Кадровий голод, про який не знає Сирський та – не доповідають Зеленському? (ФОТО)
Юрій Касьянов продовжує – видавати «базу»
Ситуація на фронті складна. При цьому в нас є дивна ситуація з кадрами: з одного боку бійців катастрофічно бракує, з іншого боку, кількість штабних і тилових – зашкалює.
Принаймні, от як пише про це Юрій Касьянов з акцентом на рідну йому сферу – безпілотних підрозділів, які зараз вирішують дуже багато, а іноді просто – все.
ОТ І РАХУЙТЕ
Про кадровий голод у військах
Окремий батальйон зі своєю адміністрацією і своїм забезпеченням має приблизно стільки ж небойових одиниць, скільки їх в окремій бригаді.
Окрема бригада має приблизно стільки ж адміністративних працівників, скільки й дивізія.
Разом дивізія приблизно дорівнює окремому батальйону - іноді в півтора раза більше, іноді в два – за кількістю штабних одиниць, а за бойовим складом – у 20-30 разів більше людей. Ось і рахуйте...
При цьому на абсолютну більшість забезпечувальних позицій – фінансових, кадрових, складських, ремонтних – можна і потрібно набирати цивільних.
Навіщо військовий начфін? Навіщо військовий директор із персоналу? А психолог?..
У підсумку в нас в армії - якщо порахувати з ГШ і МО – на кожні 10 тисяч справжніх військових (які воюють) – приблизно 1 тисяча людей у погонах, які мають до захисту країни дуже віддалене відношення.
Вони – військові бюрократи, яких можна замінити цивільним персоналом, і бажано жіночим (це до питання про ставлення жінок до військової служби).
Але йдемо далі.
У нас є 4 категорії офіцерів у військах:
- офіцер - командир,
- офіцер - бюрократ,
- офіцер - інженер, і
- офіцер - окрема цінна бойова одиниця (льотчик, розвідник, спецпризначенець).
З останніми все зрозуміло – є льотчики-лейтенанти, а є і полковники, і, як і розвідники, вони необов'язково командири. Така людина цінна сама по собі.
З інженерами-офіцерами – теж начебто все зрозуміло. Таких багато в авіації та ППО, де офіцера дають за інженерні навички, а не за командування військами.
Офіцерів-бюрократів і офіцерів-командирів часто плутають, обираючи слухняних і старанних, які вміють оформляти документи, замість талановитих і харизматичних. Це трагедія.
До того ж у нас часто офіцера (запасу) дають після військової кафедри вишу – це взагалі абсурд родом із двадцятих-тридцятих років минулого століття, коли людина, яка вміє читати і писати, одразу ставала офіцером.
І таких «офіцерів» у нас багато, яких призивають військкомати і ставлять командирами над обстріляними (і необстріляними) бійцями.
Це просто біда!
А в нас – безпілотників – це біда в квадраті, бо ми б брали таких вчених «офіцерів» до себе за їхню інженерну підготовку, але в нас – за штатами піхотних підрозділів – немає офіцерів-інженерів (як в авіації, де технік літака – офіцер), в нас усі офіцери – командири (взводів, рот, і тепер навіть батальйонів), офіцерських посад мало, і на них, природно, намагаються ставити справжніх командирів.
Виходить так, що ми б раді брати офіцерів запасу програмістів, електронників, тільки для них посад немає, а солдатами їх брати заборонено.
Тому що оце офіцер! (запасу) І йдуть ці «офіцери» у новостворені бригади (14 бригад) командувати такими ж необстріляними, або в обстріляні бригади, давати накази обстріляним бійцям.
Кому це треба? - Риторичне запитання. Мар'яна надто зайнята, щоб займатися такою нісенітницею.
А рішення просте – безпілотні роти, батальйони, полки формувати за штатами авіаційних підрозділів.
Тому що незрозуміло, чим гірший інженер безпілотних систем за інженера пілотованого літака. Безпілотні системи куди складніші. Але ними займаються інженери-рядові, інженери-сержанти, а не інженери-офіцери.
Прості, здається, вирішення кадрового питання у військах. Але не для всіх.
__________________
Фонд підтримки дальніх безпілотних бомбардувань В-52 - https://b52.org.ua/
Допомогти нам можна за посиланнями в коментах.
Радіо Трек: НОВИНИ