«Нова Ера – прийшла»: Чи здатні ви відрізнити ШІ від реальних кадрів? (ФОТО)

На марші – пісні (АК)

Роман Муха є зараз Головою «Фонду розвитку Української Музики», але розпочинав він як радіо-діджей і був ведучим та продюсером на різних українських музичних телеканалах.

Свіжий ФБ-допис Мухи нині репостять  та обговорюють різні більш і менш відомі українські виконавці.

В центрі уваги – загроза сучасній музиці – від ШІ:

Роман Муха
- Отже, нова Ера вже прийшла.

Статистичні дані показують що деякі з видів контенту створеного ШІ вже становить більше ніж 50%.

Наприклад, зображення створені ШІ в соцмережах становлять вже близько 70%.

Зараз дуже активно росте частка музичного контенту та відео, створеного ШІ. Протягом найближчого року їхня частка перевищить 50%.

І якщо ще рік тому не було впевненості у тому, що якість контенту від ШІ зможе змагатись із контентом створеним на професійних студіях чи відеопродакшенах, то зараз сумніви розтали.

В мережі вже трапляється на очі згенерований відеоконтент, який неможливо розрізнити від знятого.

Ці зміни дуже сильно вплинуть на всю креативну індустрію. І поки одні артисти намагаються жити як раніше і не помічаючи цунамі, яке насувається, а інші пробують адаптуватись і використати ШІ у своїх інтересах, давайте разом розбиратись що нас чекає.

  1. Контенту стане в тисячі якщо не сотні тисяч разів більше. Оскільки створити пісню можна за 10 хвилин (і це вже разом з текстом) і практично без капіталовкладень - то це означає, що з'являється величезна кількість авторів, які будуть створювати музику.
    Раніше пісня народжувалась тривалий час: від створення мотиву, до запису на студії могли пройти тижні, місяці, або навіть роки. І цей процес вимагав суттєвих капіталовкладень.

    Зараз це 10 хв і практично нуль затрат.
  2. Якість створеного ШІ продукту постійно росте, і вже сьогодні масова аудиторія не чує різницю між студійною роботою і музичним треком, що створений ШІ.

    Ще рік тому для ШІ було неможливо досягнути висот людського творчого мислення або унікальних особливостей як, наприклад: композиторський талант, тембр голосу, емоційність подачі, майстерність володіння вокалом.
    Вже сьогодні ШІ освоїв ці таланти.

    Важко прийняти той факт що музичні таланти дані Богом (чи сплетінням генних комбінацій) нівелюється алгоритмами ШІ, а вся музична майстерність досягнута 10 річним навчанням в музичній школі та ще 10 річною роботою в музичній індустрії, заміняється 10 хвилинами роботою за компом...
  3. Наслідком великої кількості контенту буде те, що все важче боротись за увагу аудиторії. Навіть ще вчора артист Автор щодня боровся за увагу серед тисяч одиниць розважального, креативного, новинного, аналітичного та маркетингового контенту. Зараз коли кількість контенту зросте у тисячі разів, завдання бути поміченим стає важкодоступною.

    Ще 6 років тому, артист випускав в середньому 4 -5 крупні прем'єри в рік. Кожен трек повинен був «відкрутитись» на радіо, і кожен кліп повинен був поефіритись на музичних ТВ.

    Це робилось для того, щоб реліз проник в аудиторію. Зараз артисти, вимушені триматись на поверхні океану контенту для того щоб про них не забули - випускають нові релізи чи не раз у місяць.
    Це означає, що жодна із нових пісень не отримає таку кількість уваги як раніше.

    А це буде мати наслідком те, що пісні ще важче стати загальновідомим хітом.

    По суті проникнення пісні буде відбуватись в основному на якусь частину вже сформованої аудиторії артиста.
  4. Аудиторія вже прийняла контент ШІ. Ще недавно ми були в ілюзіях, що масова аудиторія не сприйме музику створену ШІ через те, що вона надто штучна і пластикова.

    Але реальність виявилась такою що,
    По-перше: якість сучасних музичних генеруючих платформ зросла настільки, що аудиторія вже не чує різниці.

    По-друге: виявилось що масовій аудиторії не принципово слухати саме музику створену людиною.

    Як казав Сайфер у фільмі «Матриця» - «Я знаю, що цього стейка не існує. Я знаю, що коли кладу його до рота, Матриця просто каже моєму мозку, що він соковитий і смачний. Після дев’яти років знаєш, що я зрозумів?

    Невігластво — це блаженство».

Чи все пропало? Звісно ні.

Ми не можемо боротись зі штучно створеним контентом. Бо це як боротись проти осені чи зими. Але ми можемо змінити розуміти суть цих змін і міняти свою стратегію поведінки.

Готую текст про те, як Артисту чи Автору жити в новій реальності. Які сторони живої творчої одиниці мають великі переваги над ШІ.

І ці переваги в найближчому майбутньому не зможуть бути повністю нівельовані.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook