Секрет гарних оцінок у школі: вчені здивували результатами дослідження

Вони ґрунтуються на даних програми PISA

Глобальне дослідження, проведене Норвезькою школою бізнесу BI та Університетським коледжем Лондона, розкриває вплив різних факторів на успішність школярів.

На основі даних програми PISA 2018, яка оцінює освітні досягнення учнів у різних країнах, вчені виявили ключові аспекти, що впливають на результати тестів, пише журнал Personality and Individual Differences.

Дослідження, що охопило понад 600 тисяч 15-річних учасників із 79 країн, виявило, що найсильніше з балами у тестах PISA корелювала самооцінка школярами своєї навчальної компетентності.

 

Тобто ті учасники, які вище оцінювали свої навчальні здібності, як правило, мали й вищі академічні результати.

Саме в цьому дослідженні йшлося про самооцінку розвиненості навичок читання та інтересу до книг. Приклади тверджень, які пропонували школярам: «Я здатний розуміти складні тексти», «Читання – одне з моїх улюблених хобі».

Також виявлено, що рівень освіти матерів суттєво впливає на успіхи дітей.

Це свідчить, що освіченість матері, можливо, впливає на інтелектуальну атмосферу і значимість освіти у сім'ї, істотно впливає на успішність дитини.

Водночас ставлення до вчителів та загальна самооцінка учнів виявилися менш пов'язаними з результатами тестів. Важливим чинником є прагнення до самостійності, пов'язане з мотивацією і свідомістю. Однак дослідження має обмеження, включаючи орієнтацію на дані від учасників та недостатній облік різних обставин життя учнів.

Нагадаємо, українські школярі продемонстрували значне погіршення результатів під час дослідження PISA-2022

Вчать уроки найдовше – відстають на роки: про вражаючу різницю між знаннями школярів в Україні та світі

Джерело: Українські новини

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook