Як воно – керувати Байрактаром: оператор БПЛА вперше розповів про свою роботу

Чому далеко не кожен може керувати ним

Вперше, коли оператор Bayraktar TB2 публічно розповів про свої місії. 

- Пролітаючи високо над густим українським лісом, бойовий БПЛА помітив довгу російську колону, що петляла дорогою від білоруського кордону. Пілот БПЛА використав бортові камери, щоб просканувати лінію дерев на наявність ознак ППО, а потім обрав ціль.

Бомби потрапили у хребет колони і, один за одним, бензовози почали вибухати, осліплюючи екран оператора БПЛА вогняними шарами.

Саме такою поетичною вставкою розпочинається інтерв’ю видання The Times зі старшим офіцером воєнної розвідки України з позивним «Одеса», чия робота - керувати Байрактаром.

За словами офіцера, це було його одне з найсерйозніших досягнень – вдалі дії дозволили призупинити наступ на чернігівському та київському напрямках.

Загалом з початку повномасштабного вторгнення на рахунку «Одеси» десятки бойових вильотів та знищення понад 50 особливо цінних цілей – від ЗРК до складів з боєприпасами.

«Одеса» розповідає, що БПЛА у роботі схожий на хірургічний ніж: 

- Це не засіб авіаційної підтримки армії, як ударні гелікоптери чи літаки. Наша задача – змусити противника зупинити просування, знищивши пальне, боєприпаси. Я позбавляю ворога можливості атакувати наші війська, – зазначає він.

І це так гарно вдається, що Байрактари, хоч і турецькі, стали одним із символів українського опору московитській навалі.

Такий успіх зробив Bayraktar TB2 та їх операторів однією з основних мішеней, тому пункти управління вимушені постійно знаходитися у русі, щоб уникнути ударів у відповідь.

Також «Одеса» розповів, яких шлях пройшов до «керування» цим безпілотником – перед тим, як тренуватися на безпосередньо Bayraktar TB2, йому довелося пройти декілька тестів, які «вивчали» його емоційний стан і здатність зберігати спокій під тиском, а також здатність залишатися зосередженим протягом тривалого періоду під час виконання таких монотонних завдань, як пошук схованих у лісах артилерійських чи зенітних систем.

З самого початку повномасштабної війни з рф безпілотники підрозділу «Одеси» постійно знаходилися у повітрі у битві за Київ. Оператори здійснювали виснажливі десятигодинні вильоти з короткою перервою на сон.

Попри те, що родини пілотів були в небезпеці, вони не мали права на емоції, розповідає «Одеса»: "

- Тут немає місця емоціям. У мене немає злості, якщо я буду злитися, но тільки нашкоджу собі і не зможу виконати завдання. Я маю залишатися абсолютно спокійним, щоб у мене не тряслися руки. Я уявляю, що граю у відеогру.

Джерело: Defense Exspress

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook