Незручні ДБНи та жовті піраміди у м. Рівне
Віталій Герман – взяв на контроль
Місто Рівне поступово стає комфортним для людей з інвалідністю.
Так званим «маломобільним групам населення» стало зручно їздити у громадському транспорті та заїжджати до певних об’єктів соціальної сфери. Втім, досі в місті незручними залишаються пішохідні переходи, особливо для незрячих та людей у візках.
Проблему вкотре озвучив радник міського голови з питань людей з інвалідністю Петро Поліщук:
Ми давно маємо нові тролейбуси, куди можна комфортно зайти чи заїхати. Де нам скажуть, який це тролейбус та на якій ми зупинці. Це добре. Також у нас почали вкладати тактильну плитку. Але тут є проблеми. Плитка повинна лежати перпендикулярно до пішохідного переходу, а підрядники чомусь кладуть її як заманеться. Часто навскоси, і людина іде діагонально переходу. Не всюди понижені переходи.
Згідно з будівельними нормами та іншими нормативними документами, там, де тактильна плитка, повинен бути понижений перехід до нуля. Там, де немає тактильної плитки, треба пониження зробити до 2,5 см. Це треба для того, щоб людина на візку відчувала, що вона виїхала на проїжджу частину. Таке, на жаль не всюди є. Але скажу, що є в місті зручні об’єкти інфраструктури. Наприклад, рівненський ЦНАП.
За словами Петра Поліщука, пересуватися по місту людям з інвалідністю складно ще й через те, що на тротуарах встановлені жовті пірамідки. Їх нібито «розкидають» на пішохідних зонах для того, щоб блокувати проїзд автомобілів. Насправді, пояснює Петро Поліщук, незрячий може перечепитися через таку піраміду і впасти. А от руху транспорту по пішохідних зонах ці пірамідки аж ніяк не заважають.
Тим часом врегулювати подібного роду неподобства, зокрема з відсутністю пандусів та неправильною реконструкцією пішохідних переходів, чиновникам заважають прогалини в законодавстві.
Як пояснив профільний заступник міського голови Віталій Герман, десять років тому в органів місцевого самоврядування забрали повноваження контролю за дотриманням державних будівельних норм.
Така можливість знову з’явилась у 2017 році, коли в Рівному запрацювало управління державно архітектурно-будівельного контролю. Втім, за рік перевірити усі об’єкти соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури не вдалось.
Ситуацію роз’яснив Віталій Герман:
Не секрет, що на сьогодні місто є не зовсім комфортним для маломобільних груп населення. Така проблема виникла через те, що досі в Україні діють застарілі державні будівельні норми, які не відповідають тим запитам суспільства і тому тренду сучасного європейського міста, який необхідно реалізувати.
Лише в липні цього року передбачається затвердження нових державно будівельних норм. Тоді ДАБК зможе контролювати їх дотримання, а отже і зросте кількість об’єктів, які стануть зручними для усіх груп населення. Зараз можу констатувати той факт, що влада Рівного прислухається до побажань та зауважень представників маломобільних груп населення. Головне – активність громади.
За словами Віталія Германа, усі пропозиції з приводу покращення об’єктів інфраструктури можна вносити на розгляд комітету забезпечення доступності маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури.
Такий комітет у 2017 році створили при Рівненській міській раді. До складу комітету увійшли як представники профільних управлінь міської ради, так і представник громадських організацій людей з інвалідністю.
Стеж за нашими новинами у Telegram
Радіо Трек: НОВИНИ