Це поняття з проктології чи гінекології – відомий педагог розкритикував оголошену боротьбу з освітніми втратами

Називає проблему «притягнутою за вуха»

Ігор Лікарчук

Професор, доктор педагогічних наук, ексочільник Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук у одній із груп у Facebook виклав свої міркування щодо терміну «освітні втрати та розриви».

Каже, що як не шукав, не знайшов жодного нормативно-правового документа, чи серйозної наукової праці, в яких би обгрунтовувалася сутність поняття «освітні втрати» та методика визначення цих втрат.

Про так звані «розриви» краще промовчу. Бо цілком погоджуюся з багатьма авторами, що це поняття адекватніше сприймається в проктології чи гінекології, аніж у освіті. Але це моя суб'єктивна думка. Між іншим, про ці освітні «розриви» нормативно-правові документи і солідні наукові видання також мовчать.

 

Щоправда, відсутність нормативного і наукового підгрунття аж ніяк не заважає чисельній чиновницько-методичній армії «втрати і розриви» вивчати, аналізувати та іще й давати рекомендації щодо їхнього подолання. Що, в принципі, і не дивно: подібне свідчить, насамперед, про фаховий рівень отих дослідників...

Тому Лікарчук запропонував звернутися до класиків педагогіки. Адже вони багато писали про ПРОГАЛИНИ в знаннях здобувачів освіти та чітко визначили два шляхи боротьби із цими прогалинами.

Найважливіший із них – зазначає освітянин - мотивація здобувача отримати якісну освіту. Умовно кажучи - освіту без прогалин чи, даруйте, без втрат.

 

Якщо у здобувача таке бажання буде, то в сьогоднішніх умовах його задовольнити проблем немає. І самостійно, і з допомогою вчителя.

 

Жоден педагог не відмовить в допомозі це зробити. Але чи є таке бажання в учнів. Можливо, у невеликої кількості і є. Але більшість здобувачів не має мотивації отримувати якісну освіту,  - впевнений Лікарчук.

Адже в українських умовах наявність якісної освіти (без втрат) не гарантує успіх у житті. Без гарної освіти у нас можна стати і народним депутатом, і чиновником високого рангу, і дуже багатою людиною... А якщо так, то величезній кількості здобувачів освіти всі оті рекомендації щодо подолання освітніх втрат, як кажуть в народі, - «до лампочки».

Другий шлях боротьби із прогалинами в знаннях здобувачів освіти класична педагогіка бачить у вдосконаленні фахової майстерності вчителя, - зазначає Лікарчук.

  • Але чи достатньо мотивовані українські педагоги свого фахового вдосконалення задля надання здобувачам якісної освіти?
  • Можливо, така мотивація і була б, якби заробітна плата до того стимулювала?
  • Або якби педагог був вільним у своїй професійній діяльності?
  • Чи, скажімо, мав достатньо вільного часу для того, щоб самоудосконалюватися?
  • Але хто, в такому випадку, буде робити все те, що він робить поза межами свого навчального навантаження?

Відповіді на ці питання можна знайти, аналізуючи кількість вакансій у закладах освіти та перспективи звільнення в найближчі роки величезної маси вчителів, - зазначає педагог.

Крім цього ліквідація «освітніх втрат» - це також робота. Додаткова - наголошує ексочільний УЦОЯО.

За яку ніхто ніколи не заплатить. Бо у чинному законодавстві такого виду педагогічної діяльності НЕМАЄ.

Тож якщо ми хочемо, щоб у наших здобувачів освіти не було «освітніх втрат», не потрібно писати рекомендації про боротьбу із ними на 39 чи 50 сторінках. Потрібно вирішити дві проблеми: мотивувати учнів здобувати якісну освіти і мотивувати педагогів її надавати. І крапка.

Також Лікарчук пропонує чиновникам і методистам вирішувати проблеми «освітніх втрат» безпосередньо у школах.

І там почніть боротися із втратами у конкретному класі, із втратами у конкретних учнів. Можливо, тоді наступить розрив у вашому сприйнятті освіти.

Фото ілюстративне

Завершив педагог свій допис висновком:

Глибоко переконаний, що проблема освітніх втрат є надуманою, «притягнутою за вуха».

 

Її тягнуть, насамперед, чиновники, щоб серед іншого, виправдати своє існування. І знайти іще один привід, щоб кошмарити вчителя.

 

Боротьба із цією проблемою нагадує боротьбу із горобцями, коли результатів немає і не буде. Освітні втрати - явище вічне.

 

Боротися потрібно не ними (чи горобцями) а із тим, щоб у здобувачів освіти була мотивація мати якісну освіту. Тоді і втрат не буде.

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Оксана Герасимчук

Відкрити плей-лист

Загублене службове посвідчення прокурора

Загублене службове посвідчення прокурора видане на імʼя Ваколюк Юлії Олександрівни. Прошу вважати недійсним.

Загублено рюкзак із документами

Загублено рюкзак золотистого кольору на зупинці біля Сільпо біля автовокзалу. В ньому  документи, на прізвище Годунко, гроші та дитячі речі. Якщо хтось знайшов, повідомте за номером 0978401501.

Знайдено паспорт у Рівному

Вчора на проспекті Миру на переході біля "Фокстроту" було знайдено пластиковий паспорт України, на ім'я Мікаберідзе Максим Максимович 05.04. 2006 р.н, харківська прописка. Звертатись за телефоном 0979764361 - Богдан

Більше оголошень