«Помреш, поки дочекаєшся»: як потрапити до лікаря українцю в Польщі

Для тих, хто нарікає на українську медицину

Розповідь рівнянки Ангеліни Ралко, яка поїхала навчатися до Польщі й після одержання диплома університету в Зеленій Гурі залишилася там працювати.

Раптово серед дня розболілася спина

 

Проблема виникла раптово, не внаслідок травми, розтягнення чи підняття чогось важкого – спина просто почала боліти сама по собі. Через кілька днів біль посилився і почав докучати, доводилось пити знеболювальне, бо без нього не могла нормально ходити, сидіти. Інколи навіть просиналася вночі від дискомфортних відчуттів. Моя робота – постійно на ногах, і під кінець десятигодинної зміни біль у спині ставав нестерпний.

Коли він мене дошкулив, вирішила звернутися до лікаря через страхову компанію, з якою маю договір, укладений при оформленні студентської візи. Телефон у Польщі, вказаний на полісі, виявився недійсний. Але там вказаний ще український номер, на який можна надіслати СМС, і тоді передзвонять, можна скористатися Skype або написали лист на електронну пошту, але не страховій, а асистуючій компанії.

Не страховий випадок

 

Треба віддати належне - працівники асистуючої компанії дуже швидко відповідали на електронні листи, а коли я не відповідала довгий час, то навіть дзвонили уночі, щоб переконатися, що зі мною все добре. Детально розпитали симптоми, про супутні хвороби, загальний стан здоров’я, попросили також контактні дані, уточнили мету і легальність мого перебування за кордоном.

У результаті короткої переписки виявилось, що мій випадок не є страховим, оскільки я звернулася на третій чи четвертий день появи симптомів. Тобто якби звернулася в перший день, випадок вважався би страховим і мені б покрили витрати на лікування.

Працівники асистуючої компанії запропонували організувати візит до лікаря за власні кошти. Оскільки я не перший рік живу в Польщі і конкретно в цьому місті, я відмовилася, бо вони пропонували дорогі медзаклади. Однак у випадку, якби це була людина, яка приїхала в іншу країну на короткий час туристом, не знає мови та інших способів звернутися до лікаря, це б їй допомогло і суттєво зекономило час.

Допомогла українка-медик

 

Після листування зі страховою я вирішила звернутися через соцмережі за порадою до земляків, які також живуть в Зеленій Гурі. Знайома порадила звернутися до масажистки з України з медичною освітою.

Пані Наталія перед візитом дуже детально розпитала про біль (де саме, як довго, чи не було травм, чи не віддає біль в кінцівки тощо), аби бути впевненою, що немає протипоказань для лікувального масажу.

Масажем я залишилася дуже задоволена - майстер була ввічлива та уважна. Дала деякі поради, а також дала контакти державного сімейного лікаря, до якого вона записана сама. Окрім хороших рекомендацій, вона також сказала, що цей лікар, на відміну від багатьох поляків, не має упередження до українців.

На жаль, деякі поляки, побачивши український паспорт того, хто звертається, знаходять формальну причину відмовити у наданні послуги. Найчастіше поляки кажуть, що українці погано розмовляють польською, тому вони не можуть їх зрозуміти.

Наталя не ставила мені діагнозів і наполегливо радила звернутися до сімейного лікаря, а також зробити деякі обстеження, аби встановити точну причину болю і визначитися з лікуванням. Так, як і в Україні, до державного лікаря спочатку треба скласти декларацію.

Я не полька, але маю постійну роботу і сплачую страхові внески, тож маю право на таку медичну допомогу.

 

Черга на прийом – на місяці

 

У зв’язку з коронавірусом черги до медзакладів - просто величезні, в приміщення запускають по кілька людей, черга стоїть на вулиці. З другого разу вдалося скласти декларацію, але дівчина в реєстратурі поліклініки сказала, що візит до лікаря відбувається лише за попереднім записом, а найближчий термін - за два тижні.

Я знаю, що вам болить, але всім людям в цій довгій черзі теж щось болить, а лікар - лише один на вас всіх, – сказала вона.

Знайомі стверджують, що мені дуже пощастило, бо деякі чекають на візит до лікаря місяцями.

Консультація телефоном: «пийте знеболювальне»

 

Я записалася, а паралельно вирішила піти також до приватного лікаря. Я маю робочу страховку, яка повністю покриває витрати на лікарів в деяких клініках, крім дуже вузькопрофільних спеціалістів. До кол-центру я додзвонилася десь за шостим разом. Оператор сказав, що надішле мені інформацію щодо конкретного терміну через СМС. Чекала десь із півтори доби, а потім виявилось, що всі лікарі в моєму місті зайняті, тож оператор запитав, чи може мене записати до лікаря в іншому місті недалеко від мого. Я погодилась. Довелось чекати ще з півтори доби, щоб дізнатися, що всі лікарі в околиці теж зайняті. Мені запропонували записатися в кількох інших містах, які розташовані за 50-80 км від Зеленої Гури, або запропонували консультацію телефоном – на неї черги не було.

Лікар зателефонував за годину. Він не був задоволений з того, що з такою проблемою не записують на особистий візит, тому майже нічого не розпитавши про мою проблему, порадив пити знеболювальне - і кинув слухавку.

Я була просто розлючена! Урешті-решт мене записали на телефонну консультацію до іншого лікаря, яка дала направлення на обстеження і запитала, чи я не потребую лікарняного, щоб відпочити.

Щоб потрапити на це обстеження, треба було здійснити ще з чотири дзвінки в кол-центр, дізнатися, коли і до кого йти, а потім вистояти дві довжелезні черги в медичний центр - спочатку тільки для того, щоб поміряли температуру і дозволили увійти, а потім - щоб зареєструватися на процедуру.

Чекати на прийом лікаря доводиться дуже довго

Сама процедура тривала якихось три-чотири хвилини. Після одержання результату потрібно було знову через кол-центр записуватися до лікаря, який поставить діагноз і призначить лікування. До того часу підійшла моя черга до сімейного.

Дуже простий на вигляд чоловік прийшов на прийом у спортивних штанах та футболці (це той, що не упереджений до українців). Працівниця реєстратури сказала не зважати на його вигляд, мовляв, він завжди такий. Лікар і справді був уважний, сказав, що серйозної проблеми з моєю спиною немає, дав направлення на аналізи і на ще одне обстеження. На наступний прийом до нього мене записали майже на через місяць.

До речі, ще одна телефонна консультація, та, що від страхової, узагалі не відбулася, бо, як мені повідомили, лікар з невідомих причин не з’явився на роботу.

Медична страховка – це обов’язково

Страховий медичний поліс повинен мати кожен

Усі, хто приїжджає до Польщі, зобов’язані мати страховий поліс - без нього не впустять в країну, якщо на кордоні виявиться, що його немає. Однак треба уважно читати умови, бо насправді відсоток страхових випадків, коли людині необхідна медична допомога і її вартість відшкодує страхова компанія, невеликий.

Можна додатково застрахуватися у Польщі в будь-якій місцевій страховій компанії. Це значно дорожче, ніж в Україні, і також необхідно уважно читати умови договору.

Хто легально працює в Польщі на умові про працю (umowa o pracę), платять податки, завдяки чому вони можуть безкоштовно користуватися послугами державних лікарів. Однак варто зауважити, що

черги до лікарів - просто шалені. Самі поляки страшенно нарікають і на черги, і на якість обслуговування і лікування, тому до державних лікарів звертаються в основному пенсіонери.

Молодші люди оформлюють страхові поліси приватно або отримують їх на роботі (інколи вартість сплачує роботодавець, іноді сам працівник, іноді навпіл) і користуються послугами приватних клінік.

Нещодавно моя знайома зверталася зі схожою проблемою до державної поліклініки, але її так і не прийняли, пояснюючи це тим, що "робочий день закінчився, приходьте завтра". І так кілька днів поспіль.

Простіше вилікуватися самому або померти, ніж дочекатися своєї черги до лікаря, - сказала вона.

Завжди можна звернутися до приватного спеціаліста, не в клініку, а в приватний кабінет - там черг зазвичай немає. Але й ціни досить високі – лише за один прийом з консультацією можна заплатити 100-200 злотих. Кому не терпиться ходити по муках з усіма кол-центрами, СМС, телефонними консультаціями, від яких жодної користі, той звертається приватно і платить з власної кишені – приймуть швидко і ввічливо. Плюс вартість лікування, її у такому разі теж треба сплатити з власної кишені.

Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Відкрити плей-лист

Загублені ключі

Загублено зв'язку ключів у чорній шкіряній ключниці. Прохання повернути за винагороду

На Князя Романа загублено чоловічий золотий ланцюжок

Сьогодні близько 9-ї години ранку на вулиці Князя Романа, 13, 6 під'їзд загублено чоловічий золотий ланцюжок з хрестиком. Прохання повернути за ВИНАГОРОДУ.

У Рівному згубився песик Арчі

Вчора зник йоркширський тер'єр сріблястого окрасу, Арчі. Собаку бачили в районі Політону, Автовокзалу Обласної лікарні.  Прохання повернути за винагороду.

Більше оголошень