Як виглядали швидкісні поїзди сто років тому (ФОТО/ВІДЕО)

Швидкісні рейкові автобуси курсували Україною і сто років тому

Ось такий рейковий автобус "Люкс-торпеда" курсував на залізницях міжвоєнної Польщі, зокрема між Львовом, Коломиєю та Галичиною. Сама "торпеда" виглядала як гібрид автобуса й лімузина. 

Максимальна швидкість потяга досягала 120 км/год. Швидкий рух забезпечувала і наявність двох кабін - в протилежних кінцях "торпеди". В кожному з них сидів машиніст, який керував "своїм" двигуном.

Австрійська "Люкс-торпеда" на Краківському вокзалі. Фото орієнтовно 1938 року.

Взагалі перша "Люкс-торпеда" була збудована у 1933 році в Австрії фірмою Аustro-Daimler-Puch. 

 "Люкс-торпеда" на карпатському курорті Закопане. 1936-38 рр.

Квиток від Варшави до Кракова коштував майже 40 злотих, в той час як середня місячна зарплата наприкінці 1930-их складала 100 злотих

Вузлова станція Хабувка в карпатському передгір'ї. 1936-38 рр.

На Галичині станом на літо 1939 року "торпеди" обслуговували маршрути "Львів-Стрий-Дрогобич-Борислав", "Львів-Галич-Станіславів [Івано-Франківськ]-Коломия", "Львів-Красне-Золочів-Тернопіль" і "Тернопіль-Чортків-Заліщики".

В часи окупації на "торпедах" їздили вершки нацистської адміністрації. Фото: Національний цифровий архів Польщі

Друга світова війна стала кінцем цих залізничних експресів. Більшість "торпед" загинули під авіаційними бомбами, вціліло лишень дві машини на Краківському вокзалі.

 

Джерело: istpravda.com.ua, dyvys.info

Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook