В торгових мережах України почалася серйозна криза. Чи зможуть витягнути все самі жінки?

Проблема з закриттям вакансій, де потрібні чоловіки призовного віку 

Найбільші торгові мережі України, як то АТБ, Фокстрот, Comfy та Spar відзначають кадрову проблему. Неможливо знайти чоловіків призовного віку, аби закрити вакансії, де потрібна фізична сила або робота з технікою. Якщо минулого року на одну вакансію претендувало 5 осіб, то на сьогодні тільки 2. 

Forbes поспілкувався з ритейлерами й виокремив найбільш характерні риси для цієї проблеми. 

Перш за все, військовозобов'язані чоловіки відмовляються влаштовуватися на роботу, адже роботодавці згідно з законом повинні одразу передавати всі дані до ТЦК. 

Наприклад, з мережі АТБ мобілізовано 10% чоловічого персоналу, а це 4000 осіб. На фронті перебуває 4% працівників Novus, загалом у штаті понад 7250 осіб. 10% працівників Фокстроту теж на війні, загалом у мережі працює близько 3 тисяч осіб. 

Представники ритейлерів кажуть, що гендерний поділ на вакансії умовний, хіба логістика та адресне доставлення до дверей великогабаритної техніки більш чоловіча стихія, адже тут реально необхідна фізична сила. 

Для подолання кадрової кризи мережі використовують два основних шляхи: навчання жінок «чоловічим» професіям і автоматизацію. Наприклад, в АТБ сьогодні 900 жінок працюють охоронцями, мережа вчить жінок керувати навантажувачами. За прогнозами мережі, 50% водіїв у перспективі будуть жінками.  
 
Інші мережі проводять навчання для жінок, наприклад на вакансії розділювача риби. Також охоче беруть на роботу жінок, які вміють керувати авто, адже чимало чоловіків не в захваті від пропозицій їздити навіть Україною. 
 
Джерело: Forbes
 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook