Мовний омбудсмен: «Лише одне порушення зафіксували у вас, в Рівному» (ВІДЕО)
Від 16 січня
[media=215196]
Від 16 січня, коли українська мова стала обов'язковою у сфері обслуговування, від українців надійшло загалом 300 звернень про порушення.
Про це в ефірі Радіо ТРЕК сьогодні повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
- Одне з них – з Рівного. Воно стосувалося відсутності україномовної версії на інтернет-сторінці одного сайту. Багато це чи мало – не знаю.
Працівники сфери обслуговування, здається, дослухались до наших рекомендацій та інформаційної кампанії, яку торік проводили дуже активно.
Загалом торік ми надіслали понад тисячу звернень до органів виконавчої влади, до представників соціальної сфери та сфери обслуговування, навіть до юристів звертались.
Можливо, це своєрідний відгомін, люди перейшли на українську. Зауважу, що наш сайт працює, ми завжди готові розглянути усі порушення та відреагувати у правовому полі, - повідомив Тарас Кремінь.
Найбільша кількість звернень про порушення надійшли до уповноваженого з Києва та Київської області.
Сам Тарас Кремінь пов'язує це з тим, що тут і щільність населення інша, і мережа закладів, які надають послуги, розширена. Але вони так само стосуються інтернет-магазинів, вивісок, обслуговування.
- Покарання на першому етапі немає. Ми надсилаємо на адресу інтернет-порталу, наприклад, попередження з вимогою про усунення порушення.
Якщо порушення симетричні, їх не усувають, то накладається штраф.
Йдеться про адмінправопорушення. З наступного року це буде суттєва сума. Маскимальна сума штрафу – 5 100 грн, - пояснив Тарас Кремінь.
В Україні діє закон про рекламу й про порушення прав споживачів, тож громадяни, право яких порушили, можуть скаржитися до відповідних органів.
- Треба розглядати конкретний випадок. Штрафувати за те, що клієнта обслуговують не державною мовою, по суті зможуть лише з наступного року.
Але зараз скаржитись на відсутність, наприклад, україномовної версії сайту або на працівника закладу, який не хоче обслуговувати вас українською, можна. І штрафувати за це можуть інші органи – Держпродспоживслужба, наприклад.
Держпродспоживслужба може накладати штрафи й за порушення у сфері реклами: цінники, вивіски, технічні характеристики, вмісту речовин.
Ми з ними співпрацюємо, готові разом реагувати на порушення. А що стосується моїх повноважень, то я й справді зможу накладати штрафи лише з наступного року, - резюмував Тарас Кремінь.
До речі, сфера обслуговування це не лише торгівля, – каже Кремінь:
- Це і сфери освіти, медицини, соціальна допомога та безоплатна правова допомога.
Обслуговування у цих сферах повинно здійснюватись виключно державною – українською – мовою.
Повністю розмову можна послухати тут:
Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ