МакДональдз в Україні змінює формат: де і коли з’являтимуться нові заклади?
Поведінка споживачів змінилася

З початком повномасштабної війни поведінка споживачів змінилася — люди стали більше подорожувати автомобілем, і відкриття закладів МакДональдз на трасах стало необхідністю. Про це в інтерв'ю NV Бізнес розповіла генеральна директорка МакДональдз в Україні, Чехії та Словаччині Юлія Бадрітдінова.
Тому ми прискорили також і розвиток у регіонах — зокрема на Закарпатті, незважаючи на логістичну складність.
Продукти для місцевих ресторанів доставляються з Києва, і це довгий маршрут.
З точки зору операційної ефективності, простіше було б відкрити ще три заклади в Житомирі, але ми свідомо обрали шлях, який відповідає потребам людей, — заявила вона.
Те ж саме, за словами Бадрітдінової, стосується і форматів закладів на АЗС.

Модель співпраці з автозаправками добре працює в багатьох країнах світу. Під час подорожей люди зупиняються, щоб перекусити.
Навіть якщо на заправці вже є власний ресторан, це не створює конкуренції, адже ми працюємо в різних сегментах і задовольняємо різні запит, — пояснила топ-менеджерка.
Бадрітдінова також розповіла про інші напрямки розвитку мережі - у містах, де вже присутній МакДональдз. Наприклад, у Львові до повномасштабної війни працювало шість ресторанів — і цього було недостатньо, а сьогодні вже 11 закладів.
Ми також розширюємо географію всередині самих міст — відкриваємо ресторани не тільки в центральних районах, а й у спальних. Це дає змогу бути ближче до наших клієнтів, — сказала вона.
На думку Бадрітдінової, навіть Київ не є повністю насиченим закладами мережі (позаяк у столиці півсотні ресторанів МакДональдз).

Є також місця, де в нас уже є ресторан, але трафік там такий насичений, що поруч можна спокійно відкрити ще один заклад — і вони обидва користуватимуться попитом.
Це якраз те, що ми зробили, відкривши два ресторани з боку Південного вокзалу.
І в Києві є ще низка локацій, де відкриття ще одного ресторану МакДональдз поруч із наявним буде доцільним для бізнесу, — додала вона.
Гендиректорка МакДональдз розповіла, що відділ розвитку мережі має спеціальну карту з кластерами — вона показує райони з найбільшою концентрацією людей.
Ми формуємо її на основі цифрових даних, які купуємо: враховуємо автомобільний трафік, пішохідну активність, показники торгових центрів. Експерти аналізують усе це, і ми розглядаємо кожну потенційну локацію. Далі ми плануємо: цей заклад можна відкривати вже наступного року, інший — через три, а деякі — хоч завтра.
В операційному відділі є люди, які особисто відвідують кожну потенційну локацію та оцінюють її з точки зору практичного досвіду. Таким чином у нас працює система подвійної перевірки: одні прогнозують, інші - перевіряють.
А остаточне рішення ухвалює комітет на основі даних — і цифрових, і зібраних людьми на місцях», — розповіла Юлія Бадрітдінова.
Радіо Трек: НОВИНИ