Навчилися ставити «хрестики», перетворюючись у «нулики»: освітянка порівняла українських вчителів з обслугою

Далі тільки ДНО?

Поетеса Людмила Степанишена з Вінничини, яка має педагогічну освіту, поділилася зі своєю багатотисячною аудиторією у Facebook роздумами вчительки Руслани Битківської про сучасний стан шкільної освіти в Україні.

У них ідеться про послідовне руйнування школи:

Спочатку ліквідували усні екзамени для учнів проміжних класів, потім - і для учнів випускних класів. Завели тестування не лише на етапі ЗНО (виправданий спосіб подолати корупцію при вступі), але тестували вже малят молодшої школи.

 

Результат- учні навчилися ставити «пташки» і «хрестики», перетворюючись у «нулики».

 

Діти перестали читати, шукати інформацію, бо зникла потреба самим висловлюватись, формулювати думку. Досить лише поставити «пташку».

 

Престиж освіти зруйновано, зрубано під корінь!

Наступним етапом нищення, на думку авторки допису, стало інтегрування предметів «до невпізнаваності».

А ще трохи згодом зрівняли всі школи під один гребінець, ліквідувавши елітарні ліцеї та гімназії. Запровадили НУШ, наклеївши по крихітних класах наліпки осередків, накидавши вчителеві купу невиправданих англізмів, переконавши батьків, що навчання- це продовження безтурботної гри.

Освітянка вважає, що вчителів поступово перетворили в аніматорів, а на офіційному рівні їх зрівняно з обслугою.

Тепер це надавачі освітніх послуг, тобто обслуговуючий персонал для дітей. Не авторитет, не лідер, не вчитель, а надавач послуг, тьютор, фасилітатор.

Тепер ще скаламутили ситуацію з оцінюванням: ліквідовано оцінку у молодшій школі, а в базовій НУШ сам чорт ногу зломить, - пише Битківська.

 

Діти потребують оцінки в такій же мірі, як і дорослі потребують зарплати. Особливо в молодшій школі, в якій навіть смайлики і сонечка заборонено малювати дітям в зошитах, щоб ніби не травмувати.

 

Дитина, яка щодня переживає за тривоги, за розлуку з татом, який воює, раптом засмутиться через сумний смайлик у зошиті. Це як треба не довіряти вчителю, щоб подумати, що він травмує вже травмоване! Вчитель відчуває сам, де заохотити, де похвалити, де піднести, а де пожурити, посварити чи присоромити.

Завершує освітянка свій допис словами:

Дуже би хотілося, щоб МОН нарешті зрозуміло, як почувається вчитель, який бачить марність своїх зусиль, як падає його самооцінка, бо нема результатів, яких очікував, як він безрезультатно борсається між черговими методичками та живими дітьми, для яких авторитетами давно стали малограмотні блоХери, а твої розмови про високе вони мали на увазі.

Викладені думки активно коментують:

Надія Горюнова

А що з дітей зробили????

Прибирати за собою їм не можна, сварити не можна ,якщо не вивчив урок,телефон заборонити не можна,а говорити вчителю,що ви нас вже «задовбали»,і т.п. Без причин пропускати уроки можна,виходить їм все вже можна,дзвонити на 102 безпричинно теж можна,а що ж можна ВЧИТЕЛЮ,хто його захистить?????

 

Оксана Худьо

Вам заперечити можуть тільки працівники МОН, які далекі від школи, від дітей, від справжніх тривог учнів.

 

Ірина Лихолат

Я - мама двоих школяриків, не вчитель. Але повністю погоджуюся із тим, що усі ці смайлики, бла бла бла, замінники оцінок, це дуже шкідлива річ. Ми не від «нездорових» стресів дітей ховаємо, а від здорового глузду, можливості сформувати адекватну самооцінку. 

 

Svitlana Varzaruk

Реформи впроваджують ті, хто не має жодного відношення до дітей, до уроку.

На жаль.....

 

Олена Телендій

Освіту почали руйнувати дуже давно! Коли перевели на комерційні рейки- перші ГДЗ , тотальне впровадження тестів, репетиторство,…а далі покатилось (можна перераховувати до нескінченності) . Тепер нам наполегливо навʼязують ШІ. Далі - тільки ДНО

 

 

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook