Марафон виживання: вчитель історії гостро висловився про НМТ

«З цим треба щось робити!»

Вчитель історії зі Львова Олександр Сапронов вважає, що конче необхідно змінювати підхід до НМТ, зокрема – з історії.

Ділиться: з кожним роком готувати дітей стає все складніше.

Додає, що рівень освітніх втрат, особливо у дітей, які вчаться онлайн, або виїздили за кордон – часто катастрофічний. Вони не здатні впихнути в себе такий величезний об’єм інформації.

Часто я фізично відчуваю, як у конкретної дитини «коробочка повна». Що б ти не робив – дитина більше не здатна сприймати нові масиви інформації.

 

Нагадую, що програма НМТ докорінно не змінювалась з 2018 року. За цей час діти пережили пандемію Covid-19 та переживають повномасштабну війну, а о'бєм інформації залишився таким же.

 

На думку освітянина, головна проблема – це фактологічне перевантаження програми підготовки. Ось декілька прикладів, які наводить Сапронов:

Фото з Facebook сторінки Олександра Сапронова

  • Навіщо дітям знати, що гетьман Многогрішний створив наймані війська компанійців, а Дорошенко – сердюків?
  • Навіщо дітям знати, що таке полемічна література і авторів-полемістів? Окрім релігієзнавців та філологів-домодерників ця інформація нікому не потрібна.
  • Навіщо дітям знати битву на річці Ворскла між князями Свидригайлом і Сигізмундом?
  • Навіщо рандомним фактом виноситься битва Данила Галицького з тевтонцями під Дорогичином?
  • Чому дітям треба розрізняти з десяток російсько-турецьких воєн?
  • Чому нам потрібно в деталях вчити першу російську революцію, і знати про повстання на броненосці Потьомкін?
  • Кому треба косигінські реформи та створення РадНарГоспів часів Хрушова/Брежнєва?
  •  

Іншою серйозною проблемою вчитель назвав те, що з кожним роком з'являються все «цікавіші» питання, над якими ламають голови навіть вчителі.

«Звичайні» питання вже закінчились, тому пішов «велосипед» - як би спитати про щось очевидне так, щоби воно не було очевидним?

З кожним роком простих питань стає все менше, і в тесті абсолютно незрозуміло, які питання якого рівня, бо багато з них приблизно однакові – складні, - вважає історик.

Требя проблема – на думку вчителя - це тест з чотирьох предметів в один день.

Я розумію, чому так, це питання ресурсу і безпеки, але це не відміняє очевидного факту: писати історію, математику, українську мову та ще й зверху біологію – це неймовірно складно.

 

Я би не впорався, а що вже казати за підлітків, яким по 16-17 років.

Вирішенням проблеми Сапронов вважає скорочення програми відстоків на 30, з програми підготовки до НМТ з історії можна сміливо викидати, бо рандомні дати, факти і терміни не несуть нічого.

Хоча ні, несуть: виснаження і нервові зриви у дітей, та й у вчителів, які мають все це впихнути в голови дітей, тримаючи в голові той факт, що 99.9% цих дітей не вступатимуть на історичні факультети і не будуть істориками.

Бо іноді складається враження, що це не НМТ з історії для школярів, а іспит на історичному факультеті.

Більшість коментаторів допису підтримали його автора:

Тетяна Петренко

Усе правильно, навіщо усі ці вузькі знання з історії дітям... Треба знати основне, розуміти причинно-наслідкові зв'язки, а не купу окремих фактів, прізвищ, непотрібних деталей (про які ще і так запитання поставлять, що можеш не зрозуміти-що хотіли спитати). Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити« - цей вислів належить К.Д. Ушинському. Так чому ж ми з підлітків робимо ті» посудини"... Вони ж тоді і науку не люблять, і школу та вчителів ненавидять... Комі від цього краще? Сумно... А про війну взагалі ніхто не згадує...Програма ЗНО /НМТ ніяк не змінилася....

 

Olena Symonenko Troian

Дякую, що говорите про велике перевантаження підлітків!

 

Ярослав Сухомлин

Концентрація у шкільному курсі історії на датах, фактах і персоналіях замість процесів і їх розуміння - то взагалі суцільний біль…

 

Oksana Stefyuk

Дуже дякую, що пишете про це. Прикро, що дітей навантажують купою непотрібної інформації, створюють додатковий стрес, а в результаті це все не лише не здатне викликати цікавості до предмету, а й знецінює і спотворює враження від науки

 

Оленка Фоменко

Кілька предметів за раз - це жесть! Хотіла б я подивився, як з цим впораються ті, хто це придумав! Формат ЗНО був значно людянішим

 

 

 

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Оксана Герасимчук

Відкрити плей-лист

Загублене службове посвідчення прокурора

Загублене службове посвідчення прокурора видане на імʼя Ваколюк Юлії Олександрівни. Прошу вважати недійсним.

Загублено рюкзак із документами

Загублено рюкзак золотистого кольору на зупинці біля Сільпо біля автовокзалу. В ньому  документи, на прізвище Годунко, гроші та дитячі речі. Якщо хтось знайшов, повідомте за номером 0978401501.

Знайдено паспорт у Рівному

Вчора на проспекті Миру на переході біля "Фокстроту" було знайдено пластиковий паспорт України, на ім'я Мікаберідзе Максим Максимович 05.04. 2006 р.н, харківська прописка. Звертатись за телефоном 0979764361 - Богдан

Більше оголошень