Рівнянам: чи потрібно повертати гроші, якщо банкомат помилково видав більше
Можливо таке трапляється рідко, але все ж трапляється
Безпрецедентна історія сталася у Житомирі у 2014-му.
Клієнт «ПриватБанк» з кредитки зняв 1 520 гривень (+ комісія і відсотки).
Знімав гроші у банкоматі «ВіЕйБі Банку» на вулиці Велика Бердичівська.
За кілька днів клієнт повернув кошти на кредитку.
Проте згодом банк донарахував йому майже 13,5 тисяч гривень боргу.
Тож громадянин звернувся до суду.
Як з’ясувалося, під час інкасації у слоти банкомату «ВіЕйБі Банку» замість 20-гривневих банкнот поклали купюри номіналом 200 гривень.
Така помилка призвела до того, що в міжінкасаційний період клієнтам видавали купюри номіналом 200 грн, а з карт списувалася сума 20 грн, що призвело до утворення недостачі по банку.
Проте позивач стверджував, що отримав готівкою лише 1 545,00 грн, що підтвердив чеками.
І наполягав, що заперечення відповідача з цього приводу не підтверджені належними та допустимими доказами.
Розгляди справи у судах трьох інстанцій тривали 5 років. Зрештою як постановив Верховний Суд
клієнт банку несе відповідальність за відповідність інформації, зазначеної ним в документі на переказ, суті фінансової операції, а також за проведення незаконних операцій, але НЕ ЗА помилку у роботі банківської системи.
Відповідне положення міститься у постанові Верховного Суду від 13 листопада 2019 року.
Особа не повинна відшкодовувати суму коштів, яку вона отримала через збій у роботі банкомату.
Клієнт банку несе відповідальність за проведення незаконних операцій, але не за збій роботи банкомату.
А незаконності дій позивача при проведенні транзакцій зі зняття готівки у банкоматі судом не встановлено.
Наші новини у Тelegram. Номер у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ