«Супермаркетам доведеться знижувати ціни», – Левшук про ринок «Шелен»
Можливо навіть на 25%
Великою невдачею для Рівного та Рівненщини є те, що ми досі не маємо – оптового ринку сільгосппродукції «Шелен».
Що він до сих пір не з’явився у завершеному вигляді на виїзді з Рівного в напрямку Луцька.
Якби таке сталося, Рівне отримало б стратегічну перевагу над Луцьком та Житомиром у будь-яких дискусіях щодо того яке саме місто має бути центром Великої Волині у випадку об’єднання наших областей..
Поява такого ринку не лише б скерувала всі головні потоки с/г продукції з Рівненської, Волинської, частин Тернопільської, Хмельницької та Житомирської областей – на Рівне, але й дала б смисл та обґрунтування створення на базі Рівненського міжнародного аеропорту – експортно-імпортного транспортного хабу зі спеціалізацією на товарах глибокої заморозки.
А це не лише наші дари полів, але й імпортні морепродукти, Новозеландська баранина та Аргентинська яловичина для всієї України.
Фактично, поява та запуск ринку «Шелен» могла б стати тією самою «якірною інвестицією» в регіон, яка б кардинальним чином перевернула тут ситуацію на краще для всіх мешканців краю.
Не судилося.
Ще поки – не судилося.
Як не дивно перешкодою стала подія, безпосередніми учасниками та активними прихильниками якої були всі ті люди, які почали створювати й знаходити закордонних інвесторів під проект ринку «Шелен».
Революція Гідності
Розстріл Майдану, втрата Криму та ескалація ситуації на сході, яка переросла у війну, зробили неможливими введення на Рівненщину стратегічних інвестицій у розмірі 16,5 млн. дол., за відсутності будь-яких гарантій з боку Уряду.
Тим часом ситуацію довкола ринку «Шелен» сьогодні пояснив у дописі на Фейсбук – керівник проекту – Олександр Левшук:
«Шелен»
Маю привід для прояснення.
Нестача інформації про створення Оптового ринку с/г продукції «Шелен» призвела до спотворень та помилок у коментарях.
По-пунктно:
1. Проект ВИКЛЮЧНО приватний. Наголошую – жодної копійки від держави Україна.
2. Земельна ділянка площею 9,2 га не надавалася державою.
Держава на конкурсній основі надала Статус оптового ринку.
Також, статус Національного проекту.
Це – завдяки підтримці Агенції міжнародного розвитку США, міністерства Агрополітики України, Рівненської ОДА та Рівненської РДА.
3. Нині Проект готовий на 14%.
4. На цей момент, уся технічна та дозвільна документація в силі. Змін у намірах нема.
За умови продовження фінансування, – розпочинаємо завтра, закінчуємо за 2 роки.
В складі Проекту – Оптовий ринок; супермаркет 3,5 тис. м. кв.; автостанція на 400 відправлень/добу (вдвічі потужніша, ніж «Чайка»).
5. Причина «паузи» – несприятлива політична (читай -інвестиційна) ситуація в країні.
Інфраструктурний Проект вартістю $16,5 млн, з плановою окупністю 7,5 років можливий лише в умовах прогнозованості і гарантій права власності.
6. Користь і вплив Оптового ринку дійсно важко переоцінити.
Виграють – виробники (найпотужніший канал збуту, експорт);
Cпоживачі (ціна – «мінус» 25% гарантовано, безпека продукції).
Певно, програють супермаркети, – доведеться знижувати ціну, збільшувати асортимент, швидше платити постачальникам.
Від Редакції:
Будемо сподіватися, що всі описані вище плани та наміри все ж таки вдасться зреалізувати.
Ннаприклад, якщо новий уряд надасть відповідні гарантії іноземному інвестору.
Чи є таке можливим?
Радіо Трек: НОВИНИ