Заберіть негайно: на скільки часу потрібно заборонити користування смартфоном школяреві, щоб це дало результат

Відповідь дали норвезькі вчені

Норвезькі вчені виявили, що заборона мобільних телефонів в окремих групах дітей має помітні результати. Зокрема, у дівчат поліпшується психологічне здоровʼя, стають кращими оцінки, і учениці менше прогулюють школу. Натомість на хлопцях це майже не відобразилося.

Результати дослідження надав Норвезький інститут охорони здоровʼя, передає Освіторія.

 

Зокрема, дівчата, які навчаються у школах, де не можна користуватися смартфонами мають кращі успіхи з математики, ніж їхні однолітки, які користуються телефоном безконтрольно.

За даними дослідження, понад 90% підлітків повідомляють, що мають або смартфон, або доступ до нього.

У середньому вони проводять в інтернеті три години на день не для потреб навчання. А кожен п’ятий опитаний школяр зізнався, що зависає щодня понад 6 годин онлайн. Це майже стільки, скільки діти в цьому віці сплять (6,5-7 годин на добу). 

Науковці пояснюють, що коли школярки мають труднощі з завданнями, вони намагаються розважити себе за допомогою ґаджету, аби пригасити тривогу. Після цього їм важко повертатися до завдання. Натомість ті дівчата, які не мають смартфонів, краще зосереджуються на вправах і справляються з ними краще.

Крім того, дослідники вважають, що соцмережі мають більший вплив на життя школярок, адже вони проводять час у ґаджетах майже вдвічі більше ніж хлопці.

Фахівці зауважили, що після обмеження користування смартфонами, дівчата менше стали звертатися до лікарів з психіатричними симптомами. Тоді як ті, хто користувався ґаджетами на 60% частіше зверталися за такою допомогою.

Три нюанси, щоб усе спрацювало

Найбільш помітними та значущими результати ставали, коли були наявними три нюанси.

  1. Заборона смартфонів ефективна для дівчат з родин з низьким соціально-економічним статусом. Дослідники помітили, що якщо дитина має великий досвід культурного дозвілля (мандрівок з батьками, відвідин музеїв, галерей, виставок), вміє знаходити інші способи самовираження (наприклад, заняття мистецтвом чи IT), вона менше часу приділяє соцмережам. А ґаджети частіше використовує для навчання.
  2. Заборони мають бути тривалими. У середньому результат був помітним після двох років, а інколи — чотирьох введення обмежень щодо ґаджетів. 
  3. Ефективною є сувора політика стосовно використання смартфонів. 45% з досліджених шкіл запровадили саме її. Тобто заборонено взагалі приносити телефони до школи або треба здавати їх учителю на час занять.

Раніше на цю тему ми писали:

Діти мають гуляти та гратися: радикальна заборона на смартфони у школах

 

Уряд ще однієї країни пішов на радикальні заходи: повна заборона смартфонів у школах

 

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook