Марафон виживання: вчитель історії гостро висловився про НМТ
«З цим треба щось робити!»

Вчитель історії зі Львова Олександр Сапронов вважає, що конче необхідно змінювати підхід до НМТ, зокрема – з історії.
Ділиться: з кожним роком готувати дітей стає все складніше.
Додає, що рівень освітніх втрат, особливо у дітей, які вчаться онлайн, або виїздили за кордон – часто катастрофічний. Вони не здатні впихнути в себе такий величезний об’єм інформації.
Часто я фізично відчуваю, як у конкретної дитини «коробочка повна». Що б ти не робив – дитина більше не здатна сприймати нові масиви інформації.
Нагадую, що програма НМТ докорінно не змінювалась з 2018 року. За цей час діти пережили пандемію Covid-19 та переживають повномасштабну війну, а о'бєм інформації залишився таким же.
На думку освітянина, головна проблема – це фактологічне перевантаження програми підготовки. Ось декілька прикладів, які наводить Сапронов:

- Навіщо дітям знати, що гетьман Многогрішний створив наймані війська компанійців, а Дорошенко – сердюків?
- Навіщо дітям знати, що таке полемічна література і авторів-полемістів? Окрім релігієзнавців та філологів-домодерників ця інформація нікому не потрібна.
- Навіщо дітям знати битву на річці Ворскла між князями Свидригайлом і Сигізмундом?
- Навіщо рандомним фактом виноситься битва Данила Галицького з тевтонцями під Дорогичином?
- Чому дітям треба розрізняти з десяток російсько-турецьких воєн?
- Чому нам потрібно в деталях вчити першу російську революцію, і знати про повстання на броненосці Потьомкін?
- Кому треба косигінські реформи та створення РадНарГоспів часів Хрушова/Брежнєва?
Іншою серйозною проблемою вчитель назвав те, що з кожним роком з'являються все «цікавіші» питання, над якими ламають голови навіть вчителі.
«Звичайні» питання вже закінчились, тому пішов «велосипед» - як би спитати про щось очевидне так, щоби воно не було очевидним?
З кожним роком простих питань стає все менше, і в тесті абсолютно незрозуміло, які питання якого рівня, бо багато з них приблизно однакові – складні, - вважає історик.
Требя проблема – на думку вчителя - це тест з чотирьох предметів в один день.
Я розумію, чому так, це питання ресурсу і безпеки, але це не відміняє очевидного факту: писати історію, математику, українську мову та ще й зверху біологію – це неймовірно складно.
Я би не впорався, а що вже казати за підлітків, яким по 16-17 років.
Вирішенням проблеми Сапронов вважає скорочення програми відстоків на 30, з програми підготовки до НМТ з історії можна сміливо викидати, бо рандомні дати, факти і терміни не несуть нічого.

Хоча ні, несуть: виснаження і нервові зриви у дітей, та й у вчителів, які мають все це впихнути в голови дітей, тримаючи в голові той факт, що 99.9% цих дітей не вступатимуть на історичні факультети і не будуть істориками.
Бо іноді складається враження, що це не НМТ з історії для школярів, а іспит на історичному факультеті.
Більшість коментаторів допису підтримали його автора:
Усе правильно, навіщо усі ці вузькі знання з історії дітям... Треба знати основне, розуміти причинно-наслідкові зв'язки, а не купу окремих фактів, прізвищ, непотрібних деталей (про які ще і так запитання поставлять, що можеш не зрозуміти-що хотіли спитати). Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити« - цей вислів належить К.Д. Ушинському. Так чому ж ми з підлітків робимо ті» посудини"... Вони ж тоді і науку не люблять, і школу та вчителів ненавидять... Комі від цього краще? Сумно... А про війну взагалі ніхто не згадує...Програма ЗНО /НМТ ніяк не змінилася....
Дякую, що говорите про велике перевантаження підлітків!
Концентрація у шкільному курсі історії на датах, фактах і персоналіях замість процесів і їх розуміння - то взагалі суцільний біль…
Дуже дякую, що пишете про це. Прикро, що дітей навантажують купою непотрібної інформації, створюють додатковий стрес, а в результаті це все не лише не здатне викликати цікавості до предмету, а й знецінює і спотворює враження від науки
Кілька предметів за раз - це жесть! Хотіла б я подивився, як з цим впораються ті, хто це придумав! Формат ЗНО був значно людянішим
Радіо Трек: НОВИНИ