Дитячу залізницю у м. Рівне збудував – тов. Сталін. Ще в 1949-му (22 ФОТО)

Виявляється

Дитяча залізниця у Рівному з’явилася ще за сталінських часів.

Вочевидь, для багатьох це може стати певною несподіванкою.

Нашу увагу до історії Рівненської Дитячої Залізниці (РДЗ) привернуло обговорення в групі РОВНО/РІВНЕ, започатковане Едуардом Палецьким.

До розмови долучився Василий Гудзий з галереєю на Рівне. Машина часу.

Там ми побачили й цікаві фото від Dmytro Maslov, одним словом.

[media=105396]

Як написано на сайті самої Рівненської Дитячої Залізниці

Дорога побудована в 1948 - 1949 роках, під час повоєнної хвилі будівництва дитячих залізниць в Україні. Будівництво вели шляховики ПЧ-7 Ковельської залізниці, на недільниках їм допомагали жителі міста.

Урочисте відкриття дороги відбулося 9 травня 1949 року.

 

В цей час на дорозі працюють тепловоз ТУ2-137 і 2 вагони Pafawag, а також 2 вантажні платформи.

До відкриття в 1949 році перегін дитячої залізниці обладнали електрожезловою системою, облаштували міжстанційний, стрілочний зв'язок і дикторське мовлення на станціях.

У 1970 році пристрої СЦБ і зв'язку модернізовані — побудовані релейне напівавтоматичне блокування, Міжстанційний, диспетчерський, стрілочний телефонний зв'язок, локомотивний радіозв'язок, станції радіофіковані.

[media=105392]

За час існування дитячої залізниці тут навчалося 30 000 дітей.

У Вікіпедії, на сторінці присвяченій РДЗ, читаємо таке:

Рíвненська дитяча залізниця — вузькоколійна залізниця у м. Рівне, заклад позашкільної освіти дітей, що знайомить їх з залізничними спеціальностями.

 

Дорога розташована в центрі міста, вздовж берега річки Устя.

Шлях тупиковий, з двома станціями — Партизанська та Озерна (раніше Піонерська). У шлях покладені рейки Р43. Є міст і водопропускна труба.

Дорога працює з 9 травня до останньої неділі вересня, по суботах, неділях і святкових днях. Відправлення першого поїзда зі ст. Партизанська о 11:00, відправлення останнього поїзда зі ст. Партизанська о 16:00.

На російському сайті Детские Железные Дороги теж є сторінка, присвячена РДЗ.

Вона дає таку інформацію:

Ровенская детская железная дорога 
Открыта 9 мая 1949 года
Полная эксплуатационная длина: 2.5 км
Длина главного пути: 2 км
2 станции: Партизанская и Озерная
Расположена на берегу реки Устьи

[media=105379]

Подвижной состав: тепловоз ТУ2-137, 2 вагона Pafawag, 2 грузовые платформы; ранее были: паровозы Н.1476, Н.1572 и Кп-4-471, тепловоз ТУ3-034, 2 деревянных пассажирских вагона

 

СЦБ и связь: полуавтоблокировка, локомотивная радиосвязь, стрелочная, межстанционная связь
Адрес: 33000, УКРАИНА, г.Ровно, ул.Соборная, 147

Станція "Партизанська"

Тел.: (ж.д.) 291-28-94

Начальник: СЕРКОВА Наталья Анатольевна

Далі, на тому ж сайті читаємо таке:

Линия ДЖД с двумя тупиковыми двухпутными станциями проходит по левому берегу реки Устьи. Станция Партизанская расположена в самом центре города, вблизи моста, по которому главная улица Ровно – Соборная – пересекает реку.

Вторая станция – Озерная (до 1991 года – Пионерская) – на берегу озера Басов Кут. Управление дороги размещается на станции Партизанская.

Станція "Озерна"

Подвижной состав дороги в год открытия включал паровоз Н.1572 (Коломенский завод, тип 86), два деревянных пассажирских вагона III класса постройки Коломенского завода и две грузовые платформы. 

 

В 1957 году на смену Н.1572 пришел паровоз Кп-4-471, полученный с Карагандинской узкоколейки МПС.

В 1973 году подвижной состав дороги был обновлен – получены тепловоз ТУ3-034 и цельнометаллические пассажирские вагоны Pafawag (1960 года выпуска).

 

Паровоз Кп-4-471 сдан в металлолом, деревянные пассажирские вагоны – списаны и разобраны.

 

В 1982 году с Гайворонского тепловозоремонтного завода получен тепловоз ТУ2-137 (1957 года выпуска), а выработавший свой ресурс ТУ3-034 вместе с двумя вагонами Pafawag передан в распоряжение лагеря отдыха детей железнодорожников «Экспресс».

Потяг, встановлений в таборі "Експрес" (с. Олександрія)

Сейчас в этих вагонах оборудованы учебные классы.

Потяг, встановлений в таборі "Експрес" (с. Олександрія)

В настоящее время подвижной состав дороги включает в себя тепловоз ТУ2-137, 2 вагона Pafawag (состав «Юний залізничник») и 2 грузовые платформы.

 

К открытию в 1949 году перегон ДЖД оборудовали электрожезловой системой, обустроили межстанционную, стрелочную связь и дикторское вещание на станциях.

В 1970 году устройства СЦБ и связи модернизированы – построены релейная полуавтоматическая блокировка, межстанционная, диспетчерская, стрелочная телефонная связь, локомотивная радиосвязь, станции радиофицированы.

Эксплуатационный сезон – с начала мая по конец августа.

 

В этот период движение поездов осуществляется по субботам, воскресеньям и праздничным дням.

 

Отправление первого поезда со ст.Партизанская в 11:00 и далее каждый час, до 18:00.

Фото -- збільшується. Вказані розцінки, які діяли цього літа

С начала октября по конец апреля юные железнодорожники, сформированные в две единые смены, проходят обучение специальностям.

 

В планах руководства дороги строительство локомотивного депо.

Ось така от у нас Дитяча Залізниця.

Наступний сезон у неї буде вже 69-им.

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Максим Розенко

Відкрити плей-лист

Загублене службове посвідчення прокурора

Загублене службове посвідчення прокурора видане на імʼя Ваколюк Юлії Олександрівни. Прошу вважати недійсним.

Загублено рюкзак із документами

Загублено рюкзак золотистого кольору на зупинці біля Сільпо біля автовокзалу. В ньому  документи, на прізвище Годунко, гроші та дитячі речі. Якщо хтось знайшов, повідомте за номером 0978401501.

Знайдено паспорт у Рівному

Вчора на проспекті Миру на переході біля "Фокстроту" було знайдено пластиковий паспорт України, на ім'я Мікаберідзе Максим Максимович 05.04. 2006 р.н, харківська прописка. Звертатись за телефоном 0979764361 - Богдан

Більше оголошень