Обслуговування українською: на що найбільше скаржаться

Розповів Уповноважений з української мови

16 січня набула чинності стаття 30 Закону про мову, згідно з яким всі надавачі послуг незалежно від форми власності мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

Закон про мову: що передбачає 30 стаття

  • Мовою обслуговування споживачів України визнається українська мова;
  • інформація про товари та послуги (у тому числі в інтернет-магазинах і інтернет-каталогах) також має надаватися державною мовою, але може дублюватися іншими мовами;
  • при наданні такої інформації допускається використання слів, скорочень, абревіатур і позначень англійською мовою та/або з використанням букв латинського та/або грецького алфавітів.


Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/society/perehid-na-ukrajinsku-kremin-rozpoviv-na-yaki-movni-porushennya-skarzhatsya-ukrajinci-novini-ukrajini-11288813.html

16 січня набула чинності стаття 30 Закону про мову, згідно з яким всі надавачі послуг незалежно від форми власності мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

Закон про мову: що передбачає 30 стаття

  • Мовою обслуговування споживачів України визнається українська мова;
  • інформація про товари та послуги (у тому числі в інтернет-магазинах і інтернет-каталогах) також має надаватися державною мовою, але може дублюватися іншими мовами;
  • при наданні такої інформації допускається використання слів, скорочень, абревіатур і позначень англійською мовою та/або з використанням букв латинського та/або грецького алфавітів.


Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/society/perehid-na-ukrajinsku-kremin-rozpoviv-na-yaki-movni-porushennya-skarzhatsya-ukrajinci-novini-ukrajini-11288813.html

Мовний омбудсмен України Тарас Кремінь підсумував перші дні дії закону щодо державної мови у сфері обслуговування.

Про скарги він розповів на телеканалі Україна 24.

Так,  протягом кількох днів секретаріат омбудсмена отримав близько сотні звернень. Частину з них оформлять як скарги для подальшого реагування.

Переважно вони стосуються контенту окремих інтернет-сайтів, реклами, вивісок. Була скарга, що хтось із керівництва ОСББ не хоче спілкуватися з жителями конкретного будинку.

З кожним випадком ми будемо розбиратися і з'ясовувати, відправляти свої рекомендації. А щодо злісних порушників ми будемо діяти рішуче.

Коментуючи конфлікти, які відбувалися після набуття чинності новими нормами, Кремінь зауважив, що це «не більше ніж емоції».

Можливо, це витівки «п'ятої колони», можливо, комусь ще б хотілося, щоб в Україні діяло інше законодавство. Закону півтора року, було багато емоцій і під час його реєстрації, і під час обговорення, і коли він набрав чинності. Це такі речі, які ми сприймаємо як неминучі.

Уповноважений додає, що тепер кожен громадянин України має право отримувати інформацію українською мовою.

І мене ображає, коли громадяни України саботують виконання мовного закону, коли деякі з «політичних туристів» знаходять тисячу й один спосіб обійти закон. Це неприйнятно, нецивілізовано і по-хамськи».

16 січня набула чинності стаття 30 Закону про мову, згідно з якою всі надавачі послуг повинні обслуговувати та надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook