Пом’янемо із вдячністю «Рогатих» м. Рівне (7 ФОТО)
Вони добре пропрацювали на нас
Сьогодні відомий пошуковець, аматор та знавець «тролейбусної справи» Антон Бриних повідомив про цікаву річницю.
Подамо далі пост дослідника із Рівного – без змін:
Рубрика "цей день у історії Рівного" :)
5 років тому, 31 травня 2013 року, із заїздом у депо після зміни тролейбуса №119 завершилася двадцятилітня історія експлуатації у місті тролейбусів марки ЮМЗ-Т1.
Таких машин у Рівному було п'ять, вони мали номери 116, 117, 118, 119, 120. Перший рейс відбувся 26 квітня 1993 року, тролейбус №116 курсував у дослідному режимі за маршрутом №4, а потім на постійну роботу перейшов на маршрут №2.
Протягом 1993-1994 років надійшли наступні машини, всі вони працювали на "двійці", окрім №119, котрий був закріплений на маршруті №3.
Наприкінці 90-х років ці тролейбуси довгий час не їздили, а їх "реанімація" розпочалася у 2002 році - у робочий стан привели №117 та №118. Інші три тролейбуси відновлювалися протягом 2004-2005 років, оскільки нова лінія на мікрорайон Північний потребувала пасажиромісткого рухомого складу.
Власне, тролейбус №120 очолював святкову колону на урочистому відкритті 7,8,9 маршрутів 20 травня 2005 року, а №119 був першим тролейбусом, котрий днем раніше повіз пасажирів з Північного у режимі тестового рейсу.
ЮМЗ-Т1 був першим масовим тролейбусом, виготовленим у незалежній Україні, на базі дослідних зразків тролейбусів "Київ-11".
Є інформація, що взагалі їх виробництво спершу хотіли налагодити на заводі "Рівнесільмаш", однак у силу політичних причин їх почав виготовляти Південний машинобудівний завод у Дніпропетровську.
Всього було випущено 485 машин, майже всі вони експлуатувалися в Україні, за винятком невеликих партій у Росії (Оренбург), Молдові (Кишинеу), Білорусі (Мінськ) та одна машина у Таллінні.
На сьогоднішній день лишилося вже дуже мало ЮМЗ-Т1 (декілька працюють у Житомирі, Одесі, Горлівці, Кишинеу), і, скоріш за все, скоро ця модель піде в історію, якщо ніхто не збереже хоча б один екземпляр.
Радіо Трек: НОВИНИ