ON-LINE

Смертей на Соборній можна було уникнути

середа, 02 грудня 2015
Альтернативний погляд на безпеку руху головною вулицею Рівного мають активісти ініціативи «Рівне велосипедне»

{{4}}

Лише за кілька останніх тижнів на Соборній у Рівному трапилися одразу дві смертельні ДТП. Рівняни у соцмережах, і не тільки, жваво обговорювали питання підвищення безпеки для пішоходів на цій ділянці дороги. Виголошували ідеї встановлення «лежачих поліцейських» чи навіть встановлення світлофора на перехресті Соборна - Пушкіна.  

Проте, як пояснив нам міський голова Рівного, не всі вулиці можна обладнати «лежачими поліцейськими», і Соборна – одна з них. Разом з тим, Володимир Хомко каже, що влада і так зробила все можливе для того, що той пішохідний перехід був безпечніший – зокрема, нанесли розмітку, встановили відповідні знаки та освітили ділянку дороги.

{{1}}

Натомість небайдужі до безпеки на дорогах рівненські активісти – іншої думки. Вони розробили альтернативний план того, як можна облаштувати вулицю Соборну. Троє рівнян-архітекторів вже довгий час досліджують вулично-дорожню мережу міста. Кажуть, аби перехрестя стало безпечнішим, необхідно трохи розширити проїжджу частину, візуально виділити зону очікування для автомобілів, які їдуть з центру і повертають на Пушкіна, а сам пішохідний перехід  - припідняти над проїжджою частиною та викласти спеціальною бруківкою контрастного кольору з відповідним рифленням, що вказує про небезпеку. У візуалізації проекту використовували як український досвід, так і європейський, розповідає активіст ініціативи «Рівне-велосипедне» Андрій Шевчук:

Активісти  уже зареєстрували лист до міського голови з матеріалами проекту. Тож Радіо Трек буде відстежувати ситуацію, зокрема, що із запропонованого активістами реально можна втілити у життя.

Повністтю побачити ідеї «Рівне велосипедне» можна тут . Ми ж наводимо текст, який стосується виключно покращення безпеки на Соборній:

{{3}}

Ширина проїзної частини близько 9,1м. Той переділ посередині, що є зараз, неефективний. Раціональним рішенням є виділення велосмуги для спуску. Спуски використовуються для руху велосипедом і місто є природньо зацікавленим у тому, з точки зору ефективного використання просторових ресурсів, щоб жителі до центру їхали велосипедом, громадським транспортом, йшли пішки. Велосмуга необхідна для організаційної заборони паркування, та привернення уваги, що це зона руху велосипедом. Для підйому значно краще використовувати частину тротуару (швидкість велосипеда, що рухається вгору є низькою і не загрожує тим, хто йде пішки).

На зеленій смузі є паркування ялинкою. Це становить значну небезпеку при здаванні назад, адже це спуск і швидкість руху транспорту є високою, тому вважаємо за необхідне реорганізувати паркування в поздовжнє до руху, що є значно безпечнішим для тих, хто рухається.

{{6}}

Частина громадських закладів не потурбувалася про місце, де буде зупинятися автомобіль доставки. В результаті автомобілі доставки товару зупиняються на смузі руху і це особливо «зручно» коли їдеш велосипедом – постійно наражаєшся на небезпеку, оминаючи їх. Місце для розміщення поздовжнього паркування є. То чому б його не використати, розмістивши поздовжнє паркування між велосмугою і деревами поруч? Важливо також виділити між велосмугою і місцем паркування зону відкривання дверей, так звану захисну смугу.

{{5}}

Огородження в стилі «па багатому» перед переходом, яке повинне захищати від паркування на газоні, що погіршує видимість підходу, – тепер закриває видимість для виїжджаючих з вул. Пушкіна і є дуже неефективним рішенням з точки зору “цілі/витрати коштів”. Рішення – антипаркувальні стовпці.

Пішохідним переходом користується велика кількість людей, інтенсивність руху транспорту теж висока. Найлегше і найпростіше – поставити світлофор, що б прийняти таке рішення – думати, в принципі, не потрібно. Але в цій ситуації світлофор не є оптимальним рішенням, оскільки значний ухил і зупинка 1…2 тролейбусів та маршруток міста є небажаним, до того ж, світлофор є дороговартісним рішенням.

{{2}}

В місці розміщення пішохідного переходу проїзна частина розділена навпіл (смуги руху по 4,5м!), що навіть візуально не створює нагадування, що обгін заборонений, і як відомо із закордонних нормативів і рекомендацій, навпаки – психологічно сприяє порушенням: перевищенню швидкості, обгону.

Вважаємо оптимальним влаштування острівка безпеки, який унеможливлює обгін і звужує смуги руху, що, відповідно, сприятиме концентрації уваги, обережнішому руху і зниженню швидкості проїзду. Задля нормального прокладання велосмуги, є потреба в розширенні в цій ділянці проїзної частини до 1м. Відповідно, пішохід концентруватиме увагу одразу не на двох напрямках, а окремо на кожному поступово, що знижує ймовірність помилкових рішень. Паркування на проїзній частині перед переходом, як було раніше, стає теж неможливим.

Інші необхідні заходи:

- покращення видимості в темну пору: замінити жовте напрямлене освітлення на біле світлодіодне;

- оптимізувати пропускну здатність вузла:

1) зміщення переходу через вул. Пушкіна вглиб на 2м, задля появи зони для автомобілів, що повертають з вул. Соборної. Це дасть змогу не створювати перешкоди руху по вул. Соборній, під час пропуску пішоходів, що перетинають вул. Пушкіна.

2) завдяки зміщенню смуги розподілу напрямків руху, для автомобіля, який підіймається по Соборній і повертає на вул. Пушкіна, при розташуванні максимально ліворуч з’являється зона очікування для пропуску зустрічного транспорту. Таке розташування автомобіля дозволятиме оминати його транспорту, що рухається вгору по вул. Соборній з правого боку.

- тактильні елементи орієнтування для слабкозорих та незрячих – спеціальна бруківка контрастного кольору з відповідним рифленням, що вказує про небезпеку. В Україні її виготовляють. Собівартість така ж, як асфальту чи бруківки.

- пониження бордюрного каменю на всю ширину пішохідного переходу і плавний ухил (не крутий, який взимку спричинятиме падіння) з метою усунення перешкод для маломобільних груп населення.

- захист від паркування і заїзду транспорту помітними антипаркувальними стовпцями (задля можливості заїзду транспорту в екстрених ситуаціях – зйомні стовпці);

- в місцях небажаного виходу пішоходів доцільно влаштовувати суцільну щільну посадку кущів, замість парканів «па багатому», які псують міський простір.

- припіднятий пішохідний перехід на 6 см. над проїзною частиною вул. Пушкіна. Привертає додаткову увагу водіїв до переходу, сприяє зручності подолання маломобільною групою населення, дає можливість перейти проїзну частину, не перестрибуючи потоки води і калюжі.

КОМЕНТАРІ 0

КОМЕНТУВАТИ

Оголошення

  • Загублено документи на прізвище Билень

    Сьогодні, близько 15:00 години, поблизу бізнес-центру готелю «Мир» було...
  • Втрачено чорний рюкзак

    Рюкзак чорного кольору з документами на ім'я Музичук Роман Миколайович втратили у районі...
  • Знайдено посвідчення водія

    Знайдено посвідчення водія, видане на прізвище Корецький Артем.
БІЛЬШЕ ОГОЛОШЕНЬ
Ваш навігатор дорогами Рівного