ON-LINE

Коли повернеться техогляд і якою буде процедура: що передбачає Угода про асоціацію з ЄС

середа, 27 червня 2018
Нардеп від Рівненщини прокоментував зволікання з ухваленням закону

Наступного року техогляд має повернутися в Україну.

Це передбачено зобов’язаннями, які взяла на себе Україна в межах імплементації Угоди про асоціацію з ЄС.  

Що має змінити Україна у транспортній галузі, прописано у розділі V Угоди про асоціацію (Глава 7), який стосується усіх видів транспорту: автомобільного, залізничного, авіаційного, морського та внутрішнього водного транспорту.

Із змінами в автотранспортній галузі пов’язано кілька гучних маніпуляцій та фейків. Ви, мабуть, чули про, нібито, необхідність заміни посвідчення водія на документ із чіпом, а також про те, що без талону про техогляд виїхати за кордон українці, начебто, не зможуть. 

Останню заяву із спотвореною інформацією Мініфраструктури згодом спростовувало. Бо вимоги щодо талонів не зазначені у документах ЄС. Навпаки, йдеться про єдину електронну базу, де була б інформація про стан автомобілів. Це зменшує кількість паперів і документів, що водій мусить мати при собі. 

Підрозділ «Транспорт» можна назвати одним із найпровальніших у процесі імплементації Угоди.

До 2025 року Україна має виконати 72 завдання. Із них завершені лише три. Розгляд 39 ще навіть не розпочато. А три десятки – уже протерміновано.

Через затягування Представництво ЄС в Україні навіть закликало Верховну Раду звернути увагу на законопроекти щодо реформування транспортної сфери.

Відповідно до Угоди про асоціацію Україні найближчим часом дійсно має провести реформу сфери технічного огляду.

Тобто, повернути обов’язкову перевірку придатності до експлуатації транспортних засобів для приватних автомобілів. Принциповий момент: це має бути абсолютно інша система, ніж та, яку скасували у 2011 році, заснована на принципах – швидко, зручно, недорого.

Згідно з Угодою про асоціацію Україна мала імплементувати вимоги Директиви 2009/40/ЄС. Однак, із 20 травня 2018 року вона втратила чинність, тому у нас планують впроваджувати положення нової Директиви 2014/45/ЄС.

Її принципова різниця – врахування досвіду держав-членів ЄС у вирішенні проблеми щодо корупційних ризиків під час проведення перевірок.

Тому, за європейським досвідом в Україні планують проводити техогляди не державним установам, а незалежним СТО чи пунктам контролю, які відповідають низці вимог – мають відповідне обладнання, вимірювальну техніку, навчений персонал, відповідають вимогам так званої "доброї репутації".

Вартість техогляду регулює ринок, а не держава. І водій має право обирати. Якщо ж із причини неналежного технічного стану автомобіля сталася аварія, то експерт, який ставив свій підпис та печатку на сертифікаті про проходження перевірки, понесе відповідальність. При повторенні такої ситуації, експерт та пункт перевірки втрачають право проводити техогляди.

Запуск нової системи створить можливість для взаємного визнання результатів перевірок між державами-членами ЄС і Україною.

Згідно з Європейськими правилами, періодичність перевірок транспорту залежатиме від категорії, відповідно до міжнародної класифікації та дати реєстрації автомобіля. До прикладу, для транспорту, призначеного для перевезення пасажирів із кількістю місць не більше дев'яти, включно з місцем водія - через чотири роки з дати першої реєстрації трансопртного засобу, потім - щодва роки. 

Нагадаємо, що нині обов’язковому технічному контролю в Україні підлягають тільки комерційні транспортні засоби, а приватні – ні.

Окрім того, реформування системи технічних оглядів спрямоване на підвищення безпеки на дорогах України до рівнів держав ЄС.

 

За концепцією Євросоюзу, до 2050 року смертність на автошляхах держав-членів ЄС хочуть зменшити практично до нуля. За даними Нацполіції, торік на дорогах України у ДТП загинуло майже 3,5 тисячі осіб. А, до прикладу, у сусідній Польщі кількість жертв на тисячу осіб менша ще станом на 2015 рік. Такі дані Євростату. 

У Верховній Раді у листопаді торік зареєстрували законопроект №7317, який має запровадити європейські практики на українських автошляхах.

Однак, через нечіткі формулювання та низку неузгодженостей з положеннями Директиви, він досі перебуває на опрацюванні секретаріату комітету Верховної Ради з питань транспорту.

Як розповів Радіо Трек народний депутат від Рівненщини Сергій Євтушок (член комітету), вони не дійшли навіть до обговорення документа.

Що заважає депутатам ухвалити вказаний закон, а також якою має бути процедура техогляду – розібратися у цьому в ефірі Радіо Трек допомагали завідувач сектору технічного контролю та перевезення небезпечних вантажів транспортними засобами регіонального сервісного центру МВС у Рівненській області Андрій Валерко, та президент громадського об’єднання «Союз перевізників України» Валентин Демчук (останній на фото нижче).

Ми подаємо запис ефіру.

Зауважимо, що окрім техогляду, в Україні мають запровадити придорожню перевірку комерційного транспорту – поверхневу та поглиблену.

За даними доповідей, на які посилаються у Дерективі 2014/47/ЄС, протягом 2009-2010 років технічний стан понад 350 000 колісних транспортних засобів, що підлягали перевіркам в усьому Євросоюзі, був недопустимим для руху.

Докладно ознайомитися з документом можна за посиланням.

Ця публікація підготовлена в рамках проекту "Просування реформ в регіони" за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та "Європейською правдою".

Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю Радіо Трек і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.

КОМЕНТАРІ 0

КОМЕНТУВАТИ

Оголошення

  • Загублено документи на прізвище Шумський

    У Рівному в районі Боярки, на вулиці тувинських Добровольців загублено документи на прізвище...
  • Загублено жіночий червоний гаманець

    У п’ятницю 1 листопада в районі Ювілейний, Макарова, Вербова було...
  • Загублено ключі

    Напередодні ввечері, біля перинатального центру на вулиці Міцкевича було загублено...
БІЛЬШЕ ОГОЛОШЕНЬ
Ваш навігатор дорогами Рівного