Українці почали тотально заощаджувати
GfK Ukraine оприлюднили чергові дослідження щодо настроїв, які панують серед українців
У липні 2015 року року споживацькі настрої українців погіршилися: індекс споживацьких настроїв (ІСН) склав 43,2 пункту, що на 5,7 пункту менше, ніж у червні. Найбільше змінилися очікування девальвації гривні і доцільність робити великі покупки, пише NewsOboz.org.
Одночасно збільшилися побоювання зростання безробіття. На 1% збільшилася і частка українців, які вірять у своє світле майбутнє «в роботі»: тепер таких 7%. Побоюються, що їх фінансове становище в найближчий рік погіршиться 25% (проти 34% у першому кварталі), а вірять у поліпшення 17% .
Також в порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати кошти на відпустку і свята (26% - зростання на 3%), новий одяг (24% - зростання на 2%) і навіть сподівається робити заощадження (24% - зростання на 4%) ,
10% опитаних при цьому вважають найближчий рік хорошим шансом для покупки нових речей, а не мають наміру витрачати гроші на обновки 45%.
За матеріалами Держуправління статистики України, у першому півріччі 2015 року через роздріб було реалізовано товарів на майже 560 млрд. грн, що становить всього 76,4% обсягу аналогічного періоду минулого року. Найбільше падіння - у Донецькій і Луганській областях. У «мирних» регіонах найменше витрачають грошей в Полтавській області, а найменше знизилося споживання в Львівській області. Експерти стверджують, що українці не тільки економлять через падіння доходів, а й змінюють саму психологію споживання.
Наприклад, у другому кварталі поточного року в порівнянні з першим до 64% збільшилася кількість українців, які планують заощаджувати на покупці одягу, на газі та електроенергії (58%), рідше будуть розважатися поза домом і скоротять час відпустки (до 55 % і 50%).
Більше половини українців (51%) зізналося, що мають намір перейти на дешевші продуктові бренди (для порівняння - в кризу 2009 року таких було всього 29%) і повернутися на ринки з гіпермаркетів. Також, якщо в 2014 одяг і взуття на ринках шукало 23% опитаних, цього літа - кожен другий.
Спонтанні покупки як явище нині взагалі відсутні. Витрати на свіжі продукти (м'ясо, рибу, овочі і фрукти) знизилися на 26%: у 2015 році-му вони складають 35% всіх коштів на їжу і товари щоденного вжитку, тоді як в 2014 цей показник був 45%.
Радіо Трек: НОВИНИ