Рослинне м’ясо, яке мало «врятувати світ», повсюдно втрачає популярність (ФОТО)

Білл Ґейтс і Ді Капріо промахнулись?

Заморожений "зелений" бургер. Фото із публікації у виданні Bloomberg

Заснована у 2009 році Beyond Meat пропонувала фантастичну на той момент ідею — виробляти м’ясо без вбивства тварин, використовуючи лише рослинні компоненти.

В компанію інвестували Леонардо Ді Капріо, Білл Ґейтс, Humane Society, та навіть найбільший виробник справжнього м’яса в США Tyson Foods, а її IPO у 2019 році стало найуспішнішим з часів фінансової кризи 2008.

АЛЕ...

Ґейтс та Ді Капріо були інвесторами цього проєкту

Як пише Bloomberg, останнім часом в Beyond Meat (як і в інших виробників рослинного м’яса) все йде шкереберть.

За минулий рік компанія звільнила 20% своїх співробітників, втратила більш ніж половину свого керівництва та призупинила розвиток нових проєктів.

Перспективний старт

З моменту заснування Beyond Meat у 2009 році з фантастичною на той час ідеєю виробляти м’ясо без тварин, CEO компанії Ітан Браун пояснює, що у світі існує реальна проблема викидів парникових газів і що венчурні інвестори можуть зробити більше, інвестуючи у рослинне м’ясо, ніж у сонячну енергію.

Кремнієву долину не потрібно було довго переконувати, що вегетаріанський бургер може стати наступним продуктом, який змінить світ.

Ітан Браун -- праворуч

У проєкт вклали гроші Леонардо Ді Капріо, Humane Society і колишній головний виконавчий директор McDonald’s Дон Томпсон, долучилась навіть компанія Tyson Foods, найбільший виробник м’яса в США.

Білл Ґейтс також хотів долучитися і підтримав не одну, а дві компанії з вегетаріанськими гамбургерами: Beyond, а також її конкурента — Impossible Foods.

До того, як Impossible продала бодай один гамбургер, компанії вдалося зібрати $183 млн.

 

Після виходу Beyond на біржу у 2019 році — на той час найуспішнішого великого первинного публічного розміщення з часів фінансової кризи 2008 року — конкуренти кинулися на ринок.

ТМ Beyond Meat для виробництва свого "м`яса" використовує: білок гороху, рис, дріжджовий екстракт, сік буряка та кокосову олію

Але Big Meat досі живий і здоровий

Проте з початку 2020 відбувся сплеск пандемії, а промисловість почала потроху занепадати.

Продажі охолодженого рослинного м’яса в супермаркетах різко впали на 14% за 52 тижні, що закінчилися 4 грудня.

А замовлення гамбургерів на рослинній основі в ресторанах за 12 місяців 2022 знизилися на 9% порівняно з попередніми трьома роками.

ТМ Impossible Foods створює своє "м'ясо" на основі соєвого леггемоглобіну

Жодна з найбільших мереж швидкого харчування, які оголосили про партнерство з Beyond — KFC, Pizza Hut і, що найважливіше, McDonald’s — не додали постійний веганський пункт у свої меню.

У той час, як індекс компаній з упакованих харчових продуктів в S&P 500 виріс приблизно на 4% порівняно з минулим роком, станом на 17 січня ціна акцій Beyond зараз коливається близько $16, що на 76% менше, ніж роком раніше.

Рослинне м’ясо більше не розважає покупців

Як галузь, підкріплена такою кількістю грошей, раптом загинула? На жовтневій кліматичній конференції New York Times Ітан вказав пальцем на справжню м’ясну промисловість, як на причину падіння попиту.

«Сьогодні вони роблять все можливе, щоб припустити, що наш процес якимось чином нездоровий або що наші продукти сповнені хімікатів. Це неправда», — заявив CEO Beyond Meat Ітан Браун.

До речі, це "м'ясо" продавалося і в Україні

Багато м’ясоїдів, які спочатку були в захваті від рослинного м’яса, і не критикували не зовсім схожий смак чи текстуру, згодом уважніше придивилися до списку інгредієнтів і не змогли зрозуміти, що вони насправді купують.

Вони їли ці гамбургери, щоб зменшити викиди вуглекислого газу чи знизити тиск? Чи це була більш здорова альтернатива, чи просто заміна, наповнена натрієм?

Рослинне м’ясо все ще коштує дорожче, ніж справжнє, і через інфляцію, що підвищила ціни в супермаркетах, багато покупців замінили дорогу імітацію на курку або, в деяких випадках, на боби та сочевицю.

А ще рослинне м’ясо нічим не краще за справжнє

Класичним прикладом такого «розчарованого покупця» є Мішель Дарбі, мати, яка у перші дні пандемії застрягла вдома з чотирма дітьми. Вона вирішила перейти на рослинне м’ясо задля зменшення рівня холестерину і загальної турботи про своє здоров’я.

Дарбі почала купувати штучне м’ясо. Під час пандемії американці мали додаткові гроші, щоб випробувати цей гучний новий продукт.

За вісім тижнів, що закінчилися 25 квітня 2020 року, американці купили 5,3 мільйона одиниць альтернативного м’яса — це втричі більше, ніж роком раніше.

Проте Дарбі помітила, що вона та її сім’я з’їдають штучні курячі нагетси набагато швидше, а від імітації хот-догів вона почувається некомфортно.

 

Під час огляду у свого лікаря вона згадала про зміни в дієті й була розчарованою відсутністю впливу на медичні показники.

Дарбі перестала купувати рослинне м’ясо, за винятком випадкових покупок фаршу. Й робить те, що робить багато споживачів: повертається до м’яса.

Джерела: Bloomberg, AIN, Agravery

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Сергій Шевчук

Сергій Шевчук

Відкрити плей-лист

Пес знайшов гаманець із банківськими картками

На вулиці Григорія Сковороди собака знайшла гаманець із банківськими картками. Одна із карток зареєстрована на ім'я Марії Бекеш. 

Знайдено паспорт на прізвище Василюта

Знайдено паспорт Василюти Аріни Миколаївни 2006 р-н. Документ можна забрати у чергового на першому поверсі Міськвиконкому, що на вулиці Соборній, 12а 

Загублено документи Скібінський/Скібінська

Загублені документи, видані на ім'я та прізвище Микола Скібінський: студентський квиток, посвідчення водія, id картка. А також техпаспорт на мотоцикл, виданий на ім'я та прізвище Олена Скібінська.  

Більше оголошень