Нові правила приїзду «швидкої». Що змінилося з 1 січня?
Від чого залежить виїзд бригади медиків
З 1 січня «швидка допомога» розпочала працювати за новими правилами.
Зміни відбулися не лише в загальній схемі надання екстреної медичної допомоги, а й у категорійності викликів, розповів завідувач відділу єдиної оперативної диспетчерської обласної «екстренки» Олександр Рудик.
З нового року «швидка», як і раніше, виїжджатиме за викликом. Однак звернення щодо надання екстреної медичної допомоги розподілятимуть залежно від стану пацієнта.
Є чотири категорії звернень. Від того, до якої категорії воно належить, залежить спосіб реагування медиків та швидкість прибуття допомоги.
Критичні
Це звернення при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують виконання реанімаційних заходів.
Йдеться про невідкладні стани, які супроводжуються відсутністю дихання, неефективним диханням, ознаками масивної крововтрати/кровотечі. У разі такого звернення бригада екстреної допомоги повинна прибути до хворого за 10 хвилин.
Екстрені
Звернення при невідкладних станах, що несуть загрозу життю та здоров’ю людини та можуть призвести до різкого погіршення стану здоров'я в разі несвоєчасного надання екстреної медичної допомоги.
Такі стани супроводжуються порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, ознаками гострого мозкового інсульту, розладами дихання, іншими скаргами та ознаками, які визначені як екстрені, відповідно до переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги.
У разі такого звернення бригада екстреної допомоги повинна прибути до хворого за 20 хвилин.
Неекстрені
До цієї категорії належать звернення стосовно постраждалого чи хворого, стан якого не є невідкладним, відстрочення надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану здоров’я, проте пацієнт потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником.
У разі такого звернення диспетчер рекомендує звернутися до сімейного лікаря чи до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги, або ж воно може бути передане до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги за місцем проживання пацієнта.
За відсутності такої можливості диспетчер направляє до пацієнта бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, яка не виконує критичні або екстрені виклики.
Непрофільні
До цієї належать звернення стосовно постраждалих чи хворих, стан яких не є невідкладним та не потребує надання медичної допомоги в межах, передбачених кваліфікаційними вимогами працівників бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги. У такому разі диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до сімейного лікаря.
За потреби відповідальний медичний працівник надає медичну консультацію щодо причини звернення.
Нагадаємо, що з 1 квітня 2020 року усі дзвінки від пацієнтів надходять до єдиної диспетчерської у Рівному. Диспетчер відправляє на виклик найближчий автомобіль або ж, за потреби, спеціалізовану бригаду. Консультації пацієнтам надає старший лікар диспетчерської. Розмова лікаря з пацієнтом записується.
Завідувач відділу єдиної оперативної диспетчерської обласної екстреної меддопомоги Олександр Рудик розповів, що нині кількість виїздів «швидкої» до пацієнтів набагато нижча, аніж кількість самих викликів, які надходять за номерами екстреної медичної допомоги.
Якщо в середньому на день надходить понад 700 звернень, то виїздів відбувається приблизно наполовину менше.
Джерело: відділ пресслужби Рівненської обласної ради
Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ