«Чому завалили ЗНО? У багатьох батьків не було грошей на репетиторів», - 5 тез Співаковського (ФОТО)

Метр освіти про ЗНО і реформу Школи

Результати ЗНО з математики, оприлюднені 17 червня 2021 року, не лише не потішили громадськість, а й шокували: тести, необхідні для вступу в технічні виші країни, завалила третина тих, хто їх складав, – 31,11%.

Серед причин експерти називають неналежний рівень проведення тестування, відсутність другої перевірки та професійної команди.

OBOZREVATEL поговорив із засновником першої в Україні приватної школи «Гранд» та онлайн-школи «Гранд-Експо» Володимиром Співаковським. Нижче ми подаємо 5-ть ключових тез цієї розмови:

  1. «Бути розумним стало немодно»

 – Не сказав би, що результати смертельні чи зовсім уже незадовільні, адже досягти 100% ККД сьогодні нереально. А з іншого боку – все-таки помітна деградація освіти взагалі, як у математиці, так і в інших науках, оскільки бути розумним стало немодно. Не мріють діти стати винахідниками чи інженерами – у цьому можна переконатися, коли подивитись…

– …на їхніх кумирів, ютуберів і тіктокерів…

– …і послухати, про що вони говорять, як говорять… Але головна причина: перспектив застосувати свій розум у нашій країні не так уже й багато, а якщо нема місця застосування праці, стирається і мотивація навчатися.

Я патріотично налаштована людина й обома руками за те, аби українські таланти лишалися в Україні, розвивалися в Україні і приносили нашій державі користь.

Та, знову ж, чи буде обдарований хлопчик чи дівчинка в нас затребуваним?

 

Може, хай краще за кордоном реалізується, життя одне… І якість вищої освіти в нашій країні, на жаль, бажає кращого.

Тут і далі фото Володимира Співаковського -- з його ФБ-сторінки

  1. «Диплом навіть модного вишу не гарантує ані знань, ані працевлаштування»

–Навіть брендові університети дають не вельми якісну освіту – ті, куди всі прагнуть потрапити. Ті, через які зараз, напевно, побиваються абітурієнти, котрі не склали математику, і їхні батьки.

– Давайте конкретизуємо, брендові виші в Україні – це які?

– Модні, престижні. Столичні або розташовані у великих містах. Університет імені Шевченка, КПІ, Львівська політехніка, Харківська юракадемія… Ті заклади, навчанням у яких можна козиряти, як брендовою річчю.

– До речі, ЗНО – дієвий інструмент чи ні? Чи старі добрі іспити кращі?

– 2008-го, коли створили систему ЗНО, її головною метою було подолання корупції...

Проте зараз я висловлю непопулярну позицію: боротися з корупцією повинні правоохоронні органи. А школа має давати знання. У всьому світі так, і не треба вішати на тих учителів нещасних іще й боротьбу з корупцією у вишах!

Тим паче, що  зараз кількість абітурієнтів і кількість місць у навчальних закладах приблизно зрівнялися: корупція втратила сенс, і конкуренція за знання зі шкіл зникла.

 

Дитина думає: ну то й що, я все одно вступлю – не у цей виш, так у той.

  1. «Це не учень і його рідні не готові до онлайну. Це держава не готова»

– До речі, не треба робити з дистанційної освіти якесь нововведення, що виникло виключно через пандемію. До коронавірусу в нас у країні 65 тисяч дітей навчалися дистанційно: діти артистів, бізнесменів, спортсменів, ті, в кого поблизу немає школи, кому стан здоров’я не дозволяє школу відвідувати… Хіба всі вони – неуки? Ні.

Тому сказати, що бахнув ковід, ми пішли в онлайн – і масово отупіли, тому так погано склали… Копайте глибше. Справа не власне в онлайні, а в невмінні ним користуватися.

Можливо, хтось і справді не отримав знань, які міг отримати, бо одній дитині не потрібен контроль, а інша без «нагляду» займатися не буде. Хтось хоче самостійно вчитися, комусь ліньки розгорнути книжку. Чиїсь батьки постійно поруч, а чиїсь працюють у дві зміни. У когось удома один комп’ютер на п’ятьох. Або в селі, у провінції, взагалі нема інтернету й комп’ютера, і купити нема за що.

Але це не означає, що учень і його родина не готові до онлайну.

 

Це значить, що держава виявилася не готова.

  1. «На державну вчительську зарплатню піде лише той, хто нікуди більше не зміг піти»

– Це держава, а не ми з вами, повинна думати, чому такий провал із ЗНО і що вона зробила неправильно, забезпечуючи доступ до освіти у нових реаліях. А так, звісно, причин багато.

Проблема з учителями – одна з них. Ми в онлайн-школу набирали колектив – перешерстили 500 людей! Ледве відібрали 60 потрібних. А з державними школами зовсім біда, бо на державну вчительську зарплатню піде лише той, хто нікуди більше не зміг піти.

І винен у цьому, знову ж таки, не випускник педвишу, не вчитель.

 

І не йому потрібно запитання ставити та висувати претензії.

  1. «Криза зжерла всі заощадження, а без репетитора за такого онлайн-навчання, не налагодженого, не продуманого, сирого, дуже важко підготуватися до вступу»

– Ще одна причина, і досить важлива: у багатьох батьків просто не було грошей на репетиторів. Криза зжерла всі заощадження в людей, а без репетитора за такого онлайн-навчання, не налагодженого, не продуманого, сирого, за відсутності контролю дуже важко підготуватися до вступу. Особливо коли йдеться про математику.

Історію можна прочитати як цікаву книгу. І літературу, звісно. Правила можна вивчити напам’ять.

 

А що робити, скажімо, з геометрією? З фізикою, хімією?..

Повністю це інтерв’ю Володимира Співаковського можна прочитати ТУТ

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Відкрити плей-лист

Портфель

В центрі Рівного – у критому ринку, загублено портфель з ноутбуком Samsung . Прохання повернути за винагороду. 

У Рівному шукають собаку породи естонський гончак

Згубилася собака мисливської породи естонський гончак. Прохання повернути загубленого улюбленця за винагороду.

Знайдена картка Приватбанку

 Знайдена картка Приватбанку, універсальна. Територія газотрону. Поверну власнику який назве останні чотири цифри. +380975244009 [media=267008]

Більше оголошень