Це поняття з проктології чи гінекології – відомий педагог розкритикував оголошену боротьбу з освітніми втратами

Називає проблему «притягнутою за вуха»

Ігор Лікарчук

Професор, доктор педагогічних наук, ексочільник Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук у одній із груп у Facebook виклав свої міркування щодо терміну «освітні втрати та розриви».

Каже, що як не шукав, не знайшов жодного нормативно-правового документа, чи серйозної наукової праці, в яких би обгрунтовувалася сутність поняття «освітні втрати» та методика визначення цих втрат.

Про так звані «розриви» краще промовчу. Бо цілком погоджуюся з багатьма авторами, що це поняття адекватніше сприймається в проктології чи гінекології, аніж у освіті. Але це моя суб'єктивна думка. Між іншим, про ці освітні «розриви» нормативно-правові документи і солідні наукові видання також мовчать.

 

Щоправда, відсутність нормативного і наукового підгрунття аж ніяк не заважає чисельній чиновницько-методичній армії «втрати і розриви» вивчати, аналізувати та іще й давати рекомендації щодо їхнього подолання. Що, в принципі, і не дивно: подібне свідчить, насамперед, про фаховий рівень отих дослідників...

Тому Лікарчук запропонував звернутися до класиків педагогіки. Адже вони багато писали про ПРОГАЛИНИ в знаннях здобувачів освіти та чітко визначили два шляхи боротьби із цими прогалинами.

Найважливіший із них – зазначає освітянин - мотивація здобувача отримати якісну освіту. Умовно кажучи - освіту без прогалин чи, даруйте, без втрат.

 

Якщо у здобувача таке бажання буде, то в сьогоднішніх умовах його задовольнити проблем немає. І самостійно, і з допомогою вчителя.

 

Жоден педагог не відмовить в допомозі це зробити. Але чи є таке бажання в учнів. Можливо, у невеликої кількості і є. Але більшість здобувачів не має мотивації отримувати якісну освіту,  - впевнений Лікарчук.

Адже в українських умовах наявність якісної освіти (без втрат) не гарантує успіх у житті. Без гарної освіти у нас можна стати і народним депутатом, і чиновником високого рангу, і дуже багатою людиною... А якщо так, то величезній кількості здобувачів освіти всі оті рекомендації щодо подолання освітніх втрат, як кажуть в народі, - «до лампочки».

Другий шлях боротьби із прогалинами в знаннях здобувачів освіти класична педагогіка бачить у вдосконаленні фахової майстерності вчителя, - зазначає Лікарчук.

  • Але чи достатньо мотивовані українські педагоги свого фахового вдосконалення задля надання здобувачам якісної освіти?
  • Можливо, така мотивація і була б, якби заробітна плата до того стимулювала?
  • Або якби педагог був вільним у своїй професійній діяльності?
  • Чи, скажімо, мав достатньо вільного часу для того, щоб самоудосконалюватися?
  • Але хто, в такому випадку, буде робити все те, що він робить поза межами свого навчального навантаження?

Відповіді на ці питання можна знайти, аналізуючи кількість вакансій у закладах освіти та перспективи звільнення в найближчі роки величезної маси вчителів, - зазначає педагог.

Крім цього ліквідація «освітніх втрат» - це також робота. Додаткова - наголошує ексочільний УЦОЯО.

За яку ніхто ніколи не заплатить. Бо у чинному законодавстві такого виду педагогічної діяльності НЕМАЄ.

Тож якщо ми хочемо, щоб у наших здобувачів освіти не було «освітніх втрат», не потрібно писати рекомендації про боротьбу із ними на 39 чи 50 сторінках. Потрібно вирішити дві проблеми: мотивувати учнів здобувати якісну освіти і мотивувати педагогів її надавати. І крапка.

Також Лікарчук пропонує чиновникам і методистам вирішувати проблеми «освітніх втрат» безпосередньо у школах.

І там почніть боротися із втратами у конкретному класі, із втратами у конкретних учнів. Можливо, тоді наступить розрив у вашому сприйнятті освіти.

Фото ілюстративне

Завершив педагог свій допис висновком:

Глибоко переконаний, що проблема освітніх втрат є надуманою, «притягнутою за вуха».

 

Її тягнуть, насамперед, чиновники, щоб серед іншого, виправдати своє існування. І знайти іще один привід, щоб кошмарити вчителя.

 

Боротьба із цією проблемою нагадує боротьбу із горобцями, коли результатів немає і не буде. Освітні втрати - явище вічне.

 

Боротися потрібно не ними (чи горобцями) а із тим, щоб у здобувачів освіти була мотивація мати якісну освіту. Тоді і втрат не буде.

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Оксана Герасимчук

Відкрити плей-лист

У Рівному загубилася собака Луна

У Рівному шукають вівчарку по кличці Луна. Зелений ошийник, зникла в районі Боярки 5 лютого. Номери власників: 0969732925

У Рівному шукають власників загублених ключів

Біля магазина «Копійка» на розі вулиць Грушевського та Гайдамацької (колишня Струтинської) знайшли ключі. Телефонувати за номером: 0689097415

У Рівному втрачено сумку з дитячими речами

Втрачено чорну сумку - шопер з малюнком палаючий кремль в районі Автовокзалу, садок 56. В сумці були дитячий рюкзак та дитяча сумочка з іграшковим птахом папугою. 

Більше оголошень