Марафон виживання: вчитель історії гостро висловився про НМТ

«З цим треба щось робити!»

Вчитель історії зі Львова Олександр Сапронов вважає, що конче необхідно змінювати підхід до НМТ, зокрема – з історії.

Ділиться: з кожним роком готувати дітей стає все складніше.

Додає, що рівень освітніх втрат, особливо у дітей, які вчаться онлайн, або виїздили за кордон – часто катастрофічний. Вони не здатні впихнути в себе такий величезний об’єм інформації.

Часто я фізично відчуваю, як у конкретної дитини «коробочка повна». Що б ти не робив – дитина більше не здатна сприймати нові масиви інформації.

 

Нагадую, що програма НМТ докорінно не змінювалась з 2018 року. За цей час діти пережили пандемію Covid-19 та переживають повномасштабну війну, а о'бєм інформації залишився таким же.

 

На думку освітянина, головна проблема – це фактологічне перевантаження програми підготовки. Ось декілька прикладів, які наводить Сапронов:

Фото з Facebook сторінки Олександра Сапронова

  • Навіщо дітям знати, що гетьман Многогрішний створив наймані війська компанійців, а Дорошенко – сердюків?
  • Навіщо дітям знати, що таке полемічна література і авторів-полемістів? Окрім релігієзнавців та філологів-домодерників ця інформація нікому не потрібна.
  • Навіщо дітям знати битву на річці Ворскла між князями Свидригайлом і Сигізмундом?
  • Навіщо рандомним фактом виноситься битва Данила Галицького з тевтонцями під Дорогичином?
  • Чому дітям треба розрізняти з десяток російсько-турецьких воєн?
  • Чому нам потрібно в деталях вчити першу російську революцію, і знати про повстання на броненосці Потьомкін?
  • Кому треба косигінські реформи та створення РадНарГоспів часів Хрушова/Брежнєва?
  •  

Іншою серйозною проблемою вчитель назвав те, що з кожним роком з'являються все «цікавіші» питання, над якими ламають голови навіть вчителі.

«Звичайні» питання вже закінчились, тому пішов «велосипед» - як би спитати про щось очевидне так, щоби воно не було очевидним?

З кожним роком простих питань стає все менше, і в тесті абсолютно незрозуміло, які питання якого рівня, бо багато з них приблизно однакові – складні, - вважає історик.

Требя проблема – на думку вчителя - це тест з чотирьох предметів в один день.

Я розумію, чому так, це питання ресурсу і безпеки, але це не відміняє очевидного факту: писати історію, математику, українську мову та ще й зверху біологію – це неймовірно складно.

 

Я би не впорався, а що вже казати за підлітків, яким по 16-17 років.

Вирішенням проблеми Сапронов вважає скорочення програми відстоків на 30, з програми підготовки до НМТ з історії можна сміливо викидати, бо рандомні дати, факти і терміни не несуть нічого.

Хоча ні, несуть: виснаження і нервові зриви у дітей, та й у вчителів, які мають все це впихнути в голови дітей, тримаючи в голові той факт, що 99.9% цих дітей не вступатимуть на історичні факультети і не будуть істориками.

Бо іноді складається враження, що це не НМТ з історії для школярів, а іспит на історичному факультеті.

Більшість коментаторів допису підтримали його автора:

Тетяна Петренко

Усе правильно, навіщо усі ці вузькі знання з історії дітям... Треба знати основне, розуміти причинно-наслідкові зв'язки, а не купу окремих фактів, прізвищ, непотрібних деталей (про які ще і так запитання поставлять, що можеш не зрозуміти-що хотіли спитати). Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити« - цей вислів належить К.Д. Ушинському. Так чому ж ми з підлітків робимо ті» посудини"... Вони ж тоді і науку не люблять, і школу та вчителів ненавидять... Комі від цього краще? Сумно... А про війну взагалі ніхто не згадує...Програма ЗНО /НМТ ніяк не змінилася....

 

Olena Symonenko Troian

Дякую, що говорите про велике перевантаження підлітків!

 

Ярослав Сухомлин

Концентрація у шкільному курсі історії на датах, фактах і персоналіях замість процесів і їх розуміння - то взагалі суцільний біль…

 

Oksana Stefyuk

Дуже дякую, що пишете про це. Прикро, що дітей навантажують купою непотрібної інформації, створюють додатковий стрес, а в результаті це все не лише не здатне викликати цікавості до предмету, а й знецінює і спотворює враження від науки

 

Оленка Фоменко

Кілька предметів за раз - це жесть! Хотіла б я подивився, як з цим впораються ті, хто це придумав! Формат ЗНО був значно людянішим

 

 

 

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Оксана Герасимчук

Відкрити плей-лист

Загублено рюкзак із документами

Загублено рюкзак золотистого кольору на зупинці біля Сільпо біля автовокзалу. В ньому  документи, на прізвище Годунко, гроші та дитячі речі. Якщо хтось знайшов, повідомте за номером 0978401501.

Знайдено паспорт у Рівному

Вчора на проспекті Миру на переході біля "Фокстроту" було знайдено пластиковий паспорт України, на ім'я Мікаберідзе Максим Максимович 05.04. 2006 р.н, харківська прописка. Звертатись за телефоном 0979764361 - Богдан

У Рівному знайшли студентський квиток

У Рівному, 1 жовтня, на тротуарі, між Басів Кутом і Щасливим, знайшли студентський квиток. Він належить Січкару Григорію , студенту НУВГП.   Власника просимо звернутись за номером:  +380667642577 — Людмила

Більше оголошень