Карантин не завада: як працюють інклюзивно-ресурсні центри в умовах протиепідеміологічних заходів

Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг

Завідувачка сектора інклюзивної освіти управління освіти і науки Рівненської ОДА Юлія Ковальчук розповіла, що інклюзивно-ресурсні центри цього року в області запрацювали наприкінці липня. Оскільки на Рівненщині ще діяли карантинні заходи безпеки. Але у зв’язку з тим, що дітям потрібно було іти у школу, а малюкам у дошкільні заклади, комісія з питань ТЕБ та НС дозволила працювати центрам в умовах карантину.

На сьогодні все ще не надають свої послуги інклюзивно-ресурсні центри у місті Дубно, яке знаходиться у червоній зоні карантину.

Корекційно-розвиткові заняття працівники таких центрів проводять дистанційно. Але проведення комплексної оцінки можливе лише очно, тому що у своїй роботі фахівці використовують методики за якими й визначають особливі освітні потреби діток, - зазначила завідувачка сектора інклюзивної освіти управління освіти і науки Рівненської ОДА Юлія Ковальчук.

У центрах, де фахівці проводять комплексну оцінку дітей, усі ретельно дотримуються використання засобів індивідуального захисту. Це і використання захисних масок, рукавичок, щитків педагогічними працівниками, - додала Юлія Ковальчук.

Лише торік інклюзивно-ресурсні центри області обстежили понад 4 тисячі дітей. З них майже 3,5 тисячі дітей — з особливими освітніми потребами. Заняття в інклюзивно-ресурсних центрах з метою отримання корекційно-розвиткових послуг відвідували близько 1 тисячі дітей.

Які нозології фахівці центрів виявляють в дітей?

Відповідно це є порушення зору, слуху, інтелектуальні порушення, порушення опорно-рухового апарату, затримка психічного розвитку, розвитку спектру аутизму.

Якщо говорити про те, чи таких діток з кожним роком стає більше, на жаль, кількість дітей збільшується кожного року, як і збільшується кількість дітей на інклюзивному навчанні з кожним роком, - повідомила завідувачка сектора інклюзивної освіти управління освіти і науки Рівненської ОДА Юлія Ковальчук.

З початку року в Рівненському інклюзивно-ресурсному центрі обстежилися майже 140 діток, заняття відвідують близько 20 дітей, які займаються з вчителем-реабілітологом, вчителем-логопедом та практичним психологом.


Комплексну оцінку дітей, розповідає Юлія Ковальчук, у центрі надають і нині. Адже ІРЦ працювали з березня дистанційно, комплексні оцінки не проводилися і лишилося багато неопрацьованих заяв, поданих батьками.


В день працівники центру проводять не більше 2-3 комплексних оцінок дітей, тому що методики потребують багато часу для того, щоб обстежити дитину. Всі фахівці інклюзивно-ресурсних центрів пройшли навчання по методиках з метою стандартизації надання послуг в інклюзивно-ресурсних центрах. 

Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook