартості дорожніх робіт, - каже заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм.
Міністерство орієнтувалось на світовий досвід. За основу використали британський стандарт Civil Engineering Standard Method of Measurement (CESMM4), який уже понад 40 років успішно використовується у багатьох країнах світу.
Нова Методика передбачає покриття ризиків та інфляції, уніфікує та створює єдиний підхід до опису та найменування робіт та послуг, робить прозорішим та оперативнішим аналіз звітів і кошторисів тощо.
Перехід на використання міжнародних систем – це ще й вагомий аргумент для великих іноземних компаній, аби взяти участь у відбудові зруйнованої української інфраструктури. Адже раніше ці компанії були просто не готові працювати за відверто застарілими та забюрократизованими радянськими стандартами», – каже Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Нова методика стосується замовників, підрядників, громадськості, експертних та контролюючих установ:
- сприяє уніфікації та стандартизації проєктної та кошторисної документації в дорожній галузі;
- забезпечує пріоритезацію об’єктів та видів робіт на них;
- посилює керованість планування, проєктування, будівництва, утримання та управління дорожніми об’єктами, які є у сфері управління Укравтодору та місцевої влади;
- запроваджує низку новацій для уніфікації практик утримання та збереження в належному стані всієї дорожньої мережі державного значення.
Якщо чесно, я без пафосу вважаю, що це нехай і маленька, але все ж таки історична подія. Впевнений, вона значно спростить роботу не лише гравцям ринку, а й усім контролюючим органам, які отримали низку додаткових запобіжників зловживань та упередження корупційних ризиків, - каже Мустафа Наєм.
Радіо Трек: НОВИНИ