Діють в різних системах координат: чому українці масово втрачають свої бізнеси у ЄС
Попри багатообіцяючий початок

Українці активно розпочинають власну справу в Європі, але протягом першого року роботи багато бізнесів закриваються.
Про це заявила директор з розвитку бізнесу міжнародної компанії з працевлаштування Gremi Personal Ірина Сєрова. Вона вважає, що через відсутність розуміння правил комунікаційної стратегії та бізнес-розвитку український бізнес поки що не має багато шансів на стабільний довгостроковий розвиток на європейському ринку.
Чому українці в ЄС закривають бізнеси
За даними компанії, з початку повномасштабного вторгнення українці заснували значну кількість бізнесів, а саме:
- у Польщі – понад 100 тис. підприємств;
- у Чехії – майже 17 тис.;
- у Литві – близько 2,6 тис.
Та попри стрімкий старт, багато з них закриваються вже протягом першого року роботи. До головних викликів, з якими стикаються українські підприємці у ЄС, належать такі:
- комунікаційний бар’єр;
- складна бюрократія;
- нерозуміння місцевих бізнес-процесів;
- відсутність навичок крос-культурної комунікації, тобто уміння «говорити мовою» клієнта, партнера і суспільства, в якому бренд планує розвиватися.
Ми можемо бути швидшими, яскравішими і креативнішими, але для європейця це не те, до чого він звик. А те, чого не розумієш, – відкидаєш, – пояснює Сєрова.
Відмінність європейської культури комунікації та маркетингу від української полягає в тому, що вона переважно спирається на логіку, послідовність і довіру. Український бізнес апелює до емоцій, енергії та ентузіазму.
Коли європейський партнер чує обіцянку «зробимо швидше й дешевше», він не захоплюється, він насторожується. Для нього це звучить як ризик, а не як перевага, – зазначає Ірина Сєрова.
Тому, за її словами, європейський та український бізнеси діють в різних системах координат.
Якщо бренд не навчився перекладати власну енергію зрозумілою мовою для європейців, він неминуче програє навіть із найкращим продуктом.
Наприклад, найгіршим рішення є виходити на ринок Європи під супровід українських маркетологів, у яких немає досвіду реалізації локальних бізнес-проєктів у Європі, – каже Сєрова.
Радіо Трек: НОВИНИ