Проїзд за копійки: скільки коштував транспорт у СРСР
Куди можна було доїхати за 3 копійки
У СРСР громадський транспорт був доступним і дуже дешевим. Автобуси, тролейбуси, трамваї, метро, міжміські рейси – все працювало чітко і регулярно. Навіть у маленькі села їздили автобуси, і люди майже не думали про вартість проїзду, бо ціни роками не змінювалися. Про це пише УНІАН.
Ціни на міський транспорт після реформи 1961 року
Для всіх міст встановили однакові тарифи:
- Трамвай — 3 копійки
- Тролейбус — 4 копійки
- Автобус — 5 копійок
Трамвай був найдешевшим, бо він їхав тільки там, де були рейки. Тролейбус був трохи дорожчим, а автобус — найдорожчим, бо працював на бензині.
Проїзні квитки
- Проїзний на всі види транспорту — близько 6 карбованців на місяць;
- Проїзний на один вид транспорту — приблизно 2 карбованці.
У транспорті діяла чесна система контролю: стояли механічні каси, куди пасажири кидали монету і самі відривали квиток. Якщо ж їхав «зайцем» і попадалась перевірка — штраф був від 1 до 3 карбованців.
Скільки коштували міжміські поїздки та таксі
- Квитки на міжміські автобуси коштували 1,5–2 карбованці за 100 км.
- Таксі: 10 копійок посадка, далі — 10–20 копійок за кілометр.
Ціни на поїзди та літаки
Вартість залежала від типу вагона та швидкості поїзда:
Київ–Москва:
-
- Плацкарт — приблизно 8–10 карбованців
- Купе — приблизно 14 карбованців
Літати було дорожче:
- Москва–Ленінград — 13–15 карбованців
- Москва–Київ — близько 25 карбованців
- У 80-х з Рівного можна було долетіти:
До Києва — за 12 карбованців
До Черкас — за 15
До Донецька — за 24
Ціни не змінювалися десятиліттями
З 1961 до середини 80-х тарифи на міський транспорт залишалися однаковими, хоча зарплати зростали. Тому користуватися транспортом було вигідно, а багато людей почали їздити і на таксі.
Що сталося під час перебудови та після розпаду СРСР
У 1985 році почали підвищувати ціни. Спочатку встановили єдиний тариф — 5 копійок за поїздку на будь-якому міському транспорті.
У 1991 році проїзд значно подорожчав. Так, автобус із 5 копійок піднявся до 15 копійок.
Після розпаду Союзу ціни зростали постійно. У київському метро з 1991 до 1996 року тариф змінювали 14 разів. У період інфляції квиток коштував навіть 20 тисяч карбованців, але тоді зарплати теж рахувалися в тисячах і мільйонах — до запровадження гривні.
Радіо Трек: НОВИНИ