Чи вдасться Луцьку осідлати корову – з е-квитками і турками? (6 ФОТО/ВІДЕО)
День «Х» настане у середу (АК)
[media=163899]
Скоро місяць, як у Луцьку запровадили е-квиток.
6 грудня, у п'ятницю, начальник управління транспорту і зв‘язку Володимир Степанов повідомив, скільки разів за цей час оплатили в маршрутках Луцька проїзд саме так: за допомогою валідатора і картки.
160 разів.
Про це пише «Конкурент». При цьому зазначають, що з наступної середи обіг готівки в транспорті має бути припинений, але заяви влади з наближенням дня «Х» виглядають майже панічними.
Для прикладу, сьогодні перший заступник Луцького міського голови Григорій Недопад повідомив, що перевізники (маршрутки – ред.) відмовляються встановлювати валідатори та хочуть продовжувати працювати за готівку:
«Ця спекуляція повинна завершитися. Ми інформуємо: можливі складнощі, якщо перевізники не схаменуться. Ми за відкриті податки».
І далі цікавий пасаж із публікації наших луцьких колег:
Недопад додав, що міська рада направила відповідні листи до поліції та Укртрансбезпеки з переліком перевізників, які не встановили валідатор та можуть працювати нелегально.
Також він закликав лучан інформувати правоохоронців про відсутність валідаторів.
Тим часом Волинь 24 у матеріалі «Влада VS перевізники: лучанам, можливо, доведеться ходити пішки» пише, що через відмову луцьких перевізників встановлювати у своїх транспортних засобах валідатори, 11-12 грудня в рейси можуть не вийти понад 70 маршруток.
Далі видання повторює слова Недопада і пише, що влада формує тимчасові маршрути, які з 11-12 грудня будуть забезпечувати перевезення пасажирів маршрутами тих автобусів, з перевізниками яких розірвали договори.
При цьому радник міського голови Анатолій Миронюк каже, що був присутній на переговорах з перевізниками, які проходили теж у п’ятницю після обіду:
«Я був переконаний, що приймуть правильне рішення. Але вони бажають працювати на чорно. Закликаю лучан разом побороти цю картину. Ми хочемо всі жити в європейському місті. Можливо, комусь доведеться піти пішки з 12 грудня», – зазначив радник міського голови.
Не нам щось радити лучанам та керівництву їхнього прекрасного міста, але десь казали, що турки, які запроваджують систему е-квитка в Луцьку, мають досвід обслуговування чогось подібного і в своєму рідному місті. Десь у Туреччині.
Здається, що місто те називається – Ізмір, але, насправді, це не так важливо.
Можна битися об заклад, що в Туреччині будь-яке місто рівня Луцька чи Рівного (тамтешній типу обласний центр) має громадський транспорт на рівні європейського.
Швидше за все, весь цей транспорт там – комунальний. Не приватний. Тобто, належить місту.
Як це є і в більшості міст Європи.
Швидше за все, він – цей громадський комунальний транспорт – новий. І в Європі, і в Туреччині, в містах переважно їздять не старі жахливі маршрутки, а сучасні/нові: великогабаритні автобуси, трамваї і тролейбуси.
Також там усюди є прекрасні зупинки і чудові дороги з розміткою теж під громадський транспорт.
А вже як вишенька на тортик – у тих містах Європи і Туреччини – є електронний квиток.
Причому часто як опція. Тобто людина там часто має вибір, чим їй платити – карткою чи готівкою.
При цьому, в транспорті у них чисто, просторо, вільно: ніхто не штовхається і не штурмує ті автобуси як з переляку.
В Україні ж ми маємо картину догори дриґом:
Майже знищений громадський транспорт, добрих 80% якого потребує заміни. Негайної.
Навіть, якщо в Луцьку та Рівному докупити всі необхідні тролейбуси, то загалом для виходу на якийсь більш-менш нормальний рівень нам ще потрібно було б прикупити в обох містах по штук 50-70 нових великогабаритних автобусів.
З зупинками, напевно, ситуація в Луцьку теж не набагато краща, ніж у Рівному. І з дорогами.
Але ми в Україні вирішили, що все базове і важливе нам не потрібне. Що нам потрібен – фетиш, атрибут.
Ми гордо і «по-модньому» вирішили повісити на корову сідло.
В принципі, як бачимо, в декого таке виходить.
Може вийде і в Луцька.
А потім і в нас.
Натисніть плей для перегляду відео про корову, яку осідлали в Росії
P.S.
За останніми даними влада Луцька вже готова йти на поступки перевізникам і змінювати вартість проїзду в маршрутках.
Вочевидь, у бік збільшення.
Усе заради е-квитка
Від Редакції:
АК – авторська колонка. Усі оцінки та думки в матеріалі – авторські.
Радіо Трек: НОВИНИ