Рівненську «кукушку» закрили
Офіційна причина - крадіжка обладнання. Активісти підозрюють - це сталося через збитки від обслуговування вузькоколійки «Укрзалізницею»
Найдовшу вузькоколійку в Європі Антонівка-Зарічне закрили. Таке рішення ухвалила Львівська залізниця у зв`язку з крадіжкою 5 кілометрів дротів на перегоні Зарічне-Біла, повідомляє Лівий берег.
Як відомо, вузькоколійка на півночі Рівненської області має протяжність 106 кілометрів. Для жителів навколишніх сіл вона залишається єдиним доступним способом дістатися роботи, а дітям - школи. У заяві залізниці пояснили, що це зробили для
"убезпечення перевезень припинити рух потягів на вузькоколійці до моменту повного відновлення роботи всіх систем".
Попри це, активіст громадського контролю "Укрзалізниці" Віктор Гарвона висловив припущення, що таке рішення продиктоване бажанням залізничників позбутися збиткового маршруту на Рівненщині.
Рівненський активіст Сергій Пінчук написав на своїй сторінці у ФБ, що крадіжка проводів стала лише приводом, а причиною є 8 млн збиків щороку.
Відому народну "кукушку", унікальну на теренах України залізницю, закрили. Я теж переконаний, що крадіжка проводів стала...
Опубліковано Serhiy Pinchuk 4 лютого 2016 р.
Для довідки: Як ідеться у Вікіпедії, вузькоколійна залізниця виконує важливу соціальну роль. Для мешканців віддалених поліських сіл вузькоколійка — чи не єдине сполучення, через відсутність автомобільних дорог у болотистій місцевості. Тутешні школярі їздять нею до шкіл та у Володимирецький колегіум, а студенти — у навчальні заклади по всій Україні. Володимирецький район розташований у 30-кілометровій зоні Рівненської АЕС, тому у випадку надзвичайної ситуації передбачено, що місцевих мешканців евакуйовуватимуть залізницею.
Враховуючи, що це найдовша у Європі діюча вузькоколійка — це важливий туристичний об`єкт. Навесні та влітку залізницею люблять подорожувати іноземці з усього світу: поляки, німці, чехи, голландці, канадці, американці. З 2010 року найдовша в Європі діюча вузькоколійка є центром етно-тур-фесту «Бурштиновий шлях». За перші два роки тут побували понад 16 тисяч туристів. Попри це з року в рік ведуться розмови про закриття вузькоколійки. Залізничники заявляють, що вона завдає збитків на п`ять мільйонів гривень.
Радіо Трек: НОВИНИ