Як діяти рівнянам, які не отримують якісні комунальні послуги
Куди звертатися, який документ складати, щоб отримати відшкодування за неякісні послуги?
З такими запитаннями Радіо Трек звернулося до юриста Комітету виборців України Миколи Глотова.
Юрист зауважив, що дії залежать від того, чи в будинку створене ОСББ, чи він все ще обслуговується ЖКП. Тобто, звертатися зі скаргою потрібно до цих установ.
Крім того, задоволення вимог споживача залежить ще й від умов договору з постачальником послуг.
І хоча алгоритм дій багато в чому залежить від кожної конкретної ситуації, в цілому процедура отримання відшкодування доволі проста.
Якщо не надається конкретна послуга, наприклад не подається тепло, в приміщенні холодно, людина повинна викликати представника організації, що надає цю послугу. Він має з‘явитися у строки, визначені договором (це може бути доба чи декілька годин). І складається акт-претензія. Якщо представник надавача послуг не з‘явився, акт (який може бути складений в довільній формі) можуть скласти двоє повнолітніх мешканців цього будинку. В ньому має бути вказана дата та суть претензії.
Хоча, як все ж визнає Микола Глотов, краще, щоб акт таки склали представники підприємства, адже, потім можуть виникнути, до прикладу, питання щодо несертифікованих приладів, якими вимірювалася температура повітря в приміщенні самими мешканцями. Або ж те, що термометр був не повірений.
На основі цього акту і має бути зроблений перерахунок.
Проте, якщо комунальники відмовляться відшкодовувати кошти, єдиний шлях щось довести – суд.
Але, як визнає юрист, йти цим шляхом зважуються одиниці.
Люди не хочуть звертатися до суду – знаю це з практики. І головна причина – це дорого.
Навіть якщо людина є сама юристом і може сама написати заяву до суду, не звертаючись до адвоката, за звернення в судові органи потрібно сплатити судовий збір. А у випадку програшу справи або подачі апеляції також треба сплачувати судовий збір.
Якщо навіть Ви маєте мінімальні доходи і з відповідною довідкою звертатиметеся у центр безоплатної вторинної допомоги (вул.. Кавказька 7), витрати будуть чималі. І матимуть сенс, якщо холодно в квартирі було цілу зиму.
Втім, Микола Глотов закликає рівнян бути активними і домагатися якісних послуг, бо, каже, якщо нічого не робити, годі й сподіватися на якісні послуги.
Радіо Трек: НОВИНИ