Рівненщина межує із 40-кілометровим метеоритним кратером?

Найбільшим в Україні

Рівненщина межує з одним із найбільших метеоритних кратерів України. Можливо. Маневицька кільцева структура – так це утворення називають геологи. Більша частина його розташована у Волинській області. В центрі ймовірного кратера розташувалося селище Маневичі.

Ось так величезне кільце виглядає на знімках супутників.

Фото "Google Earth".

Діаметр кола – понад 40 км. Воно межує з Варашем і Володимирецьким районом Рівненщини.

Про те, що Маневицька структура може бути найбільшим кратером України, писав у своїй науковій праці український вчений-фізик, а також співробітник Головної астрономічної обсерваторії НАН України Анатолій Відьмаченко.

(Прим., - кратери в наукових колах також називають астроблемами).

Найбільша з українських астроблем —Маневицька. Вона розташована у Волинській області, недалеко від селища Кримно, має діаметр 45 км і виникла, ймовірно, близько 65 млн років тому. Походження цієї структури все ще є предметом дослідження і результатів щодо її характеристик наразі дуже мало, - А. Відьмаченко.

Анатолій Відьмаченко. Фото Національної академії наук України.

Проблемою вивчення Маневицької структури Відьмаченко називає те, що всі ударні кратери на території України, за винятком Іллінецького, перебувають під значною товщею ґрунту - від 100 до 500м. І тому на поверхні Землі жодних ознак астроблем не видно, і досліджують їх за допомогою свердловин.

Таблиця зі статті Відьмаченка. Нижче вказані інші кратери України. Найвідоміший з них-  Іллінецький кратер.

Водночас у журналі «Географія, геоекологія, геологія: досвід наукових досліджень» ще більше 10 років тому присвятили окрему статтю Маневицькому утворенню. На 40 сторінці автор науковими термінами пояснює, що т. з. кратер може бути утворений внаслідок тектонічних процесів десятки мільйонів років тому.

Скриншот зі сторіки журналу.

Професор Відьмаченко також не виключає, що тектонічна активність і удар небесного могли разом утворити кратер. Просто дві події могли статися у різний час.

Утім, це лише найцікавіша гіпотеза утворення цієї структури.

Також в науковому журналі за 2009 рік є опублікована також не для простого читача стаття пана В. Я. Радзівіла, на тему «СТРУКТУРИ ПЛАТФОРМНОГО ЧОХЛА ВОЛИНО-ПОДІЛЛЯ»

Загалом автор говорить, що на Поліссі є чимала кількість і менших таких утворень віком до сотні мільйонів років. Велика кількість вулканічних порід доводить, що Маневицька кільцева структура та подібні утворення на Півночі Рівненщини та Волині можуть мати вулканічне погодження.

Наші новини у ТelegramНомер у Viber: 063-73-4-106-4

Редакція

Знайдено паспорт на прізвище Федорчук

У Рівному на вул. Київська в районі Спорттоварів знайдено паспорт, на прізвище Федорчук Юрій. Власник може звертатися за номером

Знайдено посвідчення з інвалідності на прізвище Ющук

Знайдено посвідчення з інвалідності другої групи на імʼя Ющук Олександр Миколайович та банківську картку ПриватБанк.