Коли у Рівному з'явились перші тролейбуси?

Рівненський тролейбусний парк найстаріший в Україні після Сімферопольського

1 листопада 1974 року в обласному центрі з’явилося Рівненське тролейбусне управління. Невдовзі тролейбусне ДЕПО поповнили перші тролейбуси „Шкода” із Чехословаччини.

1 листопада 1974 року міська влада урочисто відкрила тролейбусну лінію за маршрутом №1: Мототрек-Курчатова-Відінська-Московська (Степана Бандери)-Кузнецова (Княгині Ольги)-Ленінська (Соборна)-Коцюбинського-РЗВА. Довжина рейсу становила 13,1 кілометра.

На єдиний тоді маршрут №1 "РЗВА - Мототрек" виїжджало 25 тролейбусів.

Проблема пасажирських перевезень у місті була вирішена. Хоча перших водіїв довелося запрошувати з Полтави, Хмельницького, але дбали й про власні кадри. Група з 30 осіб, котрі навчалися на спецкомбінаті в Києві, стали згодом ядром підприємства.

Дев'ятеро водіїв-першопрохідців працюють і донині.

Понад чотири місяці курсували Рівним тролейбуси за єдиним маршрутом №1. А вже 30 квітня жителі обласного центру мали новий маршрут першої черги №2, який курсував по вулицях: Мототрек-Курчатова-Відінська-Московська-Кузнецова-Ленінська-Паризької комуни-Боярка.

Невдовзі відкрили й лінію другої черги маршруту №2, що курсує за подібним маршрутом і надалі. 

Тролейбусний парк Рівного продовжував поповнюватися новими тролейбусами. Тому в 1976 році вирішили відкрити ще один маршрут, який би з’єднував залізничний вокзал із Мототреком. Так з’явилася в обласному центрі „трійка”.

У 1977 році Рівним почав курсувати тролейбус №4. Через чотири роки в експлуатацію ввели нові тридверні машини з гідропідсилювачем керма.

В 1989 році вулицями міста уже їздили тролейбуси нового покоління марки «Шкода-14Tr», вигляд яких був значно осучаснений у порівнянні із попередниками.

У цьому ж році з’явився ще один тролейбусний маршрут за номером №5 — від РЗВА до Ювілейного.

Відео запуску  першого тролейбуса:

Чергового розширення мережі „рогатого” руху довелося чекати аж три роки, коли Україна вже здобула свою незалежність. Так, у 1992 році починає курсувати тролейбус №6, який з’єднав РЗВА і РЗТО.

Маршрут «шістки» проходив за містом – по магістралі в сторону Луцька, пересікаючи села Обарів, Ставки, Городок. 

У 1993 році з’явилися на вулицях перші українські машини ЮМЗ Т-1, що тоді викликали величезний ажіотаж у Рівному. Ще б пак, це були дебютні українські тролейбуси, які майже нічим не поступалися закордонним. Але, на жаль, у 1995 році новенькі заводські «рогаті автобуси» перестали поповнювати ДЕПО. В основному тролейбусне управління поповнювалося за рахунок тролейбусів із Чехії, що уже були у користуванні. 

В 2000 році Рівненське тролейбусне управління перейменували в комунальне підприємство „Рівнеелектроавтотранс”.

Нові маршрути більше не відкривалися, лише коригувалися, так, тролейбус за №5 почав „копіювати” одиничку. А в 2003 році міська влада вирішила розпочати будувати тролейбусну лінію на мікрорайон Північний. І в травні 2005 року офіційно представили рівнянам тролейбуси нового маршруту за номерами 7, 8 та 9.

Загалом, рівненський тролейбусний парк найстаріший в Україні після Сімферопольського.

У 2000 році тролейбусне управління було перейменовано в КП "Рівнеелектроавтотранс".

Щороку підприємство перевозить в середньому 30 мільйонів пасажирів, у тому числі всіх пільгових категорій. Нині "Рівнеелектроавтотранс" - одне з найбільших у комунальній власності та й нараховує 490 працівників.

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook