Купили квартиру у новобудові: Коли можуть відмовити у реєстрації права власності

Та скільки це коштує, якщо робити у пришвидшеному режимі

Придбати квартиру в новобудові – це лише перший крок. Щоб стати її повноцінним власником, необхідно пройти офіційну процедуру реєстрації права власності. Проте іноді реєстрація може завершитися відмовою.

Як зазначає 24 Канал, існує кілька причин, чому у вас можуть не прийняти документи або не внести запис до реєстру.

Основні причини відмови в реєстрації

Реєстратор має право відмовити в оформленні права власності, якщо:

  • документи надані не в повному обсязі або мають технічні помилки;

  • між наданими та вже зареєстрованими відомостями є розбіжності;

  • квартира має обтяження (наприклад, перебуває під арештом або в іпотеці без підтверджуючих документів);

  • виявлено, що об’єкт вже оформлений на іншу особу через помилку чи шахрайські дії.

У випадку відмови особа отримує письмове обґрунтування. Подати документи повторно можна після виправлення проблеми.

Якщо квартира куплена в іпотеку

У разі придбання житла в кредит, до стандартного переліку документів додаються:

  • довідка про остаточний розрахунок із забудовником;

  • іпотечний договір.

У такому випадку в реєстрі буде зазначено, що квартира є предметом застави. Це означає, що власник не має права продавати чи дарувати її без згоди банку.

Терміни та вартість реєстрації

Згідно із законом, базовий термін розгляду заяви — 5 робочих днів. Однак за окрему плату процес можна пришвидшити. Розрахунок вартості здійснюється на основі прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у 2025 році — 3 028 грн):

  • Стандартна реєстрація (5 днів) — 0,1 ПМ = 303 грн;

  • Прискорена процедура (2 дні) — 1 ПМ = 3 028 грн;

  • Реєстрація за 1 день — 2 ПМ = 6 056 грн;

  • Оформлення за 2 години — 5 ПМ = 15 140 грн.

Також необхідно сплатити за отримання витягу з реєстру:

  • у паперовій формі — 0,025 ПМ = 76 грн;

  • в електронному вигляді — 0,0125 ПМ = 38 грн.

У разі іпотеки — додається оплата за внесення обтяження: 0,05 ПМ = 151 грн.

Самостійно чи через забудовника

Процедуру реєстрації можна пройти самостійно або делегувати забудовнику. В останньому випадку процес може зайняти більше часу та передбачати додаткові витрати.

Наявність повного пакета документів, уважність до деталей та перевірка інформації — ключові фактори для успішного оформлення права власності. Не менш важливо розуміти особливості іпотечних угод і бути готовими до можливих витрат.

Детальніше — у матеріалі 24 Каналу.

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Ольга Мартинюк

Ольга Мартинюк

Відкрити плей-лист

Загублене службове посвідчення прокурора

Загублене службове посвідчення прокурора видане на імʼя Ваколюк Юлії Олександрівни. Прошу вважати недійсним.

Загублено рюкзак із документами

Загублено рюкзак золотистого кольору на зупинці біля Сільпо біля автовокзалу. В ньому  документи, на прізвище Годунко, гроші та дитячі речі. Якщо хтось знайшов, повідомте за номером 0978401501.

Знайдено паспорт у Рівному

Вчора на проспекті Миру на переході біля "Фокстроту" було знайдено пластиковий паспорт України, на ім'я Мікаберідзе Максим Максимович 05.04. 2006 р.н, харківська прописка. Звертатись за телефоном 0979764361 - Богдан

Більше оголошень