Проїзд за копійки: скільки коштував транспорт у СРСР

Куди можна було доїхати за 3 копійки

У СРСР громадський транспорт був доступним і дуже дешевим. Автобуси, тролейбуси, трамваї, метро, міжміські рейси – все працювало чітко і регулярно. Навіть у маленькі села їздили автобуси, і люди майже не думали про вартість проїзду, бо ціни роками не змінювалися. Про це пише УНІАН.

Ціни на міський транспорт після реформи 1961 року

Для всіх міст встановили однакові тарифи:

  • Трамвай — 3 копійки
  • Тролейбус — 4 копійки
  • Автобус — 5 копійок

Трамвай був найдешевшим, бо він їхав тільки там, де були рейки. Тролейбус був трохи дорожчим, а автобус — найдорожчим, бо працював на бензині.

Проїзні квитки

  • Проїзний на всі види транспорту — близько 6 карбованців на місяць;
  • Проїзний на один вид транспорту — приблизно 2 карбованці.

У транспорті діяла чесна система контролю: стояли механічні каси, куди пасажири кидали монету і самі відривали квиток. Якщо ж їхав «зайцем» і попадалась перевірка — штраф був від 1 до 3 карбованців.

Скільки коштували міжміські поїздки та таксі

  • Квитки на міжміські автобуси коштували 1,5–2 карбованці за 100 км.
  • Таксі: 10 копійок посадка, далі — 10–20 копійок за кілометр.

Ціни на поїзди та літаки

Вартість залежала від типу вагона та швидкості поїзда:

Київ–Москва:

    • Плацкарт — приблизно 8–10 карбованців
    • Купе — приблизно 14 карбованців

Літати було дорожче:

  • Москва–Ленінград — 13–15 карбованців
  • Москва–Київ — близько 25 карбованців
  • У 80-х з Рівного можна було долетіти:

До Києва — за 12 карбованців

До Черкас — за 15

До Донецька — за 24

Ціни не змінювалися десятиліттями

З 1961 до середини 80-х тарифи на міський транспорт залишалися однаковими, хоча зарплати зростали. Тому користуватися транспортом було вигідно, а багато людей почали їздити і на таксі.

Що сталося під час перебудови та після розпаду СРСР

У 1985 році почали підвищувати ціни. Спочатку встановили єдиний тариф — 5 копійок за поїздку на будь-якому міському транспорті.

У 1991 році проїзд значно подорожчав. Так, автобус із 5 копійок піднявся до 15 копійок.

Після розпаду Союзу ціни зростали постійно. У київському метро з 1991 до 1996 року тариф змінювали 14 разів. У період інфляції квиток коштував навіть 20 тисяч карбованців, але тоді зарплати теж рахувалися в тисячах і мільйонах — до запровадження гривні.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook